Kan playbar niet koppelen aan samsung afstandsbediening (QE55Q9FNAL)

  • 2 August 2019
  • 9 reacties
  • 6911 Bekeken

Beste allemaal,

Ik heb onlangs een sonos Playbar incl. sub en 2 ones gekocht en wilde deze vandaag koppelen aan mijn nieuwe samsung QE55Q9FNAL tv. Alles werkt, echter... ik kan het volume van de playbar niet aanpassen met de afstandsbediening.

Ik heb het forum al bekeken. Veel topics tegen gekomen. De basics heb ik goed ingesteld. Geluid op optische output, de one connect box staat langs de playbar, etc...

Schijnt een bekend probleem te zijn met de samsung remote (i.v.m. IR)... Echter soms vinden mensen toch oplossing. Ik heb al heel wat manieren geprobeerd, zoals:

Ik ben door de suggesties heen en wil jullie vragen of jullie weten hoe ik mijn TV en playbar kan koppelen. Het zou toch niet mogen dat twee van de nieuwste snufjes niet compatible zijn...

Ik heb daarnaast ook nog een Ziggo Next, ook via dat systeem vanalles geprobeerd, maar ook daar lukt het koppelen (zowel via + volume als via productnaam) niet...De opstelling is dan: Playbar is via optische kabel verbonden met connect box. Connext box is draadloos verbonden met internet en via HDMI verbonden met de Ziggo Next. De Ziggo Next is bekabeld verbonden met het Ziggo Modem/Router (Arris).

Ik hoor graag hoe ik mijn samsung ab of Ziggo ab kan koppelen aan de playbar zodat ik het volume kan aanpassen!

Mvg,

Wouter

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Heb precies dezelfde combi. Tenminste tv/sonos opstelling.

Staat er wel sonos bij je optische verbinding, herkent ie automatisch. Zo niet glasvezelkabel er even uit/in. Optische moet tussen playbar en connect box van de tv zitten.
Wel eens een firmwareupgrade gedaan bij de tv? Was een bug indertijd, herkende toen de sonos niet.
Reputatie 5
Badge +3
Welke melding krijg je als je je afstandsbediening opnieuw instelt via de Sonos app? Of werkt het gewoon niet?
Heb precies dezelfde combi. Tenminste tv/sonos opstelling.

Staat er wel sonos bij je optische verbinding, herkent ie automatisch. Zo niet glasvezelkabel er even uit/in. Optische moet tussen playbar en connect box van de tv zitten.
Wel eens een firmwareupgrade gedaan bij de tv? Was een bug indertijd, herkende toen de sonos niet.


Die heb ik proberen te koppelen. Echter de stroomtest lukt niet. Daarna via productnaam gezocht. Kan kiezen uit PLAYBAR en PLAY1US1BLK. Op mijn doos staat echter PLAY1EU1BLK. Heb beide opties geprobeerd maar kom niet door de test. Kan wel zeggen dat het klopt en dan staat er sonos bij optisch maar dan werkt de afstandsbediening niet..

Glasvezelkabel ook al eens eruit gehaald. Tv gecheckt op updates, geen beschikbaar..

@Difke het werkt gewoon niet..
Reputatie 2
Badge +1
Ziet de sonos jou connectbox wel? IR gaat via connectbox naar sonos nu.
Ziet de sonos jou connectbox wel? IR gaat via connectbox naar sonos nu.
Ik heb hem via de bijgeleverde draad voor de optische output gekoppeld. Geluid doet het wel, dus ik neem aan dat de apparaten elkaar herkennen dan
Reputatie 2
Badge +1

Ziet de sonos jou connectbox wel? IR gaat via connectbox naar sonos nu.Ik heb hem via de bijgeleverde draad voor de optische output gekoppeld. Geluid doet het wel, dus ik neem aan dat de apparaten elkaar herkennen dan


Ja, maar je bediend nu je sonos via het IR van je connectbox. Dus zien ze elkaar?


Ziet de sonos jou connectbox wel? IR gaat via connectbox naar sonos nu.Ik heb hem via de bijgeleverde draad voor de optische output gekoppeld. Geluid doet het wel, dus ik neem aan dat de apparaten elkaar herkennen dan
Ja, maar je bediend nu je sonos via het IR van je connectbox. Dus zien ze elkaar?

Blijkbaar niet haha, dat is het probleem. Hoe krijg ik dat geregeld?

Af en toe dit probleem gehad met mijn Samsung TV en Sonos systeem. Glasvezel-kabel er even uit en weer erin (dan even 30sec geduld) en dat lost hier het probleem steeds weer op. 

Het koppelen van de sonos playbar aan de samsung frame tv is een goed bewaard geheim. Bij mij werkt het als je deze volgorde aanhoudt:

  1. Kies in het menu voor de bron: instellen universele afstandsbediening
  2. kies nieuw apparaat en vul in: sonos
  3. kies vervolgens voor optisch
  4. doe de stroomtest. Op de vraag of het werkt kies je: nee
  5. doe nogmaals de stroomtest en kies je voor: ja