Heb je de One wel eerst ontkoppeld/verwijderd anders lukt het niet
Staan de Era 300’s elk in een eigen “kamer” in de app?
Ik heb de beam gen 2 en nu ook de era 300 wil deze samenvoegen maar krijg nu de beam gen 2 wel aangesloten via de tv maar wil de era 300 erbij toevoegen aan surround set zodat ik tegelijk geluid krijg .nu werkt de era 300 alleen via de sonos radio .hoe kan ik dit oplossem
Toevoegen aan de Beam of aan de “surround set” (de Beam plus al aanwezige surrounds)? Want dat laatste kan dus niet: Sonos kan één set surroundspeakers aan. Dan zou je de oude dus eerst moeten verwijderen.
Toevoegen aan de Beam of aan de “surround set” (de Beam plus al aanwezige surrounds)? Want dat laatste kan dus niet: Sonos kan één set surroundspeakers aan. Dan zou je de oude dus eerst moeten verwijderen.
Ik heb als eerste de beam gen 2 daarna era 300 aangeschaft .dus moet eerst de beam verwijderen en daarna beide samen toevoegen of begrijp ik t nu verkeerd .hij geeft wel aan dat de beide apparaten aanwezig zijn
Heb je 1 of 2 era 300 speakers?
Heb je 1 of 2 era 300 speakers?
Eentje de beam werkt wel via de tv maar de era 300 alleen via de sonos app radio
1 Era kan je niet rechtstreeks koppelen aan de Beam. Voor surround heb je dan 2 Era’s nodig.
De Beam en de Era worden binnen Sonos in 2 kamers geplaatst, zoals Sonos dat noemt. Vervolgens kan je bij afspelen de beide kamers koppelen/groeperen in de app. Bij tv-geluid zal de Era een kleine vertraging hebben.
1 Era kan je niet rechtstreeks koppelen aan de Beam. Voor surround heb je dan 2 Era’s nodig.
De Beam en de Era worden binnen Sonos in 2 kamers geplaatst, zoals Sonos dat noemt. Vervolgens kan je bij afspelen de beide kamers koppelen/groeperen in de app. Bij tv-geluid zal de Era een kleine vertraging hebben.
THanks voor de info e
Goedemorgen,
Afgelopen week 1 Era 300 gekocht, deze wilde ik als surroundspeaker toevoegen aan de Beam (gen2) en de Sub Mini. Begrijp ik nu goed dat je niet 1 speaker kan toevoegen, daarvoor moet je er eerst twee hebben? Dus als ik TV wil kijken dan kan ik de Era 300 niet gebruiken voor surround?
Bij gebruik van spotify kan ik wel twee kamers aanvinken en dan komt het geluid wel uit alle speakers maar bij tv kijken gaat het weer over naar alleen de Beam + sub
Ik hoor het graag. Anders moet de Era 300 weer terug..
Surround doe je, ook bij Sonos, altijd met twee speakers. Eén Era 300 is dus inderdaad niet genoeg.
Je kunt de speakers wel groeperen bij TV maar dan ijlt de Era 75ms na.
Oké, en kan ik twee Era 100 koppelen aan de Beam Gen 2 + sub? Ik las ergens dat die niet compatibel zijn.. klopt dat?
Nee, de Era 300 kan niet in één surroundopstelling met de Beam (Gen 1). Wel met de Beam (Gen 2), zoals jij hebt.
En ja, je kunt dus wel 2 era’s 100 koppelen met een Beam gen2.
Excuus, ik bedoelde 2x Era 300, maar dat moet dus wel lukken als surround set.
Zeker, maar wel een enorme overkill t.o.v. de Beam.
Bedankt voor je antwoord! Wat zou jezelf doen als je de Beam (gen2) + sub mini had? Om surroundgeluid te creëren?
2 x de era 100 is meer dan genoeg
Besef dat het woord surround niet zomaar ergens vandaan komt, het gaat hier dan om omgevingsgeluiden. Bij tv en film komt er dus een relatief kleine hoeveelheid geluid uit deze speakers. Dit is ook afhankelijk van de tv uizending en/of film. Heel vaak zul je ook geen geluid uit deze speakers krijgen.
Bij muziekstreamen is het een ander verhaal. Niet kan je kiezen uit sfeervol of volledig, waarbij bij de eerste de nadruk op de voorste speaker legt en bij de 2e krijg je een soort dubbele stereo. Hier zullen de 300’s enorm in demeerdergeid zijn. Staan deze realief dicht bij de luisterpositie dan zal je daar volgens mij niet heel vrolijk van worden. Persoonlijk ben ik ook van mening dat de nadruk bij muziek bij de voorste speaker moet liggen. Dit is waarom ik persoonlijk kies voor sfeervol en dan het “volume” iets naar de surrounds trek (instelling in de app), waardoor een meer ruimtelijk effect ontstaat.
Persoonlijk zou ik dus ook voor de 100’s gaan en de enkele 300 in een andere ruimte plaatsen.