Beantwoord

audio dips Beam en TV, slechte geluidservaring

  • 9 November 2019
  • 14 reacties
  • 543 Bekeken

Badge +1

Wij ervaren sindskort milliseconde dipjes als we de ps4 en de tv aan hebben verbonden met de Beam, om gek van te worden. Was eerst niet! Sinds de laatste week ineens dipjes. En soms duurt het langer dat de tv omschakelt naar het audiosysteem. Zeer slechte beeld en geluid ervaring SONOS!!

er zijn verschillende vragen hierover gesteld op de community maar nergens een antwoord. 
 

Sonos leg eens uit??

icon

Beste antwoord door Tim S 9 January 2020, 14:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Badge +1

Hoi Tim, ik heb de mediabox opnieuw aangesloten en een functie uitgezet namelijk alles met 1 knop te bedienen. Sinds die tijd ervaar ik bij Dolby geluid geen milliseconde dipjes meer. 

Badge +1

Nou, half uur verder, en tv gereset naar fabrieksinstellingen. Geluid lijkt het nu weer constant te doen. Dank voor de tips!

misschien is het ook een placebo effecf vwb beeld. Lijkt nu zelfs beter / vloeiender dan met de oude aangepaste instellingen. Geen artefacten meer tijdens snelle bewegiingen

Reputatie 7
Badge +2

Diagnose gemaakt na 15 minuten. Het bevestigingsnummer is: 422519202.

Sorry voor de late reactie,

Je loopt helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
Je wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
Je zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.

Hoe u kunt groeperen staat ook beschreven in de volgende FAQ:
https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

We werken er hard aan dit probleem in een toekomstige update op te lossen.
Tot die tijd moet ik u helaas vragen de nu aangeboden work-around te gebruiken.

Badge +1

Nou weekje verder… en jawel hoor weer dipjes. Dus de tv reset heeft niet veel uitgehaald. Sonos geef eens antwoord!!! Blijft erg stil...

Hoi @XavierDusee ,

Het probleem van de korte geluid onderbrekingen tussen de  tv (Philips 55OLED803) en Sonos heb ik opgelost door de tv een volledige fabriek- reset te geven.
Mijn geluid probleem tv <> Sonos was daarmee opgelost.

Badge +1

Heb de tv even van de stroom gehaald, daarna boot android weer, en het lijkt nu verholpen. Dus fabrieksinstellingen terugzetten is misschien iets te veel van het goede?

Heb de tv even van de stroom gehaald, daarna boot android weer, en het lijkt nu verholpen. Dus fabrieksinstellingen terugzetten is misschien iets te veel van het goede?



Hoi,
Dat was ook mijn eerste actie, deze was niet toereikend.
Goed dat het bij jou wel gelukt is op die manier.
Nog een fine dag j@XavierDusee 
En veel plezier met Sonos :-)

Reputatie 7
Badge +2

Wil je verzoeken onze support te bellen.

NL: 0800 555 1234

BE: 0800 644 44

Beide gratis te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.

Badge +1

522126958

Badge +1

Ja hoor, gebeld en werd in de wacht gezet voor 10 minuten, en het is 18:00u en drukken me weg… 30min voor niks aan de lijn.

de Beam optisch aansluiten is GEEN optie, ik maak gebruik van de audio return channel, het is 2019! Dus maar 1 afstandsbediening nodig!

 
Echt geen stijl dit, 

 

Mensen opgelet Als je een Sonos Beam aanschaft en gebruik maakt van de Ziggo Next MediaBox, hapert je geluid. En ze hebben GEEN oplossing!!!  

Hoi Tim,

Hier is nog een diagnose nummer voor jou.
Ook bij mij regelmatig een dip in het geluid.
Diagnose gemaakt na 15 minuten. Het bevestigingsnummer is: 422519202.

Naar mijn idee is het alleen aan de hand bij 5.1 uitzendingen, stereo uitzendingen hebben geen last van dipjes.
Ook bij het gebruik  van mijn 2x Play 5 gen 1 en 1 x sub bij muziek geen last.
Ook niet als ik gebruik maak van de party instelling. Muziek op stereo 5 Sub en tv 5.1 gelijktijdig.
 

Badge +1

Idd bij 2.0 geen last van dipjes. Alleen bij 5.1

dit moet snel gemaakt worden!

Reputatie 7
Badge +2

Heb mogen vernemen dat met software update 10.6.1 welke 7 Januari is aangeboden, de problemen omtrent het stoppen of niet synchroon lopen van de surround speakers is opgelost.

Je zou dus weer een groep moeten kunnen opzetten vanuit elke kamer, ipv alleen vanuit de soundbar.

We horen uiteraard graag, als de problemen wel nog aanwezig blijven terwijl software versie 10.6.1 aanwezig is op het Sonos systeem.

Het liefst dan met een diagnose kort aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.

Vooralsnog, gaan we er vanuit dat we iedereen veel plezier kunnen wensen van hun systeem, zonder de problemen die je mogelijk eerder heeft mogen ervaren.

Excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt kan hebben, en bedankt voor het geduld.

Badge +1

Te vroeg gejuigd, we zijn 2 dagen verder en nu zelfs dips als we tv kijken via de Ziggo NEXT Media Box.. heb die even uit en weer aangezet en het lijkt nu weer over te zijn. Gister geen last gehad en een dag later weer dipjes. Rest nog een TV Factory Restore inderdaad. Maar daarvoor moet ik heel de sweetspot instellingen van de TV weer opnieuw instellen jammergenoeg, zijn flink wat instellingen namelijk voor de verschillende bronnen.