Hoi,
Ik heb enkele dagen geleden mijn eerste Sonos producten aangekocht en zit wat vast met hoe het best aan te sluiten om de beste resultaten te bekomen.
Ik heb een Arc, Sub gen 3 en 2 Era 300 aangekocht om een mooi surround geluid te bekomen.
Mijn TV is een Philips 65OLED903, met enkel 4 x HDMI ARC, geen eARC.
Als ik mijn telenet box aansluit op TV en ook de ARC op de TV dan krijg ik geen surround geluid bij het TV kijken als de Telenet box op Dolby Atmos is ingesteld. de Sonos app geeft wel Dolby Digtial 5,1 aan.
Wanneer ik de audio instellingen op de Telenet box verander naar Automatisch dan krijg ik Stereo PCM geluid. Op zich is dit al aangenamer dan enkel geluid vanuit de soundbar maar lijkt me toch niet de bedoeling als de Sonos app DD+ aangeeft?
Zou hij in DD+ niet al Surround moeten geven?
bij Netflix geeft hij wel goed surround (mits Telenet Box ingesteld op Dolby Atmos) en geeft de app ook Dolby Atmos aan.
Kan ik beter gebruik maken van een eARC adaptor ipv rechtstreeks aan te sluiten op de ARC poort van mijn TV?https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-hdmi-naar-2x-hdmi-earc-splitter-extractor.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIsaiuqfWWhAMVYKloCR3TxQBSEAQYASABEgLdRfD_BwE
Alvast bedankt voor de hulp!