Vraag

volume regelen via google assistent op alle boxen tegelijkertijd.

  • 18 July 2019
  • 8 reacties
  • 1944 Bekeken

Badge
Wanneer ik aan google vraag om het volume harder te doen of bijv. Op 60 %. Voert hij dit enkel uit op de box waarvan het spraaksysteem gebruikt wordt. Hoe zorg ik er voor dat alle boxen in volume aanpassen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Heb je elders al een antwoord op jouw vraag gevonden??.. juist vanwege de komst van GA een play One gekocht om andere Sonos producten aan te kunnen sturen. M.n. groepsvolume regelen is een must IMHO
Reputatie 5
Badge +3
Als ze in groep staan of in een surroundopstelling zou het volume op alle speakers moeten volgen.
Badge
Hey Difke, ze staan allen in dezelfde groep. en toch wordt enkel het volume op de box van waaruit het spraaksysteem wordt geactiveerd aangepast.
Reputatie 5
Badge +3
Welke boxen heb je precies?
Badge
Ik heb een play5 een play 1 en vier one's in de groep. Ik lees alleen net in een ander topic dat sonos aansturing vanuit google assistent voor groepen sompelweg nog niet ondersteund. M.a.w. sommmige dingen werken wel en andere nog niet. En het zal afwachten worden of/wanneer er hiervoor een update komt. Werkt aansturing voor volume wel in jou groep dan?
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb een 5.1 opstelling, Beam, 2 One’s en de Sub.
Als ik vroeg aan de assistent om het volume hoger of lager te zetten deed ze dat netjes.
Probeer eens even met enkel de 4 One’s in de groep te zetten en probeer het dan eens.
Reputatie 1
Badge

Probleem is groepsvolume is niet aanpasbaar enkel vanuit de app (zie ook andere topics google ‘groepsvolume sonos’ Heb dit probleem ook met alexa (amazon)

ze zouden deze feature request eens opnemen afhankelijk vd vraag vd community.

mbv een keuze dat een volume wijziging op 1 box impact heeft op de op dat moment gergroepeerde ruimtes of niet kan je dat oplossen. De keuze zou je in de box Of ruimte kunnen steken

Ik vraag me ook af wanneer deze instelling er zou kunnen komen. 
 

ik heb mijn installatie al 3 jaar en vanaf dag 1 heeft mij dit gestoord.

Ik heb zelf de standaardopstelling met 2 sonos one’s surround, playbar en sub en nog enkele losse sonos ones.

Vanaf de initiele setup werd snel duidelijk dat de surround one’s beter in een aparte groep konden staan zodat ik dit bij muziek of gelegenheden kon loskoppelen van de playbar (audio is niet echt aangenaam met gasten in de living als achtergrond).

echter bij tv kijken (70%vd tijd) staan ze in combo met de playbar en bedient de afstandbediening enkel de bar.. waarom? Surround sync opmerking hierboven werkt prima is geen argument want kan je zelfs vertragen of versnellen.
Nu al een 3 jaar lang om de zoveel tijd app open doen om de surround harder te zetten.. pfft..rare user experience of als ze in combo staan met andere en ik passeer een sonos one box kan ik niet de hele groep luider zetten.

Enorm lastig dat deze optie al die jaren er maar niet van komt, geef de gebruiker toch de keuze? Ik vermoed ook dat het draagvlak groter is als ik wat google kom ik zelfde vragen op andere topics tegen en dat veel mensen (zoals ik) er niet op reageerden in afwachting van die banale update.

ik wil nog wat 5’s bijkopen op strategische plaatsen maar hierdoor twijfel ik nog steeds serieus.

 

korte versie:

Dus als je deze optie ook wil. Reageer kort met +1, registreren vraagt niet veel tijd en dan komt dit er sneller van en kan je ten volle van je sonos installatie genieten!

 

Dank!

Reputatie 1
Badge

@Difke een 5.1 opstelling is 1 ruimte dus jij hebt idd dat probleem niet, definieer je aparte ruimtes om ze dan af en toe te voegen tot een gezamelijke ruimte heb je wel dat probleem.