Skip to main content

Inmiddels weer een update verder voor mijn IOS apparaten. Steeds weer de hoop dat de problemen zullen verbeteren. Jammer genoeg wederom een teleurstelling. De update omschrijving is dermate cryptisch dat je eigenlijk niet weet wat je kunt verwachten, maar nogsteeds een vertraging van 30 à 40 seconden om de app onder IOS weer werkend naar de voorgrond te plaatsen. Volumeregeling en het stoppen van muziek is daardoor niet mogelijk.

Inmiddels alles toch nog maar eens gereset en van bekabeld naar wifi gezet (alles uitsluiten). De app van Sonos zegt zelf dat ik een sterke wifi-verbinding heb, daar zou het dus niet aan mogen liggen.

Ligt het dan aan de oudere apparaten? Playbase in combi met play 1’s en sub.

En dan heb ik het ook nog niet gehad over de niet werkende muziekbibliotheek. Ik kan hem toevoegen vanuit de app, dus hij is benaderbaar, ik zie hem echter niet. Wel via de web-app.

Heeft dat misschien te maken met je IOS device? Opnmijn iPhone max pro 15 duurt het 4-5 seconden vooraleer ik controle heb

Ik heb dit probleem zowel op de iPhone 13 en op mijn iPad. Geen idee of het een combinatie van factoren is, maar het is wederom ontstaan na een update van een week of 2 terug. Daarvoor leek het opgelost en nu dus weer terug. Dit is eigenlijk ook waarom ik het niet echt in mijn eigen omgeving zoekt en mijn verwachting is dus dat het echt door Sonos opgelost zou moeten worden.

Net weer wat verder getest. Andere router geconfigureerd. Traag reageren blijft, app op een andere iPad gezet, probleem blijft.

De surrounds en sub uitgeschakeld en de reactiesnelheid is sterk verbeterd, sub weer aan en de reactiesnelheid blijft redelijk. Surrounds er weer bij en het duurt weer bijna een minuut voordat de app reageert. 

Het vreemde blijft dat de app zeer snel reageert wanneer ik muziek start, de traagheid ontstaat echt alleen bij het weer ophalen van de app uit de achtergrond (ik sluit deze dus niet volledig af).

Spannend, net wederom een Sonos-update voor mijn IOS apparaten. Zou het dan nu wel soepel gaan werken?

Jammer, het blijft haast onwerkbaar vwb de traagheid. 

Reageer