Vraag

Philips TV, Netflix op KPN decoder, met sonos ontvangt geen 5.1

  • 20 December 2019
  • 3 reacties
  • 796 Bekeken

Hallo,

Ik had al 1 jaar lang een Sonos Beam aangesloten op mijn philips tv met een HDMI ARC aansluiting op de tv, en geen problemen als ik netflix ging kijken.

Nu heb ik deze week 2x een Sonos one en een Sonos Sub toegevoegd aan het systeem, en als ik Netflix opstart op de kpn decoder en een serie ga kijken heb ik geen geluid, en geeft de Sonos app aan dat er een onbekend DD+ signaal binnen komt.

Wanneer ik in netflix het geluid op origineel zet, heb ik wel geluid en geeft sonos app aan dat dit stereo is.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, dat ik het beste geluid heb, en niet steeds de instellingen na iedere serie moet aanpassen?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Long story short, Sonos pakt op wat deze ontvangt, mits het een Stereo of Dolby Digital signaal is.

In meeste gevallen kan een TV een Dolby Digital + signaal terug zetten naar Dolby Digital.

De Netflix app geeft Dolby Digital + en de Sonos geeft geen geluid, omdat de TV deze downgrade niet doorzet voor Sonos.

Heb aangeraden de optische convertor te gebruiken zodat de Beam op de TV-decoder aangesloten kan worden.

De TV z’n Netflix app gebruiken was geen optie omdat de TV niet bekabeld verbonden kon worden en wifi niet optimaal was.

Netflix moet bij RHpost dus op de KPN decoder afspelen.

Waarom de TV het DD+ signaal niet terug zet naar DD is ons ook een raadsel, dus er moet een work-around gebruikt worden, zoals het optisch rechtstreeks aansluiten op de TV-decoder in de hoop dat Sonos dan een ander signaal te horen krijgt dan DD+

Reputatie 7
Badge +3

Is het niet handig om dit ook in dit forum te delen zodat andere gebruikers hier ook voordeel uit kunnen halen.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hey Rhpost,

Heb je net nog een bericht via facebook verzonden, hoop dat dit je nog uit de brand zou helpen.