Heeft dat misschien te maken met je IOS device? Opnmijn iPhone max pro 15 duurt het 4-5 seconden vooraleer ik controle heb
Ik heb dit probleem zowel op de iPhone 13 en op mijn iPad. Geen idee of het een combinatie van factoren is, maar het is wederom ontstaan na een update van een week of 2 terug. Daarvoor leek het opgelost en nu dus weer terug. Dit is eigenlijk ook waarom ik het niet echt in mijn eigen omgeving zoekt en mijn verwachting is dus dat het echt door Sonos opgelost zou moeten worden.
Net weer wat verder getest. Andere router geconfigureerd. Traag reageren blijft, app op een andere iPad gezet, probleem blijft.
De surrounds en sub uitgeschakeld en de reactiesnelheid is sterk verbeterd, sub weer aan en de reactiesnelheid blijft redelijk. Surrounds er weer bij en het duurt weer bijna een minuut voordat de app reageert.
Het vreemde blijft dat de app zeer snel reageert wanneer ik muziek start, de traagheid ontstaat echt alleen bij het weer ophalen van de app uit de achtergrond (ik sluit deze dus niet volledig af).
Spannend, net wederom een Sonos-update voor mijn IOS apparaten. Zou het dan nu wel soepel gaan werken?
Jammer, het blijft haast onwerkbaar vwb de traagheid.
Weer 17 dagen verder, nog geen update cq berichten van Sonos. Ik was altijd fan van Sonos en heb ze ook steeds verdedigd. Inmiddels ben ik het ook wel een beetje zat.
Vandaag besloten toch maar alles te downgraden naar S1. Instructies niet heel duidelijk, maar uiteindelijk is het gelukt.
Het kost even wat tijd maar wat heerlijk is het dat alles weer werkt zoals het bedoeld is. Vlotte bediening, schermen verversen snel en tonen alles, kortom een verademing. Jammer dat de lay-out van bijvoorbeeld de keuzes in applemuziek wat minder is. Ik heb het er echter voor over.
En wat ook weer prima werkt is AirPlay, geen haperingen meer. Terugdenkend waren de haperingen er al (beperkt) voor de grote update van de S2 software eerder dit jaar. Het werd wel steeds erger.
Wel vervelend dat het zo moet…..
Het is niet anders. Alles wat ikzelf kan proberen heb ik geprobeerd, t/m het installeren van een nieuwe router toe. Niets hielp. Dit was even werk en uitzoeken hoe, maar het bleek gelukkig wel de oplossing om weer op een normale manier met het product te kunnen omgaan.
Waar ik vooral teleurgesteld over ben is dat Sonos zo vaag blijft doen. Ik snap best dat ze moeten innoveren en dat daardoor de software aangepast moet worden, maar communiceer.
Voor mij lijkt het probleem toch in de oudere producten te zitten die niet meer met de nieuwe software kunnen omgaan. Bij vrienden met moderne apparatuur gaat het een stuk beter.
Vandaag een nieuwe update voor iOS, spotify loopt hier een stuk soepeler.
Tja dat wordt nu een lastige. De werking van S1 is prima, het ziet er echter niet uit en de keuzes voor albums e.d. zijn vrijwel niet te lezen.
Ik durf nu echter niet 1, 2 3 de nieuwe app weer te gaan gebruiken. Eerst maar even afwachten of ik signalen lezen van gebruikers bij wie de volumeregeling e.d. weer normaal is en dus zonder enorme vertraging.
Het Engelse forum geeft wat meer info en dat geeft mij nog niet het gevoel om te updaten.
”
We acknowledge that even as we have rolled out improvements to group volume, some customers continue to face issues with volume control as a result of connectivity issues between certain players and the app.
“