Vraag

Surroundgeluid werkt niet

  • 6 November 2016
  • 4 reacties
  • 820 Bekeken

Zodra ik de playbar koppel met 2x play 3 heb ik geen geluid meer op de play 3. Dit is zowel bedraad als draadloos.

Zet ik de playbar in een groep met de play 3 dan heb ik overal geluid.

Diagnose verstuurd met nummer 6720655

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Heb alleen bij Spotify surroundgeluid, via tv helaas niet meer. Heb diagnose gestuurd: 8317080.
Op het moment dat u de diagnose aanmaakte ontving de Playbar van de TV een stereo signaal. niet een Dolby Digital 5.1 signaal
Stereo is links/rechts en dus alleen de Playbar of Playbase.
Achterspeakers zul je dan niet echt vernemen.
Dus of u keek een TV programma wat stereo levert, of het was wel Dolby Digital maar de TV staat niet goed ingesteld om Dolby door te zetten, en dus geeft de TV een stereo signaal.
Niet elk programma op TV is een Dolby signaal, en dus niet altijd zul je de achterspeakers gaan horen.
Via Sonos -> Instellingen -> info over Sonos, kun je bij de Playbar of Playbase zien wat de Audio ingang ontvangt, deze zal Stereo of Dolby weergeven, hier zou je dus zelf kunnen achterhalen wat de Sonos ontvangt van zijn bron.
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Heb alleen bij Spotify surroundgeluid, via tv helaas niet meer. Heb diagnose gestuurd: 8317080.
Reputatie 5
Badge +2
De diagnose laat zien dat het systeem voor de helft op het eigen wifi netwerk werkt. Ook zie ik terug dat er een extender in gebruik is. Neem even contact op met onze helpdesk, zij kunnen je helpen om dit probleem te tackelen. Vergeet niet je diagnose door te geven. Succes.
Aanvulling wanneer de surround ingesteld is kan ik wel het volume aanpassen op de play 3 of muziek pauzeren/hervatten.