Skip to main content

Mijn Beam (gen2) veranderd compleet willekeurig het volume (vaak) omhoog aan als ik via Philips tv kijk (HDMI-CEC).

Heeft iemand anders ook last van dit probleem?

 

Hier Beam 1 en Philips TV probleemloos.

Wat zijn de geluidsinstellingen van je TV? 


Ik zou als het gebeurt even een diagnose maken en dan bellen met Sonos.


Ik ervaar hetzelfde probleem. Is er inmiddels een oplossing bekend?


Al verschillende instellingen op de tv geprobeerd. Contact gehad met Sonos, die zien in de diagnostics dat het signaal vanuit de TV komt. Advies was om de optische kabel te gebruiken, dit heb ik zelf nog niet kunnen testen.


Wat voor mij tot op heden lijkt te werken is om “IR gebruiken” in de Sonos app uit te schakelen. Sinds dit uitgevinkt staat is het volume niet meer vanzelf versprongen. 


Bij een via HDMI aangesloten soundbar is dat ook niet nodig, die krijgt zijn opdrachten van de TV via die HDMI. Prima oplossing dus.


Ik ben er inmiddels achter wat het probleem veroorzaakt. Het is de Ziggo-go app die die foute volume-up signalen stuurt.
Ik heb echt alles geprobeerd en niets werkte tot ik ergens las dat iemand zei dat het probleem bij hem weg was nadat hij de Ziggo-go app verwijderde.
Aangezien ik die steeds weer installeerde na een gehele reset was het probleem er daarna nog steeds.
Nu ik de Ziggo-Go app heb verwijderd is het probleem weg. Mijn volume is al uren stabiel.


Bijzonder. Dus ondanks dat de Ziggo Go app het probleem veroorzaakt, kun je hier ook last van hebben bij het kijken naar Videoland/Netflix bijvoorbeeld? In deze apps versprong mijn volume ook omhoog namelijk.


Bijzonder. Dus ondanks dat de Ziggo Go app het probleem veroorzaakt, kun je hier ook last van hebben bij het kijken naar Videoland/Netflix bijvoorbeeld? In deze apps versprong mijn volume ook omhoog namelijk.

Yep, ik had het in meerdere apps (Disney+, Netflix, HBO Max, F1 TV) . het lijkt er op dat die Ziggo-Go app in de achtergrond doorgaat met de signalen versturen. Sterker nog ik gebruikte de Ziggo-Go app niet eens. Die is voor backup als KPN ITV niet werkt.


Gaat het dan om de Ziggo Go app op de tv ?


Mijn Beam (gen2) veranderd compleet willekeurig het volume (vaak) omhoog aan als ik via Philips tv kijk (HDMI-CEC).

Heeft iemand anders ook last van dit probleem?

 

Verwijder je ziggo go app.


Ziggo Go app verwijderd, sindsdien nergens meer last van. Bedankt voor de tip!


 

Ziggo Go app verwijderd, sindsdien nergens meer last van. Bedankt voor de tip!

 

Als ik je vertel wat ik allemaal geprobeerd heb en hoeveel tijd ik eraan heb besteed, voordat ik er achter kwam dat de oplossing zo simpel was, zou je medelijden met mij hebben 😂😂🤣🤣

Met dank aan de medewerkers van de Philips/TP-Vision helpdesk die mij van alles lieten doen wat geen enkele oplossing bood.


Reageer