Beantwoord

sonos one's doen niet mee met tv

  • 19 January 2021
  • 2 reacties
  • 321 Bekeken

Bij mijn ouders heb ik de playbar en 2 One's geinstalleerd.

Een en ander heeft goed gewerkt, echter sinds afgelopen week werkt het systeem perfect wanneer er radio wordt afgespeeld. Alleen als je ds tv aandoet gaat het geluid alleen nog via de playbar en krikgen we geen geluid meer uit de One's.

Zelf hebbik de playbar en 2 play one's, en daar heb ik nooit dit probleem gehad.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

ik hsb de one's al gereset en opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat helaas.

icon

Beste antwoord door Mark W 21 January 2021, 11:21

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Ramon,

Als ik je goed begrijp komt het geluid wel uit alle speakers wanneer je muziek afspeelt, maar niet bij TV geluid?

Wanneer ik dat hoor zou ik zelf altijd beginnen met controleren dat de TV en eventuele TV-decoder ingesteld staat op Dolby Digital, dit zal er voor zorgen dat je dan ook een 5.1 signaal naar je Sonos systeem stuurt.

 

Je kan op de volgende pagina van mijn collega hier meer over lezen met name het stukje Stereo vs Dolby Digital 5.1 is denk ik wel relevant voor jou.

Dag Mark,

Dank voor je reactie.

Gisteren contact gehad met de helpdesk van Sonos. Uiteindelijk bleek een ringleiding, aangesloten met een optische kabel het probleem te zijn: deze weghalen, of een utp kabel tussen router en Playbar bleek de oplossing!

Reageer