Beantwoord

Tv kijken via beamer en geluid via sonos; is dit technisch mogelijk?

  • 11 December 2018
  • 3 reacties
  • 10087 Bekeken

Momenteel kijk ik tv via de beamer en gaat het geluid via de jvc versterker/boxen.
Nu wil graag naar de volgende situatie en vraag ik me af of dat mogelijk is technisch gezien.

Tv kijken gaat via de app (ziggo app, netflix, youtube enz). Ik heb hiervoor meerdere devices, waaronder Iphone en Ipad.
Dus voor het beeld geldt het volgende: Ipad->Apple tv 3-> deze met hdmi naar beamer.
Is voor het geluid het volgende mogelijk? Ipad->apple tv 3-> deze met optische kabel naar versterker en dan vervolgens met av/tulp uit naar sonos connect. En dat de sonos connect het geluid vervolgens doorstuurt naar andere sonos boxen.

Ik heb gezien dat er versterkers zijn die de benodigde ingangen/uitgangen hebben, mijn vraag is echter of dit qua geluid zo goed gaat, ook v.w.b. sonos. Ik heb nu alleen een sonos connect en ben van plan 2x een sonos play 5 aan te schaffen, als bovenstaande dan technisch kan.

Mochten jullie andere adviezen hebben, dan hoor ik het ook graag. De beamer die heb is de Panasonic pt at6000e. Deze heeft drie hdmi ingangen.
icon

Beste antwoord door Tim S 12 December 2018, 14:38

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De enige toestellen die wij op de markt hebben gebracht voor de TVmarkt (beeld materiaal) is de Playbar/Playbase en Sonos Beam.
Deze worden met een digitale optische kabel, of als het om de Beam gaat, met de HDMI Arc poort aangesloten op de TV.
Of in jou geval mogelijk op de Beamer als deze een HDMI Arc of Optische uitgang heeft.
Andere varianten ondersteunen we niet, het aansluiten van audio/visuele bronnen op een analoge ingang van een Connect, Connect:AMP, of Play:5 raden we niet aan.
Dit mede omdat de analoge audio ingang een vertraging heeft waardoor je niet lipsync naar je programma zit te kijken.
Tevens heeft de Connect een optische poort, maar dit is een uitgang voor naar de versterker, niet een ingang om geluid op binnen te krijgen.
Als we het nogmaals over de Beam hebben, deze worden dus via de HDMI Arc poort aangesloten, de rest van de HDMI poorten zijn ingangen, de Arc poort is de enige poort die ook als uitgang kan functioneren.
Dank voor je reactie. Ik denk dat ik de oplossing toch heb gevonden. Apple tv 4 icm sonos play 5 boxen.
Met mijn iphone/ipad kan ik via apple tv 4/Airplay 2 het geluid bij de sonos play 5 boxen krijgen.
Reputatie 7
Badge +2
Dit klopt ook, is nog wat nieuw dus vergeet dit soms te melden, excuus.
Apple telefoon en tablet kan het geluid via Airplay naar ondersteunde Sonos speakers toesturen.
Zie voor meer airplay info de website: www.sonos.com/airplay/
Weet wel dat dit altijd stereo links/rechts is.
Je zult er geen Dolby Digital 5.1 surround sound van moeten verwachten wat wel met de Sonos soundbars mogelijk is.