Twijfel over aankoop Sonos Sub 3 in combinatie met Arc

  • 21 December 2021
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

Hallo

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Arc. (Heb ook Play Ones en Move)

Ik vraag me nu af als de aankoop van een Sub een toegevoegde waarde zou hebben als je weet dat ik vooral naar muziek (ook klassiek) luister op laag volume?

 

Zal de klank hierdoor werkelijk warmer worden?

Oprechte dank voor jullie advies!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Alleen jouw oren kunnen dat bepalen. Kopen een sub via Sonos met recht op retour dan kan je testen wat je wilt.

persoonlijk ben ik erg blij met de sub omdat het laag echt naar de sub gaat en er dus meer ruimte voor hoog en midden komt op mijn playbase. Juist ook bij muziek. 

Hoi @Tosafica en anderen.
 

Persoonlijk ben ik erg blij met de sub omdat het laag echt naar de sub gaat en er dus meer ruimte voor hoog en midden komt op mijn playbase. Juist ook bij muziek. 

Wat @Erooij schrijft.
Precies dat is wat het is. Meer ruimte voor het hoog en het mid.
Mijn oren kunnen dat erg waarderen.

Ben zelf net in het bezit van een Sub3. Briljante subwoofer. Ook heb ik een Arc maar deze kan nooit de warme en lage tonen van de sub produceren. De sub is een echte aanvulling.  Ik moet rekening houden met mijn buren dus kan de sub niet te hard zetten maar ook bij wat zachter geluid een hele mooie warme en diepe bas. Ik ga hem nu nog ophangen met een wandbeugel speciaal voor de sub3. Installeren was eenvoudig zoals gewend van Sonos. 

Hoi @MarLukHar 

Ik zou hem zeker niet aan de muur hangen.
Maar vrijheid blijheid.

Ik zou zeker 25 centimeten afstand van de muur nemen, met de Sub.
Daardoor win je aan geluidskwalitiet.
Hij (Sub) is niet voor niets aan twee kanten open.

 



Goed veel succes met ophangen, als je daar voor kiest.:wink:

Hoi Simon. 

Bedankt voor de tip. Je hebt helemaal gelijk hoor maar je moet er ook wel een beetje de ruimte / indeling voor hebben. Esthetisch vind ik ook niet onbelangrijk. Hij staat nu eigenlijk al op de plek waar hij straks moet hangen en ben nu al onder de indruk van wat deze sub van Sonos aan kwaliteit levert. Maar even terug te komen waar deze topic over ging..... de sub is zeker een niet te missen aanvulling op de Arc.