Beantwoord

geluid valt paar seconden weg op beam hdmi-arc, geen spraak assistent geinstalleerd

  • 25 April 2024
  • 5 reacties
  • 48 Bekeken

Ik heb een paar topics gelezen, maar vind nog niet het gewenste antwoord. Ik heb een sonos Beam gen 2 via HDMI-arc aangesloten op de tv. Meerdere keren per week valt het geluid van de Beam even weg en schakelt het geluid van de tv een paar seconden in. In die fase knippert het lampje van de Beam. In de topics lees ik dat Google assistent uitzetten helpt, alleen ik heb geen spraak assistent toegevoegd, dus ook geen Google assistent. 
 

heeft iemand deze situatie gehad en weten op te lossen? Moet ik misschien bewust wel een assistent installeren en dan uitzetten zodat de microfoon dan niet meer reageert??
dank voor de hulp alvast.

 

groet!

icon

Beste antwoord door Moskito 4 May 2024, 16:00

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit lijkt een communicatieproblemen tussen tv en Beam. Valt het geluid ook regelmatig weg bij streamen van muziek?

Andere HDMI kabel proberen, eventueel andere HDMI poort, staan de geluidsinstellingen van de tv goed?

De tv en Beam zijn nog geen half jaar oud. De HDMI kabel zat bij de Beam. Ik heb hem in een andere poort gestopt, maar het probleem is nog niet verholpen. Het gebeurt ook niet de hele tijd. Soms een dag niet maar soms ook twee keer kort achter elkaar, zoals net gebeurde. 
 

heb het niet als ik muziek stream vanaf een ander device.

Reputatie 7
Badge +3

Dan lijkt het probleem toch van de tv af te komen. Ik zou eens wat met de geluidsinstellingen van de tv “spelen”.

Het lijkt erop dat dit probleem vooral bij 1 zender optreedt: TLC. Andere zenders, Netflix en terugkijken geven geen problemen op dit moment. Heb de Beam nog opnieuw geïnstalleerd.

heb de Beam nu losgekoppeld bij deze zender om te kijken of het dan nog optreedt.

Het probleem zat toch niet in de zender maar in het feit dat ik een mesh netwerk heb. De beam sprong soms over naar een andere wifi node. Dat heb ik opgelost door een de beam via een patchkabel aan te sluiten en sinds dat moment heb ik geen problemen meer

Reageer