Beantwoord

Radio hapert / valt weg TuneIn en Sonos Radio

  • 7 January 2021
  • 44 reacties
  • 10488 Bekeken

Badge

Beste,

Sinds enige dagen hebben wij het probleem dat de radio regelmatig wegvalt en na een paar seconden weer terug is. Soms loopt het dan wat achter. Ook gebeurt het regelmatig dat het tijdens het afspelen verspringt, dan hoor je dus ineens hetzelfde als een paar seconden daarvoor. Dit probleem geldt zowel voor gebruik via TuneIn als via Sonos Radio. Spotify heeft dit probleem niet. Ook andere apparaten hebben geen problemen met streamen. Heb al meerdere radiozenders geprobeerd en ook zenders verwijderd uit favorieten en opnieuw toegevoegd. Niets met succes helaas. Als ik radio via mijn telefoon en AirPlay afspeel op de Sonos installatie werkt alles ook gewoon. Lijkt dus echt aan Sonos te liggen en niet de WiFi verbinding of radiozenders. 

Diagnostische info: 332565822.

Groet,

Sebastiaan

icon

Beste antwoord door Zjossss 31 January 2021, 14:22

Bekijk origineel

44 Reacties

FWIW, sinds enkele dagen haperde ons Sonos systeem, zowel via TuneIn radio als via Sonos radio.

Stroom uit de Connect, even wachten, stroom er in, en nu werkt het weer al een tijdje probleemloos.

Badge

Sinds vorige hier ook last van en soms valt het geluid van de tv weg, we hebben KPN als server

Reputatie 7

@wenm Je opmerking meerdere keren bij verschillende topics posten maakt de community zeer onoverzichtelijk. Mijn reactie vind je dus hier: 

 

Bij het opstarten is de wifi sonos one box het eerste en dus de hoofd streamer. Je moet de bekabelde beam als hoofd speaker instellen. Simpelweg de sonos+one box even uitzetten en als de radio weer aan staat de sonos one weer aanzetten.

Badge

Hallo community.

De laatste tijd valt ook bij mij het Sonos systeem soms weg bij streaken van bv Radio 10. Na het wegvallen, krijg ik weer de TuneIn login te horen en dan pas weer de uitzending.

Mijn Sonos systeem heeft een Boost bedraad aangesloten op het Ziggo modem, Playbar, Sub, Play 3 en 2x Play1.

Het WiFi netwerk is van TP-Link Deco M4.

Nu zag ik in de Deco app dat het data verkeer voor de Boost op 0 of 1 kbps staat. Dit is natuurlijk niet de hoeveel data onder streamen. Dus deze wordt niet gebruikt.

Mijn vraag is: Hoe krijg ik het Sonos systeem verbonden met de Boost ipv mijn Deco netwerk?

 

Alvast bedankt voor jullie inputs.

Reputatie 7

Als je de Sonos web app opent kun je zien of het systeem je Boost nog bevat. Staan er wifigegevens in je systeem, dan zou het systeem kunnen hebben gekozen voor de wifi. Als je deze verwijdert kan het systeem alleen maar via de Boost.

Badge

Bedanktnvoor negentig. Heb nu bij Netwerk mijn WiFi netwerk verwijderd. Radio streaming blijft gewoon doorgaan.

Bij SonosNet-kanaal staat dat kanaal 11 is geactiveerd.

Maar de Boost zie ik niet bij mijn systeem.

Zou nu gebruik gemaakt worden via de Boost?

 

Reputatie 7

Ik kan in de web app (zie https://play.sonos.com/nl-nl/web-app) mijn Boost wel zien in het systeem. Jij kunt die van jou niet zien?

Badge

Ja daar wel. Staat ook op Connected en met Sonos OS S2, net als alle andere componenten.

Betekent dit dus dat het system via de Boost draait en niet Vian de WiFi?

Reputatie 7

Als je de wifigegevens uit het systeem hebt gehaald kan het systeem niet meer via de wifi verbonden zijn. Dat moest dus wel via de Boost lopen.

Badge

OK. Hoop nu wel dat het veel onderbreken van het radiosignaal afgelopen is.

 

Nog een tip om je eigen muziekbibliotheek op een NAS toe te voegen? Of kan dit alleen op mijn Mac?

Reputatie 7

Zie Een NAS-drive gebruiken met Sonos | Sonos De NAS moet wel geschikt zijn voor SMBv2 of hoger - ik lees zelfs dat SMBv1 expliciet uit zou moeten staan. Je zou ook Plex kunnen installeren op de NAS.

Badge

Nou “so far so good”. Ziggo modem en Boost herstart en radio via myTuner Radio (dank voor de tip Zjosss) en geen haperingen 🤞🏻.

Badge

NAS toevoegen lukt helaas nog steeds niet. Wel op mijn Mac gedaan, alleen ondanks gebruikersnaam en wachtwoord lukt het niet. Ook zonder gn + ww lukt het niet. De toegang wordt geweigerd.

Heeft het er mee te maken dat ik op SonosNet met de Boost zit en niet op mijn WiFi? De Boost is natuurlijk wel aangesloten op mijn thuis netwerk.

Suggesties zijn welkom.

Reputatie 7

Deze handleiding gevolgd? https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-a-nas-drive-with-sonos

 

Werkt je NAS via SMBv2 of hoger? Want Sonos ondersteunt geen SMBv1 meer.

Badge

Ja. NAS staat op SMBv2/v3. Net ook geprobeerd via het IP-adres, duurde iets langer en kreeg foutcode 1002. Nu dus geen melding van gebruikersnaam/wachtwoord. Melding is “Kan de gedeelde map <IP-adres\Public\Muziek > niet toevoegen aan muziekbibliotheek (1002).

En de toegang tot dit gedeelte op de NAS staat zelfs op Openbaar zonder wachtwoord.

 

Zelfs een folder direct op mijn Mac lukt Sonos niet om toe te voegen. Foutcode 913.

Badge

Beste 106rallye.

Het is G E L U K T ! Met het juiste IP-adres (zonder stomme 😡  typfouten) en GEEN inlog gegevens heeft Sonos nu de muziekbibliotheek aangemaakt. En ook gecheckt op mijn iPad, daar staat de muziekbibliotheek netjes bij “Je bronnen” en daarin al mijn eigen muziek 👍🏻😀.

Bedankt 🙏🏻 voor je geduld en tips.

Sonos begint nu echt te lijken op zo als ik Sonos had en gebruikte. Pfff.

Badge

Ondanks mijn vorige bericht heeft de Muziekbibliotheek het lastig 🤔.

Steeds verdwijnt deze onder Mijn bronnen (op Mac/iPad)/iPhone) en moet deze opnieuw ingesteld worden op mijn Mac. Vervelend 😣.

Het instellen gaat wel sneller dan de eerste keer, echter het “bijwerken” een eeuwigheid ☹️.

Badge

OK, de muziekbibliotheek blijft staan op de Mac. Echter verschijnt niet op de iPad/iPhone 😡. Onder Je bronnen alleen de Tv.

De app verwijderd en opnieuw gedownload, verandert daar helaas niets aan. Onder de Sonos-favorieten staan nog wel een paar Afspeellijsten, echter bij het openen komt een melding dat er “iets misgegaan is”. 

Iemand een idee?

Reageer