Problemen met bijwerken muziekbibliotheek.

  • 9 December 2021
  • 50 reacties
  • 1609 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

50 Reacties

Badge

Kunnen anderen dit bevestigen?

Zit je gehele Sonos systeem wel op 13.4 ? Dus zowel de Sonos devices als de apps ?

Goeie vraag, maar ja: alles zit op 13.4 of 13.4.1.

Badge

Goedeavond,

 

ik heb uiteindelijk een synology Nas case aangeschaft waar ik de WD schijven gaan insteken, 

ik ben bezig met alles eerst op een andere schijf te plaatsen (omdat ik in eerste instantie deze wou binnenbrengen) nu mijn muziek is intussen al verzet op een andere locatie, vandaar kan ik deze niet meer testen, 

ik ga dus de mybooklive uitbouwen en wegdoen nu die toch niet meer veilig is,

mvg,

PeElAnKa

 

Zou je de reboot-truck een keer willen uitproberen, als de WD nog werkt?

Mijn WD hangt niet aan het internet, dus hij is mij veilig genoeg.

Reputatie 6
Badge +3

Mijn WD hangt niet aan het internet, dus hij is mij veilig genoeg.

Ik wil je niet tegenspreken maar…...die hangt zeker wel aan het internet. Je gebruikt wellicht geen cloud service of DDNS maar dat zegt niks. Je hebt toegang tot dit forum en tot je NAS, dus…..alles is verbonden.

Badge

Goedeavond,

 

ik heb de schijven in de nas synology DS920+ gestoken en de muziek terug overgezet,

tijdens het overzetten had ik de link al ingesteld in mediabibliotheek en ging van de eerste keer goed,

maar enkel de albums van A-F (deel 1) waren in de mediabibliotheek gegaan en nu heb ik de mediabibliotheek terug willen bijwerken om de albums F(deel 2)-Z erbij te zetten en geloof het of niet, ik krijg terug die verdomde fout,

ik kan nu wel in de instellingen SMB en deze op V1 gezet (terwijl deze word afgeraden) en nog werkt het niet (ik wou deze op V1 zetten muziek bijwerken en dan terug op V2 zetten, voor de veiligheid van mijn NAS terug goed te hebben) maar wat ik nu wel getest heb en wat ik vroeger niet gedaan had met de WD-NAS (deze zijn ondertussen uitgebouwd en weg) is op dezelfde NAS een andere gedeelde map (die nog leeg is) gekozen en dat werkt wel deze komt er gewoon bij, maar muziekbibliotheek bijwerken lukt dan weer niet, ik ga eerst de NAS afzetten en terug opzetten om te zien of dit gaat werken, maar ik denk dat dit toch een groot probleem is dat nog bekeken moet worden door Sonos of zo, 

misschien kent er iemand, iemand van sonos om zijn naam hierin te taggen om zo wat aandacht te krijgen over dit probleem

mvg,

PeElAnKA

Badge

Zo, dat is een teleurstelling.

Kun je een log uitlezen van je NAS en kijken welke foutmelding er op het tijdstip van indexeren optreedt? Bijvoorbeeld die bij mij: client used more credits than granted

Met af- en opzetten bedoel je: uit/aan zetten, dus rebooten?
Als dat werkt, net als bij mij, dan heeft Sonos inderdaad een SMB probleem.

 

Reputatie 6
Badge +3

Guys….er is geen SMB probleem met Synology. Ik kan mijn muziekbibliotheek gewoon bijwerken met onderstaande settings.

 

 

Reputatie 7

Sinds een maand is SMBv1 niet meer nodig…..

Badge

Zo, dat is een teleurstelling.

Kun je een log uitlezen van je NAS en kijken welke foutmelding er op het tijdstip van indexeren optreedt? Bijvoorbeeld die bij mij: client used more credits than granted

Met af- en opzetten bedoel je: uit/aan zetten, dus rebooten?
Als dat werkt, net als bij mij, dan heeft Sonos inderdaad een SMB probleem.

 

dat mag je wel zeggen,

ik heb hem gisteren afgezet en deze morgen terug opgezet en kon hem bijwerken (alleen de mappen (albums) komen er niet bij) en de lege map op de server (met 5 liedjes erin om te testen) blijft leeg in sonos, een 2de keer bijwerken ging dan niet meer, 

 

locatie X = \\Server\Muziek

65000 files heb ik nog niet maar is misschien mijn (570) mappen structuur een probleem

 

hoe lees ik deze synology uit aub,

 

Guys….er is geen SMB probleem met Synology. Ik kan mijn muziekbibliotheek gewoon bijwerken met onderstaande settings.

