Vraag

App geeft niet aan of er 5.1 of Dolby Atmos afspeelt.

  • 12 July 2022
  • 2 reacties
  • 277 Bekeken

Badge

Ik heb een Beam gen 2. Alleen zie ik in de Sonos app niet of het 5.1 of Atmos is. Er staat alleen maar TV en Stereo PCM maar ik hoor duidelijk 5.0 surround door de achterspeakers dat anders is dan voor. De app geeft het niet aan dus. Maar ik wil kunnen zien of een film in Atmos is. Moet ik dan nog wat instellen zodat de app weergeeft welk geluidsformaat afspeelt. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Als een Sonos soundbar stereo binnenkrijgt stuur hij desondanks een deel van het geluid naar de achterspeakers om een soort surround te creëren. Ik denk dat dat is wat je hoort, want als de app aangeeft dat het systeem 2.0 weergeeft dan kun je dat geloven.

Of je TV inderdaad 5.1 of Atmos kan doorgeven aan de Beam hangt af van de instellingen en mogelijkheden van je TV, eventueel aangesloten apparatuur (Playstation, BD-player) en de mogelijkheden van de apps en het abonnement van een eventuele streamingsdienst; je hebt bijvoorbeeld het duurste Netflix-abonnement nodig voor Atmos.

Reputatie 5
Badge +3

Als er in de app staat dat het stereo is klopt dat wel, ik zou toch even U instellingen van de tv nakijken.