Sonos Beam +2x One of 2x Play 3 surround setup

  • 21 September 2018
  • 4 reacties
  • 2002 Bekeken

Badge
Sinds kort beschik ik over de nieuwe Sonos Beam. Voor mijn kleine woning geeft het heerlijk geluid! 

Maar ik wil het graag uitbreiden naar een surround set. Ik heb de Play 3 al vaak mogen ervaren, ook een fantastisch geluid. Maar naar mijn mening is 2x een Play 3 setup voor een kleine ruimte een overkill ( denk ook aan de buren 😛 ).

Hebben jullie ervaring met zowel een Play 3 surround setup als een One surround setup? Wat raden jullie aan? ( is 2x play 3 te veel voor een kleine ruimte?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je gaat een surround set bouwen.
je hebt dus ook een SUB of gaat deze aanschaffen, anders geen surround setup.
Heb beide opstellingen gehad en ben bij de Play 1 opstelling gebleven.
Play 3 is eigenlijk een net niets speaker tov Play One /1 en Play 5
Badge
De sub is ook zeker een aanschaf voor later, maar niet direct in 1x. Voor nu zoek ik naar de linker en rechter setup. In ieder geval bedankt voor de reactie en mening over de play 1 & play 3 setup!
Reputatie 7
Badge +2
Zonder Sub zit je aan een 5.0 setup, voor 5 kanalen.
Met Sub zit je aan een 5.1 setup, waarin je dus meer bas zult gaan ervaren.
Voor een surround opstellingen zit je meestal qua Play:1 of Sonos One speakers al goed, surround speakers is namelijk omgeving's geluid.
Niet elke film, of elke TV ondersteunt Dolby, of als het wel word ondersteunt, kan het zijn dat een bepaald programma toch als stereo word aangeboden.
Dus in sommige situaties kan het zijn dat je niet veel van surround speakers gaat vernemen.
Verder is het toch op eigen ervaring, als je de Play:3's beter vind klinken, dan ga je voor de Play:3's
Om hier een duidelijk oordeel over te kunnen nemen, zou ik adviseren een lokale dealer op te zoeken die een demo stand heeft staan.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zelf geen Beam, maar een playbase met 2x de play 1 en een sub. Mijn ervaring met deze combi is dat de sub niet alleen bijdraagt met extra laag, maar juist dat het totaal beeld van het geluid (uiteraard vooral dan bij muziek) veel mooier wordt. Sterker nog: het gevoel is dat wanneer ik de sub uitschakel dan lijkt er veel meer laag uit de rest te komen. Dit betekent echter niet dat het geluid mooier wordt. Ogenschijnlijk lijkt het erop dat de rest van de tonen door gebruik van een sub beter naar voren komt bij de rest van de opstelling.