Beantwoord

Instellen afstandbediening Samsung Qled 55Q9F

  • 27 November 2018
  • 11 reacties
  • 3145 Bekeken

Weet iemand hoe ik mijn afstandbediening van mijn nieuwe tv kan instellen voor het volume via de playbar? Ik moet dit nu via de telefoon doen en dit lijkt me niet nodig. Ik lees wel iets via de site, maar als ik een stroomtest uitvoer dan blijft hij niets doen. Playbar is verbonden met optische kabel.
icon

Beste antwoord door Tim S 30 November 2018, 14:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Onder instellingen geluid, uitvoer op optisch zetten. Herkend dan gelijk de sonos. Wel pas vanaf firmware 1134
Reputatie 2
Badge +1
ps als je de Qled Q9 nog terug kan brengen, gelijk doen. Boel bugs en dimmende ondertitels wat ze niet gaan oplossen.
Dank voor je reactie,
wat bedoel je met firmware 1134? Ik heb wel geluid via de playbar overigens, maar harder/zachter gaat niet via de afstandbediening alleen via de iPhone. En heb nog geen andere bugs gezien (hopelijk blijft dat zo... terugbrengen zal niet meer gaan..).
Reputatie 7
Badge +2
Zolang een afstand's bediening infrarood kan uitzenden zal deze door de Sonos kunnen worden gebruikt.
Als het om een RF (radio frequentie) bediening gaat dan ben ik bang dat ik moet teleurstellen.
Reputatie 2
Badge +1
Zolang een afstand's bediening infrarood kan uitzenden zal deze door de Sonos kunnen worden gebruikt.
Als het om een RF (radio frequentie) bediening gaat dan ben ik bang dat ik moet teleurstellen.


Klopt niet, werkt gewoon via RF via de tv.

Playbar optisch aansluiten aan de Qled. Onder instellingen geluid op optisch zetten. Signaal wordt door TV herkend als zijnde een sonos.

Al gekeken welke firmware versie de tv heeft?



Reputatie 7
Badge +2
De enige manier hoe een RF afstand's bediening zou kunnen functioneren, is als je een Sonos Beam gekocht hebt en deze met een HDMI Arc poort op de TV zou aansluiten.
Dan zou je de TV en de Beam als 1 toestel kunnen zien, stuurt de RF bediening de TV aan, en de TV zet dit per HDMI door naar de Sonos waarin deze het exact zelfde volume niveau zou overnemen.
Als een Sonos via een optische kabel zit aangesloten, dan is dit geheel niet mogelijk.
De optische kabel zet verder geen data door, alleen geluid.
De Playbar en de Playbase hebben alleen een optische ingang, en kunnen dus alleen via infrarood hun commando's ontvangen.
Misschien heb je een universele afstand's bediening die RF en IR kan uitzenden, en dat de IR code aan Sonos is doorgegeven.
Reputatie 2
Badge +1
Net nog even weer geprobeerd, knap dat ik het volume vanuit een andere ruimte kan aanpassen met de Qled samsung remote.
Het lukt mij idd niet om het aan te sluiten; wel via optische ingang aangesloten, maar geluid gaat niet via de afstandsbediening die bij de tv is geleverd. Via Sonos app kan ik ook afstandbediening instellen, maar als ik dan op volume +/- druk zoals daar wordt aangegeven, dan reageert er niets en zegt sonos app na een tijdje dat er geen signaal is doorgekomen. Toch bijzonder dat je de nieuwste TV en geluidsapparatuur koopt waarvan de verkopers vol lof preken en dat er vervolgens niet met elkaar gecommuniceerd kan worden.... Als dit van te voren bekend was, dan had ik geen Samsung gekocht namelijk. Ik hoop dat Samsung een oplossing kan bieden, anders ga ik dit toch maar eens wat breder uitzetten; dit moeten potentiële kopers m.i weten / te horen krijgen zodat ze een juiste afweging kunnen maken!
Hoor graag van Samsung of er een alternatief / oplossing (andere afstandsbediening??) komt voor dit probleem!
Reputatie 7
Badge +2
Een optie zou zijn een universele afstand's bediening in huis te halen, bijvoorbeeld een Logitech Harmony.
Deze hebben de mogelijkheid infrarood en RF uit te zenden, en kan mogelijk meer dan alleen je TV en Sonos aansturen, maar bijvoorbeeld ook andere apparatuur zoals DVD-spelers en dergelijke.
Reputatie 2
Badge +1
Wazige adviezen worden hier gegeven, de luxe alu remote die bij de Qled wordt meegeleverd is hier in staat om alle randapparatuur te bedienen.
Reputatie 7
Badge +2
Als de huidige afstand's bediening ook IR kan uitzenden, maar hier voor een configuratie zou moeten doorlopen, dan is dit mogelijk ook je oplossing.
Heb zelf geen Samsung dus durf hier weinig duidelijkheid over te bieden.
Als je een One Remote hebt, kan je de volgende FAQ van ons nog doornemen.