 

 

ik heb volgende ook zo ingesteld staan, (sinds het begin)

maar heb jij speciaal voor Sonos een gebruiker gemaakt met speciale rechten of zo dan,

ik gebruik eigenlijk mijn account met admin rechten,

 

mvg,

PeElAnKa

Reputatie 6
Badge +3

@PeElAnKa : nee; ik gebruik de algemene admin account en heb ook heel veel mappen. Bij wijze van test kun je eens een nieuwe shared drive maken, daar een beperkt aantal mp3 op zetten en daarmee testen. Moet gewoon werken met SMB2+

Badge

@PeElAnKa : nee; ik gebruik de algemene admin account en heb ook heel veel mappen. Bij wijze van test kun je eens een nieuwe shared drive maken, daar een beperkt aantal mp3 op zetten en daarmee testen. Moet gewoon werken met SMB2+

Deze test is al opgezet geweest met een andere folder (Fotos (die op dit moment nog leeg is omdat ik nu alles terug aan het plaatsen ben maar de fotos nog niet gedaan heb)) op dezelfde NAS met 1 album op deze werkt niet maar als ik de muziek share verwijder uit de Muziekbibliotheek is bijwerken geen probleem en staat de album in de Fotos share en in Sonos, 

ik heb wil de share terug toevoegen en heb de account gebruikt die ik in het begin moest aanmaken ipv admin en met deze krijg ik dezelfde foutmelding terug en de share komt niet in de muziekbibliotheek lijst

ik weet nog niet hoe ik deze nas de log moet uitlezen

 

maar ik denk iets met mappenstructuur, 

is er een bepaalde regel voor sonos hoe je de mappenstructuur moet opbouwen, 

ik heb (map artiest\ submap album\ submap cd (als deze uit meerdere bestaat)\lied.mp3

ik heb ook in verschillende mappen een folder.jpg en een AlbumArtSmall.jpg staan (dat laatste is voor de GSM omdat hij folder.jpg blijkbaar niet herkend maar wel AlbumArtSmall.jpg als albumfoto,

mvg,

PeElAnKa

Reputatie 6
Badge +3

De mappenstructuur maakt niks uit; het indexeren door Sonos duurt alleen langer. Vandaar de test met een aparte map met slechts een paar nummers. Ongeveer zoals ik hieronder doe; ik stop mp3`s die ik op spotify niet vind in een aparte map en alleen die indexeer ik in Sonos. De rest (200G aan files, sla ik over).

 

 

Badge

"ik weet nog niet hoe ik deze nas de log moet uitlezen"

Dit lijkt me nu het belangrijkste, dan weten we WAT er fout gaat i.p.v. alleen dat er fout gaat. 

Eddy, kun jij hem helpen?

Reputatie 6
Badge +3

Eddy, kun jij hem helpen?

Helaas niet, het werkt hier immers. Ik denk dat het probleem niks te maken heeft met de SMB service. Misschien Sonos eens een reboot (geen reset) geven.

Badge

Ik bedoel: hoe je een log uitleest op een Symology.

Reputatie 6
Badge +3

Ik bedoel: hoe je een log uitleest op een Symology.

Ja, Log Center installeren vanuit Package Center. Ik doe er zelf niks mee; ik heb het niet geinstalleerd.

 

 

Reputatie 7

Sonos heeft een 65k limiet. Deze kan echter, afhankelijk van de grootte van de bij de bestanden opgenomen info, ook al eerder in werking treden.

Heb je erg veel informatie (uitvoerende, cover etc.) in je files staan?\

Aan de andere kant: de foutmelding lijkt op een storing in je MyBook te duiden…...

Sonos heeft een 65k limiet. Deze kan echter, afhankelijk van de grootte van de bij de bestanden opgenomen info, ook al eerder in werking treden.

Heb je erg veel informatie (uitvoerende, cover etc.) in je files staan?\

Aan de andere kant: de foutmelding lijkt op een storing in je MyBook te duiden…...

Bedankt voor je reactie. Die limiet kende ik. Aan die 65k kom ik echter nog lang niet. Er staan wel plaatjes bij sommige albums, maar dat zijn er in totaal hooguit enkele honderden. Bij elkaar zou ik dan misschien de 30k net overschrijden en dat lijkt me een groot verschil met de 65k die steeds wordt genoemd.

Aan een storing in de NAS heb ik ook al gedacht. Het typische is dat alles nog gewoon intact lijkt en ook afspeelbaar is. De kosten van de aanschaf een beetje goede NAS (die dan wel wat meer zou moeten bieden dan  deze MyBook die eigenlijk een afdankertje van mijn broer was) zijn dusdanig dat ik eerst de mogelijke oplossingen wil onderzoeken alvorens hem uit het raam te gooien...

