Beantwoord

Sonos icm Mesh router Wifi netwerk setup

  • 3 October 2019
  • 38 reacties
  • 9996 Bekeken


Toon eerste bericht

38 Reacties

Mijn oorspronkelijke wifi begon met Ziggo 00….de Deco heb ik heb Ziggo 000 gegeven….

De wifi op de Ziggo modem had uit moeten staan en de Deco op Accesspoint gezet moeten worden

Toen ik nog twee Wifi’s had, pakte ik voortdurend mn Sonos boxen kwijt in de AirPlay

Ziggo heeft van afstand alsnog de Wifi op mn modem uitgezet; ik heb de Deco op accesspoint gezet maar toen was ik volledig offline…..teruggezet op standaardinstelling (router heet t dan) en alles was weer online. Echter nog steeds geen Sonos boxen.

De oorspronkelijk Wifi verwijderd (vergeet dit netwerk); een Sonos box bekabeld op de wifi versterker (deco) en Sonos zag in de app de nieuwe wifi (Ziggo 000...) Als ik de ethernetkabel uit de Sonos trek, is die echter (natuurlijk) weer van de wifi af…

 

Reputatie 7
Badge +3

Speaker ook van de stroom gehad en na een paar minuten weer aangezet?

heb beide speakers inderdaad van het stroom gehaald...toen op het achterste knop op de speaker gedrukt, vastgehouden, terwijl ik het weer in t stopcontact plaatste

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat bekabeld wel was gelukt. Heb je deze stappen vervolgens ondernomen.

Wisselen naar een draadloze installatie

Je kunt van een bekabelde naar een draadloze configuratie wisselen door je Sonos-producten te verbinden met je wifinetwerk.

  1. Open de Sonos-app voor iOS of Android.
  2. Ga naar het tabblad Instellingen en tik op Systeem > Netwerk > Draadloze installatie en volg de aanwijzingen op om je wifiwachtwoord in te voeren.
  3. Haal na het voltooien van de draadloze installatie de ethernetkabel uit een van de Sonos-producten die op je router is aangesloten. 

GOEIE! nee deze stappen heb ik niet ondernomen………...had ik moeten doen nadat ik een van de speakers rechtstreeks met n ethernetkabel op de hoofd TP Link versterker had aangesloten (want toen herkende de Sonos app mijn nieuwe wifi).

ik ga dus nogmaals een speaker bekabelen met de hoofd wifi versterker; mijn nieuwe wifi wordt herkend dus dan...en dan naar de draadloze installatie in de Sonos app.

Het maakt dus niets uit/mag allemaal om een speaker op de Wifi versterker aan te sluiten voor Sonos?

DNAK VOOR HET MEEDENKEN!

 

Badge +1

Vraag, mijn Sonos werkt op dit moment goed. Ik heb beneden een soundbar, sub en twee one's en in een andere kamer een play 1 staan. Boven staat verdeeld over twee kamers 2x play 3's. 

Mijn wifi bereik is niet best in het huis, boven slechte dekking en beneden een aantal blinde plaatsen. Ik overweeg een mesh netwerk aan te leggen.

Als ik de huidige sonos configuratie ongemoeid laat qua instellingen (wifi) en het mesh netwerk plaats krijg ik dan probleem met sonos ontvangst en de bediening hiervan?

Erooij!!!! I’m back! Alles opgelost en mn twee Sonos One boxen up n running en terug in de AirPlay!

Mede dankij jou! DANK JE NOGMAALS!

Gr Danny

Reputatie 7
Badge +2

Vraag, mijn Sonos werkt op dit moment goed. Ik heb beneden een soundbar, sub en twee one's en in een andere kamer een play 1 staan. Boven staat verdeeld over twee kamers 2x play 3's. 

Mijn wifi bereik is niet best in het huis, boven slechte dekking en beneden een aantal blinde plaatsen. Ik overweeg een mesh netwerk aan te leggen.

Als ik de huidige sonos configuratie ongemoeid laat qua instellingen (wifi) en het mesh netwerk plaats krijg ik dan probleem met sonos ontvangst en de bediening hiervan?

Weet niet of je Sonos op Sonos-wifi werkt, of op het eigen thuis wifi.

Het bij plaatsen van een Mesh systeem, zal 1 of meerdere extra wifi signalen in de lucht bijbrengen, wat er voor kan zorgen dat er storing op andere wifi signalen ervaren kan worden, zoals bijjvoorbeeld Sonos-wifi.

Het scheiden van de kanalen zal daarin waarschijnlijk een groot effect hebben, daarnaast zou je kunnen overwegen de Sonos op het mesh systeem in te stellen ipv de eigen Sonos-net wifi., als alle mesh-wifi punten maar het op het zelfde draadloos kanaal staan.

Badge +1

Dank voor je reactie. Kortom als ik een mesh netwerk ga gebruiken zou ik SONOS het best opnieuw kunnen installeren. Als ik SONOS uitschakel, mesh netwerk installeer en vervolgens SONOS opnieuw installeer zou het goed moeten gaan en SONOS moeten werken, klopt mijn redenering?

 

grt. wim

Wat heb ik gedaan?

Eenmaal een Sonos One speaker bekabeld aangesloten aan de hoofd TP Link Deco M4-versterker...gebleken is dat ik deze bekabeld moet laten...anders werkt het gewoon niet…heb t de draadloze installatie geprobeerd...was ik m weer kwijt.

Deze bekabelde Sonos One = woonkamer….toen kon ik gemakkelijk de tweede in de keuken aansluiten erbij op mn wifi.

Draadloze installatie werkt (volgens mij) ALLEEN als de Sonos met je normale router was verbonden...staat je wifi uit op je modem, dan is de enige oplossing, 1x een speaker bekabeld laten op de hoofd wifi versterker; waarna je achter elkaar allerlei speakers kan aansluiten (in stopcontact steken en de Sonos app voegt ze toe...)

Reputatie 5
Badge +3

Ik raad je aan om na het installeren van je mesh Sonos dit signaal in te leren. Dit doe je via:

 

Instellingen > Systeem > Netwerk > Draadloze installatie
Wanneer het wachtwoord hier succesvol is ingevoerd moet je de Sonos-producten van de kabel kunnen halen.

Ik heb zelf ook een tijdje met dit probleem geworsteld. Wat bleek? Mijn internetsnelheid was te traag. Daardoor trok hij het streamen niet denk ik. Ik kreeg een mail van KPN dat mijn snelheid gratis en automatisch werd verdubbeld en plots liep alles weer als een zonnetje. Ik heb 1 speaker bedraad aangesloten en de rest daarmee verbonden. Ik dacht dat het dus niet uitmaakte met je snelheid maar bij mij dus wel…  Ik heb in die tijd alles ook meerdere keren gereset en alles opnieuw ingesteld en geïnstalleerd. Naderhand nooit meer last gehad van een wegvallende verbinding. 

 

Gr. Marcel

Ik had problemen met een Sonos One in de keuken. Eenmaal overgeschakeld van Sonosnet naar mijn mesh wifi was dit opgelost. Het kan dus zinvol zijn om Sonos in jouw eigen wifi netwerk op te nemen!

Reageer