Beantwoord

Sonos Beam Sub and stereo pair Ones

• 8 July 2020
  • 3 reacties
  • 389 Bekeken

Hi all,

At the moment i use a pair of Ones with the Sub for music. I ordered the Beam for the TV. Since i tried a 5.1 setup before and didnt like it in my room (speaker positioning) i would like to use the beam with the sub for tv OR the Ones with the Sub for music. This way the music ‘fires’ in the room like a 2.1 setup. 

Is there any option yet to pair the sub with 2 different setups or a workaround for this setup. Or is it still repairing and tuning over again and again if u switch from Ones to Beam and vice versa? 

Also i wonder what happens with the woofers in the Beam if the Sub is added, do the woofers still work or they idle ? (Since the Five’s tweeters idle when using it vertical). I might consider the Arc after trying the Beam. 

Many thanks in advance for any advise!

icon

Beste antwoord door Erooij 8 July 2020, 13:59

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gezien de indeling zou ik er toch voor kiezen om een surroundopstelling te maken door de linker one aan de andere van de bank te zetten. In combinatie met de Beam zal dat ook voor muziek een mooie ervaring zijn.  Je kunt kiezen om bij muziek een soort dubbel stereo te krijgen. Dit doe je in de app door bij muziek voor “volledig” te kiezen ipv “sfeervol”. Het is even zoeken naar de juiste instellingen, maar er zal een mooi vol geluid je kamer ingaan. Advies is wel om, indien je een iPhone of iPad hebt, Trueplay te gebruiken bij het inregelen. 

Oké dat is jammer, bedankt! 

Nog excuses voor het Engels ik dacht dat ‘het Sonos forum’ altijd Engels was maar zat niet op te letten dat deze Nederlands is.  

Reputatie 7
Badge +3

Nee het is niet mogelijk om de sub met meerdere configuraties te koppelen.
De woofers in de Beam worden volgens mij nog gewoon aangesproken, maar dan meer voor het middengebied.