Beantwoord

Alleen Stereo PCM.

  • 10 February 2022
  • 7 reacties
  • 4309 Bekeken

Goedemiddag, ik ben een trotse eigenaar en zeer tevreden over mijn Sonos Beam, Sub, en 2x One SL. 
Ik kom er alleen laatst achter dat ik eigenlijk altijd ‘Stereo PCM’ heb en nooit 5.1. Ook niet op Netflix. 
Ik heb een Samsung tv UE55MU6470 en een Amazon Fire TV 4K Max. Op beiden apparaten geeft de Sonos app stereo PCM aan. 
Op de Fire TV heb ik Dolby Digital (plus) aanstaan, maar op mijn Tv kan ik deze optie niet selecteren vreemd genoeg, terwijl mijn tv dit zou moeten ondersteunen. 
iemand tips?

 

groetjes!

icon

Beste antwoord door Andreea L 14 February 2022, 15:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Badge +2

Hallo @Martin.ruitenberg 

 

Welkom op Sonos Community!

Ik zou je aanraden om te controleren of alle apparaten correct zijn geconfigureerd. Is de Beam aangesloten op een HDMI (e)Arc-poort? De luidspreker geeft het formaat door dat de bron (in dit geval de TV) verzendt. 

Ik denk dat je eerst bij Samsung moet navragen waarom je tv niet het juiste formaat verzendt, en als je wilt dat wij naar een diagnose kijken, kun je telefonisch contact met ons opnemen

Reputatie 7

Heb je wel 5.1 met de apps op je TV?

Ja! Ik heb inmiddels toch dolby digital kunnen selecteren op mijn tv, deze optie is ineens beschikbaar geworden. 
Alleen op NLZIET is het dolby digital 2.0, maar dat zal wel niet 5.1 ondersteunen  

 

Reputatie 7

Het kan inderdaad dat een optie bij één weergavekeuze niet en bij de andere keuze wel zichtbaar is, terwijl de instelling bij meerdere keuzes effect heeft.

Reputatie 4
Badge +1

Ja! Ik heb inmiddels toch dolby digital kunnen selecteren op mijn tv, deze optie is ineens beschikbaar geworden. 
Alleen op NLZIET is het dolby digital 2.0, maar dat zal wel niet 5.1 ondersteunen  

 

Dat is correct. NLziet levert alleen Dolby Digital 2.0.

 

Hallo,

Ik heb ook alleen maar pcm stereo geluid uit de sonos. Geen enkele uitzending in dolby ook niet de test op YouTube dolby surround. 
op de Samsung Qled tv van 2018 kan ik alleen pcm selecteren. De Dolby Digital is grijs. 
ik heb alle communitys afgezocht maar kan nog geen oplossing vinden. Hier iemand een idee?

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @wilma703 

 

Het klopt dat YouTube alleen maar stereo PCM doorgeeft.

Al zal het YouTube filmpje eventueel 5.1 aangeven.

YouTube geeft maximaal PCM door als streaming dienst. 

 

Om Dolby digital te kunnen selecteren zou je het beste een film kunnen opzetten vanuit Netflix.

Na het opzetten van de film zou je nogmaals kunnen kijken of je nu wel Dolbi Digital kan selecteren.

 

Wat ook een goed idee is om even te kijken of de software van je TV volledig up-to-date is.