Vraag

Sonos schakelt niet meer over naar tv

  • 2 December 2019
  • 6 reacties
  • 4476 Bekeken

Hallo, mijn Sonos installatie schakelt niet meer over naar tv. Netflix werkt wel via Sonos (utp rechtstreeks in tv). Radio, bv 100%nl app werkt wel via Sonos. Maar als ik de tv met ziggo inschakel, schakelt deze niet meer over.

Weet u wat ik moet doen?

Vr. gr. Henri


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Imiddels veel meer informatie vergaard.…

Medewerker van Sonos aan de lijn gehad. Diagnostisch onderzoek gedaan. Alles lijkt goed te werken.

Ziggo gebeld, omdat het probleem uiteindelijk daar lijkt te liggen. Echter vanuit daar werkt ook alles goed.

Paar handelingen gedaan. Geluid vanuit tv speakers werkt. Als ik in de Sonos app de tv installatie doe krijg ik het volgende:

”Er is een apparaat dat interfereert met de hdmi aansluiting enz…

Vervolgens gedaan wat er staat. Nog niet ok.. Vervolgens verder gaan googelen. Blijkt dat het ook aan de hdmi kabel kan liggen. Deze vervangen door een nieuwe. Nogmaals de tv installatie gedaan. Nog geen resultaat.

Wat nu? Vr. gr. Henri

I don’t know how, maar het werkt weer. Uurtje of wat mee bezig geweest en onder aan de streep niets veranderd. Zet je aan het denken, maar nu even niet meer, hahaha.

gr. Henri

Probleem is weer terug. Nu het geluid weer via de speakers vd tv gezet.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hey Harrie, ik zou graag een recente diagnose willen inzien. Kun je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Plaats het nummer dat in beeld verschijnt hier als reactie.

Kan je ook je casenummer hier plaatsen dat je hebt gekregen na je telefonisch contact? Ik wil graag je case inzien.

Hallo, probleem lijkt nu opgelost. Ik heb de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen. Omdat ook het netwerk op de tv weg was. Nu werkt het weer, hopelijk blijft het zo.

 

Diagnose had ik vd week tijdens het probleem verstuurd. Alles was vanuit de Sonos toen goed. Gr. Henri

Reputatie 7
Badge +2

Fijn om te horen dat ‘t opgelost is.

Mocht probleem zich toch weer voordoen, dan wil ik je aanraden ons te bellen zodat we dieper onderzoek kunnen doen.

Veel luister-plezier!