Skip to main content

Mijn Sonos BEAM is via de TV en een ARC uitgang gekoppeld en zeker twee weken geleden zag de SONOS app nadat de TV was uitgezet de ARC uitgang niet meer. Ik kreeg de melding dat dat iets niet interfereerde.  Ik moet dan ik telkens zowel TV als SONOS van de elektriciteit afhalen zodat beide systemen als ook KPN zich opnieuw opstartte. 

Ik heb daarna de SONOS direct gekoppeld aan de router, maar dat hielp niet. Daarna kwam ik in de app (geen idee meer waar) de instelling SONOS kanaal tegen. Instelling 1, 6 of 11. Zes is blijkbaar standaard. Ik heb toen deze instelling op 1 gezet en nu ziet de SONOS bij aanzetten van de TV de ARC uitgang wel!!  Wat ik precies gedaan heb weet ik niet en vind ook nergens een verklaring.

Ik zou dus graag horen wat deze instelling inhoudt. 

Nu ik toch een instelling van de APP niet begrijp is de instelling Cross fader. Wat doet dit. Ook hiervoor vind ik nergens een verklaring

Je kreeg denk ik de melding dat er iets (wel) interfereerde, dat kan - soms storen verschillende HDMI-apparaten op elkaar. Je probleem lijkt ook op HDMI interferentie. Je kunt dit checken door te kijken of het ook gebeurt als je bijvoorbeeld je KPB-kastje niet aangesloten hebt.

Gezien het feit dat je een probleem hebt met de HDMI-verbinding, begrijp ik niet helemaal waarom je bent gaan lopen wijzigen aan de netwerkverbinding. Wat zou dat moeten helpen?

Op je laatste vraag: cross fading is het laten overlopen van nummers aan het eind resp. begin van een nummer, dus in plaats van een stilte tussen beide nummers.  

Bedankt voor je antwoord maar je vergeet dat aan deze kant iemand zit die geen technicus is. Ik dacht dat wellicht een rechtstreekse internetverbinding kon helpen.

Inmiddels ben ik er wel achter wat het probleem is (was). Omdat ik vroeger een DVD draaide via een losse DVD speler heb ik die ook weer aangesloten. Die aansluiting zit op het HDMI kanaal aan de zijkant van de TV (ik heb een oudere TV). Toen ik die gisteren losmaakte was het probleem over. Het zit (zat) dus niet aan het SONOS kanaal. Daarvan kan ik nog steeds niet vinden waar dit voor dient en heb ik dus teruggezet naar de oude waarde. (6)

Bedankt voor je reactie.

Reageer