Badge

Goedeavond,

ik heb namelijk hetzelfde probleem, ook WD NAS

de nas was via sonos goed bereikbaar tot ik de muziekbibliotheek wou bijwerken,

ik heb de link gewist en terug willen toevoegen maar zonder resultaat,

in de verkenner is de schijf goed bereikbaar, zoals bij @OkkeG kan je muziek opslaan en afspelen op de computer, bij instellingen muziekbibliotheek kan ik mijn \\NASNAAM\Muziek ingeven met daarbij horende login en PW (als ik een fout maak zegt hij dit ook met toegang geweigerd) en dan bij het indexeren zegt hij ook die foutmelding zoals bij @OkkeG, iemand een oplossing aub, nu heb ik geen muziek meer (alles staat op de NAS)

mvg,

PeElAnKa

 

Reputatie 7

Vreemd. In principe zou Sonos nu juist met meer NAS-sen moeten kunnen verbinden nu de S2-software ook SMBv2 en SMBv3 aankan. Misschien kun je in de instellingen van de WD daar eens mee spelen?

Badge

Goedenavond,

Ik heb er ook last van. Toevallig (?) ook op een WD Live, die verder geen problemen heeft.

De eerste keer was een paar weken geleden, maar een paar uur later werkte het indexeren weer wel.

Ik heb nu weer wat muziek toegevoegd en ben al 2 dagen bezig met synchroniseren en het lijkt helemaal niet meer te lukken. Ik heb er nu volgens de verkenner 18 GB en 2200 bestanden, muziek en anderen, in staan. Dat zou toch geen probleem mogen zijn.

 

Afspelen van wat er geïndexeerd is, werkt gewoon, ik krijg alleen de nieuwe muziek er niet meer bij.

 

Is Sonos al op de hoogte van dit probleem en kijken ze er naar? Het lijkt een niet voor de hand liggend probleem te zijn.

Badge

Goedenavond,

Ik heb er ook last van. Toevallig (?) ook op een WD Live, die verder geen problemen heeft.

Het is toch een kwestie van volhouden: vanochtend zijn mijn bestanden van de NAS alsnog geïndexeerd. Geen idee wat de oorzaak is, maar het is wel irritant en moet opgelost worden.

 

Badge

Goedenavond,

Ik heb er ook last van. Toevallig (?) ook op een WD Live, die verder geen problemen heeft.

Het is toch een kwestie van volhouden: vanochtend zijn mijn bestanden van de NAS alsnog geïndexeerd. Geen idee wat de oorzaak is, maar het is wel irritant en moet opgelost worden.

 

ik had  de link eens verwijderd maar krijg hem nu niet meer actief op sonos,

ik heb gezien ik heb maar 6500 liedjes in 40 gb , wel in 574 mappen en submappen,

Vreemd. In principe zou Sonos nu juist met meer NAS-sen moeten kunnen verbinden nu de S2-software ook SMBv2 en SMBv3 aankan. Misschien kun je in de instellingen van de WD daar eens mee spelen?

deze instelling heb ik niet gevonden in de nas server en volgens mij staat alles goed,

 

 

nu heb ik verlopig aan sonos niks aan (buiten radio) omdat ik mijn liedjes niet meer kan afspelen,

wat kan ik doen, wat kan ik testen, dit is echt vervelend,

mvg, PeElAnKa

Badge

Goedenavond,

Ik heb er ook last van. Toevallig (?) ook op een WD Live, die verder geen problemen heeft.

Het is toch een kwestie van volhouden: vanochtend zijn mijn bestanden van de NAS alsnog geïndexeerd. Geen idee wat de oorzaak is, maar het is wel irritant en moet opgelost worden.

 

 

 

 

Vreemd. In principe zou Sonos nu juist met meer NAS-sen moeten kunnen verbinden nu de S2-software ook SMBv2 en SMBv3 aankan. Misschien kun je in de instellingen van de WD daar eens mee spelen?

 

wat kan ik doen, wat kan ik testen, dit is echt vervelend,

mvg, PeElAnKa

 

Je kunt proberen te blijven indexeren, bij mij lukt het na veel proberen toch weer iedere keer weer wel. Heb  je ook een tijd voor automatisch indexeren aangezet?

Ik ga morgen eens met Sonos chatten. ik zie soms Sonos medewerkers op forumposts reageren, maar deze is blijkbaar nog niet opgevallen.

Hier dezelfde problemen, mogelijk al langer, maar vandaag pas opgevallen. Bestaande media worden prima gespeeld vanaf het UNC pad, maar de bibliotheek bijwerken lukt ook bij meerdere pogingen niet meer.

Badge

 

Je kunt proberen te blijven indexeren, bij mij lukt het na veel proberen toch weer iedere keer weer wel. Heb  je ook een tijd voor automatisch indexeren aangezet?

Ik ga morgen eens met Sonos chatten. ik zie soms Sonos medewerkers op forumposts reageren, maar deze is blijkbaar nog niet opgevallen.

de automatische indexering stond aan, maar ik heb de link gewist om dan terug er in te zetten maar nu krijg ik hem niet meer geconnecteerd, heb je misschien Sonos al kunnen bereiken met dit probleem aub

 

mvg, PeElAnKa