Beantwoord

Kun je de Beam doorlussen via een Receiver met de HDMI kabel?

  • 24 July 2018
  • 3 reacties
  • 1343 Bekeken

Ik wil binnenkort de Sonos Beam aan gaan schaffen en ik vraag me af, of ik deze via een receiver "door kan lussen" naar mijn televisie. Oftewel, kan ik de Beam via de receiver aansturen?
Het gaat bij mij om een Onkyo NX TR525 met o.a. 6 maal HDMI in en 1 maal een HDMI out(ARC). Ik wil dus mijn XBOX, enz. op een HDMI-in zetten en mijn Beam op de HDMI-out (ARC) aansluiting van mijn receiver plaatsen. Mijn tv koppel ik dan met een optical kabel aan de receiver voor het geluid.
Als dit werkt zou ik in theorie ook mijn pickup, blue tooth ontvanger en dvd speler analoog op mijn receiver kunnen aansluiten om het geluid via de Sonos Beam (en andere Sonos boxen) te laten gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik verwacht dat bijvoorbeeld eea dan niet via de Sonos, maar via de receiver geregeld moet worden (qua geluid) of bovenop de Beam uiteraard.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand of ik nu nog iets helemaal over het hoofd zie? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Frank N 26 July 2018, 17:56

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
In theorie zou Sonos het geluid van de Onkyo moeten ontvangen, maar wat Sonos het liefst ziet, is dat de Beam op de TV word verbonden.
Dit zodat communicatie tussen Beam en de TV mogelijk is, waarin de TV zijn volume aan de Sonos kan doorgeven, en de Sonos dit volume niveau zal overnemen.
Optisch is alleen het doorgeven van audio, geen andere communicatie is mogelijk.
Hallo Tim,
Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik ga proberen de Sonos Beam op de HDMI ARC aan te sluiten en de receiver op een andere hdmi van de tv. Alle hdmi en analoge aansluitingen ga ik dan via de receiver naar de tv en dan naar de sonos sturen. De TV zal dan wel aan moeten blijven staan denk ik om het geluid door te kunnen geven. Maar ja, ik zie geen echt goede oplossing op dit moment. Had de Beam maar 2 ingangen. Dan kon ik de receiver en de tv rechtstreeks aansluiten. Ik zal ok eens proberen om een hdmi splitter op de Beamte zetten hiervoor,zodat ik eigenlijk 2 ingangen creeer op de Beam.
Reputatie 5
Badge +3
Hey DrHansl, ik raad je af om dat te doen. HDMI ARC is geen standaard HDMI. ARC staat voor Audio Return Channel. Normaal gesproken gaat geluid/beeld dus de TV in maar met ARC komt het geluid uit de TV, en naar de Beam.

Een splitter zal dat tegengaan.