Vraag

Radio - Google Assistent - Beam

  • 30 November 2020
  • 15 reacties
  • 1998 Bekeken

Hallo iedereen,

Sinds vrijdag heb ik een beam.

De voice commands met de Google assistent gaan vlotjes maar met het afspelen van radio is er toch een probleem.

'speel radio nostalgie' -> kan hij de zender niet vinden via TuneIn. Zelden gebeurd met bvb Q-music. Radio Maria bvb en MNM starten zonder problemen. 

'speel radio nostalgie via Sonos radio's -> geeft ook geen resultaten.

Nog eventjes bij melden dat wanneer ik 'speel Spotify abba af' het systeem wel correct reageert.

Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groeten

Ruben


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Badge

Helaas werkt het bij mij ook niet (meer)….

In het verleden startte ik bijvoorbeeld Qmusic via de Google spraakcommanod, maar sinds enige tijd krijg ik dan als response: "Het spijt me, ik kan de gevraagde content niet vinden

Zoals gezegd heeft het altijd gewerkt….

Ik ben sinds kort in bezit van de Beam en Sonos One en krijg helaas ook de zelfde melding ("Het spijt me, ik kan de gevraagde content niet vinden) als ik naar Qmusic of Radio Veronica vraag. Als ik naar Radio10 vraag werkt het wel.

Hallo iedereen,

Sinds vrijdag heb ik een beam.

De voice commands met de Google assistent gaan vlotjes maar met het afspelen van radio is er toch een probleem.

'speel radio nostalgie' -> kan hij de zender niet vinden via TuneIn. Zelden gebeurd met bvb Q-music. Radio Maria bvb en MNM starten zonder problemen. 

'speel radio nostalgie via Sonos radio's -> geeft ook geen resultaten.

Nog eventjes bij melden dat wanneer ik 'speel Spotify abba af' het systeem wel correct reageert.

Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groeten

Ruben

Edit: moest zelfde gebeurd zijn

Badge

Hm, inderdaad, Radio10 werkt dan weer wel!
Ik weet zeker dat Qmusic ook ooit gewerkt heeft…

 

Reputatie 7

En als je vraagt naar Qmusic non stop?

Badge

Qmusic non stop werkt dan weer wel, maar dat is dan weer een andere zender…

 

Het is zeer bizar. Want via de Sonos-app kan je via TuneIn gewoon luisteren naar Q-music of Nostalgie op de beam zonder problemen. 't is de assistent die het station niet 'vind'

Reputatie 7

En als je vraagt naar Qmusic Radio? Nostalgie Vlaanderen blijft een probleem....

Badge

"Qmusic radio afspelen” werkt inderdaad wel.

Ik had Qmusic ook in een routine staan en het gekke is, dat die het eerst ook niet deed, maar sinds vanmorgen wel!

Nostalgie Vlaanderen blijft idd een probleem.

Ik ben nieuw hier op dit forum, komt er eigenlijk nog een 'officiële' reactie of niet?

Grts

Ruben

 

 

 

 

Reputatie 7

Dit is een gebruikersforum. Sonos kijkt af en toe mee.

nostalgie vlaanderen werkt hier op mijn sonos one ook niet ?

Reputatie 7

Via de app wel, maar niet als je hem aanroept via Google…..

via mijn google nest hub werkt het wel

Raar

Reputatie 7

Op het forum lopen meer conversaties over verschil tussen GA op Sonos en op devices van Google zelf…...