Chromecast

  • 15 August 2017
  • 17 reacties
  • 10735 Bekeken

Ik heb net chromecast aangesloten en krijg wel beeld oo mijn tv maar niet t geluid via sonos. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Chromecast geeft geluid en video aan de televisie, als de Sonos op de TV aangesloten zit zou deze het geluid van de TV laten horen zoals de TV dit zelf ook al zou doen.
Wat van Sonos sluit je aan op de TV? de Sonos Playbar of Playbase?
Badge
Ik heb de soundbar met de optische kabel aangesloten op de providerbox. Als ik de chromecast aanzet hoor ik ook het geluid van de tv. Ik heb de optische kabel van sonos ok aangesloten op de tv, dan doet de chromecast het wel maar de tv heeft alleen tv geluid
Reputatie 5
Badge +2
Wat je beschrijft is in principe normaal voor zover ik begrijp. Als je de Playbar op de televisie aansluit dan ontvangt deze het geluid dat de televisie doorstuurt, en wanneer de Playbar op de providerbox aansluit dat ontvang de Playbar het geluid hiervan. Wat bedoel je met "maar de tv heeft alleen tv geluid"? Is dit wanneer je Playbar aan de televisie aansluit? Dan heb je dus wel geluid uit de chromecast, maar niet uit de televisie? En bedoel je dan het geluid van je providerbox?
Badge
Als ik de hdmi selecteer van de google chromecast en de optische kabel zit in de tv,, krijg ik dan geluid van de playbar?
En als ik de hdmi selecteer van het provider kastje krijg ik dan nog steeds geluid van de playbar?
Reputatie 4
Badge +3
De TV zou automatisch alle bronnen van geluid via de optische poort uit moeten zenden, mits je TV goed ingesteld staat. In het kort dus, ja, als je HDMI selecteert zou je het geluid via de Playbar moeten ontvangen, maar dus alleen als de TV ingesteld staat om alle audio via de optische poort uit te zenden.
Badge
Ik begrijp niet wat ik moet doen om de tv alle geluid via de optische poort uit te zenden. Heb het menu van de Panasonic bekeken, maar zie geen optie zoals hierboven omschreven.
Badge
of moet ik een optical switch kopen? Een kabel voor de soundbar en een kabel voor het KPN kastje?
Reputatie 7
Badge +2
De Sonos zal geluid geven als deze ontvangt.
Je wilt de Sonos dus met de optische kabel aansluiten op de TV.
De TV zal geluid van de Chromecast ontvangen, en zou dit moeten doorzetten over de optische kabel naar de Sonos toe.
Hier zou verder geen instelling voor aangepast te hoeven worden.
De Sonos laat wel ander geluid horen? Dus van de TV zelf, niet van de Chromecast?
Badge
graag beantwoord door iemand die Nederlands spreekt. Hier begrijp ik niets vaan.
Reputatie 4
Badge +3
Wat is er precies niet duidelijk, jan?

De situatie zou moeten zijn: Google Chromecast aangesloten met HDMI op TV > Playbar met optische kabel aangesloten op TV, gezien de TV al het geluid wat deze afspeelt doorzet naar de optische aansluiting heb je dan al het geluid van de TV op de Playbar.

Mijn collega Tim vroeg je daarbij of je wel van andere bronnen geluid hebt via je Playbar, dus bijvoorbeeld reguliere TV, of de Netflix/Youtube app op je TV of dergelijke.
Badge
Oke, volgens mij ben ik nu klaar. Kon de mogelijkheid audio via optische kabel niet vinden. Nu wel en het geluid is nu prima, bedankt.

Jan
Goededag,

Mijn vraag heeft hier deels mee te maken. Ik zoek een manier om het geluid van mijn htpc op mijn sonos one af te spelen. Ik vind er namelijk geweldig geluid uit komen maar voor ik er verder in investeer moet dit wel mogelijk zijn. Dit mag niet bekabeld aangeloten worden daar alle apperatuur fysiek een andere lokatie heeft.
Nu wordt airplay ondersteund maar ik draai windows 10. (dus dat gaat niet samen toch)
Is het dan mogelijk om iets te creeeren via chromecast audio? Dat wordt wel in windows ondersteund toch?

vriendelijk bedankt
Reputatie 7
Badge +2
Weet niet welke Sonos toestellen je verder in huis hebt.
De Chomecast kan veel maar niet alles, weet ook niet of het gaat om muziek geluid of TV geluid.
De Chromecast audio, is alleen voor audio, deze zou via een geluid's kabel op een Sonos Play:5 aangesloten kunnen worden.
Als het om een chromecast voor video materiaal gaat, wil je deze op een TV aansluiten.
De Playbar, Playbase en Sonos Beam zijn gemaakt om op zo'n TV te verbinden via optische kabel, of bij de Sonos Beam via een HDMI kabel.
Weet dat niet alle video naar een chromecast verzonden kan worden, en mogelijk ook niet alle audio formatten.
Hier zou je dus mogelijk wat dieper onderzoek naar moeten doen.
Tevens zie ik de reden van het plaatsen van een Chromecast voor audio niet inzien, want de meeste muziek kan via de Sonos app naar de Sonos speakers gestreamt worden.
Kan er mogelijk wat naast zitten, maar denk persoonlijk dat je een Chromecast in 1e instantie niet als vervanging van "alles" wilt laten functioneren.
Hallo,
Ik heb net een chromecast geïnstalleerd op mijn TV. Als ik ga casten (bijv. Youtube) dan komt het geluid van mijn tv af, maar ik wil dat het van mijn sonos playbar afkomt. Is dit mogelijk?
De playbar blijft TV audio afspelen terwijl het TV-scherm al mijn youtube video afspeelt.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo,
Ik heb net een chromecast geïnstalleerd op mijn TV. Als ik ga casten (bijv. Youtube) dan komt het geluid van mijn tv af, maar ik wil dat het van mijn sonos playbar afkomt. Is dit mogelijk?
De playbar blijft TV audio afspelen terwijl het TV-scherm al mijn youtube video afspeelt.

Ik ga er vanuit dat als je de installatie van de Playbar hebt doorlopen, dat je dan op ons advies de speakers van je TV hebt uitgezet, en de Playbar via een optische kabel zit aangesloten en dus het geluid van de TV zal laten horen.
Iets in de installatie is er dus niet goed gegaan, heb je uberhaupt de Playbar al eens werkende gehad? Want dit heeft niks met de Chromecast te maken, als je een DVD op je TV kijkt ervaar je precies het zelfde probleem.
Ik gebruik de playbar al maanden, nooit een probleem mee gehad. Ik zal even proberen om de tv audio uit te zetten en desnoods de playbar overnieuw te installeren.
Reputatie 7
Badge +2
Ik gebruik de playbar al maanden, nooit een probleem mee gehad. Ik zal even proberen om de tv audio uit te zetten en desnoods de playbar overnieuw te installeren.
Als het nog niet werkt, bel ons dan even, want zie geen reden waarom de Playbar eerst wel geluid van de TV geeft, en nu opeens niet meer.
Hier zou een Chromecast verder geen invloed op mogen hebben.