Beantwoord

Surround geluid hoor je niet. Geluid playbase staat te hard

  • 30 July 2018
  • 8 reacties
  • 2059 Bekeken

Ik heb een playbase en 2 one speakers en gekoppeld zodat je een surround geluid zou moeten horen. Alles versie 9.0. Bij instellingen kamer staat:Huiskamer (+LS+RS) Bij geavanceerde audio staat bij muziek afspelen op volledig bij tv zie ik volledig niet staan. Bij het afspelen van muziek doen de speakers het wel goed. Helaas niet bij het kijken van een film op tv of netflix. Wat kan ik hier aandoen?
icon

Beste antwoord door Tim S 1 August 2018, 16:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
In principe zou de TV per HDMI zijn bronnen moeten ontvangen, dus de decoder, maar ook de Apple TV, mogelijke andere apparatuur zoals DVD-spelers en dergelijke.
De TV zal dit beeld en geluid laten horen, maar u sluit uw Sonos aan met de optische kabel op de TV.
En wilt zoals wij ook in de software adviseren, de interne speakers van de TV uitzetten.
Dan zal de TV het beeld laten zien, en het geluid naar de Sonos moeten sturen via de optische kabel die er tussen de TV en Playbase aangesloten zit.
Ik heb een tv decorder (Tele2), apple2 kastje een TV en Sonos. Kan je aangeven hoe je dat dan moet aansluiten en dat dan alles ook werkt. Alvast bedankt voor je inspanningen.
Reputatie 7
Badge +2
De TV zou het geluid van de Apple TV aan de Sonos moeten geven via de optische kabel.
In principe zou een TV het geluid altijd over de optische uitgang moeten uitsturen, los van wat voor merk speaker je op deze uitgang aansluit.
Soms is er een instelling in de TV, maar over het algemeen zou een TV meteen het geluid moeten doorgeven aan deze optische uitgang.
Ja dat klopt. Hoe zou ik het dan moeten aansluiten?
Reputatie 7
Badge +2
Stilte houd in dat de Sonos geen geluid ontvangt via de optische of HDMI kabel.
Dus je Sonos zit aangesloten op bijvoorbeeld de TV? en de TV ontvangt van je Apple TV weer zijn beeld en geluid.
Er staat trouwens bij Info over mijn Sonos Audio ingang: stilte. Weet jij wat je daar aan kan doen? Als ik mijn nitflix geluid wil aanpassen via apple kastjeZie ik daar huiskamer staan maar krijg ik geen geluid. Dus zet ik mijn geluid weer op apple TV Ik hoor graag je reactie.
Hoi Tim. Bedankt het klopt dat het aan de instelling van mijn tv zit.
Reputatie 7
Badge +2
Via Instellingen -> info over Sonos (onderin) kun je nagaan wat de Playbase van de TV ontvangt.
Hier zal Stereo of Dolby Digital beschreven staan.
Bij Stereo hoor je alleen links/rechts, dus de Playbase.
Bij Dolby Digital, zouden de surround speakers ook omgeving's geluid moeten geven als dit omgeving's geluid in de film verwerkt zit.
De Sfeervol/volledig optie, is alleen van toepassing op muziek, niet op wat de TV aan Sonos geeft.
Mogelijk zal er een instelling in de TV zitten die nu op Stereo (of PCM) staat, wat je wilt omzetten naar Dolby.