Sonos Playbar, Philips 47PFL7008K en KPN

  • 1 March 2015
  • 2 reacties
  • 1378 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,

ik heb sinds kort een playbar bij m'n Sonos play 3 gekocht. Super geluid, klinkt allemaal fantastisch echter ik krijg TV geluid niet lip sync.

Ik heb de optische uitgang van de TV aangesloten op de playbar en TV staat in verbinding met de KPN box(HDMI). Geprobeerd deze te lip sync-en met de app maar geen 100% tevreden resultaat. Ik wist dat er een optische uitgang op de KPN box zit, dus ik dacht sluit de playbar daar eens op aan. En gelijk 100% goed lip sync.

Maar ik kijk meer via de TV en elke keer kabeltje wisselen is ook niet echt een optie. Wie weet er een oplossing??

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 2
Kun je de lipsync niet in de sonos app regelen?
Alternatief is een optische switch er tussen. Tv en kpn op de switch en uit naar de bar. Zo kun je mbv of een schakelaar op de switch of een afstandsbediening schakelen. Het merk cyp heeft ze bijvoorbeeld.
Reputatie 2
Ik heb een Samsung tv en ik kan ergens bij mijn opties het beeld vertragen (of het geluid versnelle) zodat je het goed lipsinc kan maken.

Ik weet niet of een Philips dat ook kan.

Anders kun je nog proberen je tv in game mode te zetten zodat alle digitale filters uit gaan. Of meer digitale filters aan zetten op je tv (mpeg filter, ruisonderdrukking enz enz) totdat het beeld wat vertraagt/versneld.

Misschien helpt dat.