Beantwoord

Stereo geluid links rechts verbreden

  • 30 July 2018
  • 4 reacties
  • 558 Bekeken

Sinds een week ben ik eigenaar van een sonos 5.1 set. Geluid is op zich prima. Ik zou echter graag het links en rechtsgeluid breder willen hebben. Als ik 2 Sonos speakers er bij plaats en deze rechts en links een meter of 4 a 5 van elkaar aan de voorzijde plaats zou dit het gewenste resultaat opleveren?
icon

Beste antwoord door Tim S 1 August 2018, 13:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat gaat volgens mij niet werken. Die 2 extra voorspeakers kan je niet in dezelfde groep zetten. Hiervoor zou je dan een aparte kamer moeten maken en vervolgens die 2 kamers koppelen. Of dit het gewenste resultaat zal hebben is maar de vraag. Risico op vertraging is erg groot.
Wat wel mogelijk is, is om het geluid iets meer naar de achterspeakers van je 5.1 opstelling te trekken in d geavanceerde instellingen van je kamer. Dit kan een wat meer ruimtelijk beeld geven. En heb je ook de Trueplay Tuning via iPhone of ipad kunnen doen?
Reputatie 7
Badge +2
En als wat Erooij aankaart geen oplossing bied, dan komt de vraag, welke Soundbar van Sonos heb je.
Mogelijk dat je een Beam hebt gekocht wat gewoon helaas niet voldoende bied naar uw verwachting, en een Playbar of Playbase heeft hier misschien een ander effect op.
Ik heb geen beam omdat ik een grote woonkamer heb bewust voor de playbar gekozen. Helaas valt de links rechts scheiding en de plaarsbepaling van de diverse instrumenten in het geluidsbeeld wat tegen.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb geen beam omdat ik een grote woonkamer heb bewust voor de playbar gekozen. Helaas valt de links rechts scheiding en de plaarsbepaling van de diverse instrumenten in het geluidsbeeld wat tegen.
Spijtig om te horen, misschien dat extra Sub en Surround speakers nog iets kunnen toevoegen, maar moet zeggen dat ik maar weinig hoor dat mensen er niet tevreden mee zijn.