Vraag

Algemene setup met Play 1, Playbar en versterker

  • 1 February 2017
  • 1 reactie
  • 291 Bekeken

Hi, ik ben nieuw met Sonos en wil graag wat advies om de volgende mogelijkheden te bekijken. Ik heb onlangs 4x een Play 1 aangeschaft en vrijdag krijg ik ook een Playbar. Nu wil ik in mijn woonkamer de Playbar onder de TV monteren en geluid met optische kabel van de TV naar de Playbar laten lopen. De Play 1's als surround installeren. 1e vraag is: is er een ideale hoogte voor de Play 1's die dus achter mijn bank komen te hangen ? ik heb muurbeugels om ze op te hangen. 2e vraag is mbt mijn versterker (Yamaha). Omdat al het geluid via mijn TV verloopt, vraag ik mij het volgende af maar weet dus niet of dit gaat werken: als ik mijn TV set top box, DVD player en Apple TV aansluit (via HDMI) op de ingangen van mijn versterker, en een traditionele platenspeler via tulp op deze versterker en ik gebruik de uitgaande HDMI poort van mijn versterker om naar een ingang op mijn TV te koppelen, kan ik dan het geluid van al deze apparaten via de Playbar laten verlopen (mbv de optische kabel) of gaat dit niet werken en moet ik een Connect aanschaffen ? suggesties ? Bedoeling is dat ik al mijn oude speakers vervang door Playbar en Play 1's.
Die andere 2 Play 1's komen in mijn eetkamer te hangen dus ook hier de vraag, wat is ideale hoogte om deze op te hangen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 3
Er is geen zwart-op-witte ideale hoogte, hang ze op oorhoogte of net iets hoger zodat je er makkelijk bijkan?

Je kan allerlei apparaten koppelen aan de TV, en de TV aan de Playbar. De Playber speelt af wat de TV afspeelt, inclusief DVD speler, Apple TV enz. Platenspeler weet ik niet of dat wel via een TV kan? Als de TV het kan, kan de Playbar het ook. Zo niet, dan een Connect.

Wta ook kan, is je muziek digitaliseren. Dan heb je geen platenspeler nodig.