Vraag

Aansluiten Beam 2

  • 17 February 2023
  • 8 reacties
  • 97 Bekeken

Ik heb een Sonos Beam 2.

Via een HDMI arc verbinding is mijn TV aangesloten.

Ik wil ook een Dab+ tuner aansluiten op de Beam, maar er is slechts één ingang op de Beam.

Hoe kan ik dat toch uitvoeren zonder steeds de kabels wisselen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Badge

Is je Beam via een ethernet kabel of WiFi op internet aangesloten? 
Heb je nog meer Sonos producten verbonden en hoe is het daar dan mee?

 

Of een DAB of FM tuner een goed signaal heeft is nogal situatie afhankelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Vanwaar een Dab tuner aansluiten terwijl je alle muziekdiensten tot je beschikking hebt vanuit de Sonosapp?

Regelmatig problemen met internet

Reputatie 7
Badge +3

Vreemd, normaal is het juist het DAB signaal het grote probleem. Mogelijk dat je een Sonos Port nodig hebt om de Dab tuner aan te sluiten, maar je kunt dan beter investeren in een optimale netwerk.

Reputatie 7

De Beam heeft alleen een HDMI-aansluiting, eventueel via een verloop naar optisch. Mocht je DAB+ ontvanger een optische uitgangen hebben dan is er overigens nog geen garantie dat het werkt; mogelijk wordt een ander codec gebruikt.

Blijft bovendien het feit dat je steeds moet ompluggen. De Sonos-oplossing hiervoor is inderdaad de Port (of als je nog een speaker kun gebruiken) de Five. De beschikken over een analoge aansluiting.

Er bestaat dus niet zoiets als een “splitter” of iets dergelijks.

Reputatie 7

Dat zou dan zoiets worden: https://www.bol.com/nl/nl/p/marmitek-digitale-optische-audio-switch-connect-ts21-2-in-1-out/9200000053201688/ Nog geen garantie dat het werkt en wat “houtje-touwtje”, maar je zou het kunnen proberen.

N.B. je wilt niet splitten maar switchen.

Waarom is je internet zo problematisch?

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou eens kijken of je samen met Sonos je verbinding kan verbeteren, of in ieder geval de oorzaak van je slechte verbinding achterhalen. Het is juist fijn als alles gewoon enkel met de Beam werkt.