Beantwoord

Sonos Roam niet zichtbaar in App



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb geen directe oplossing maar ik vermoed dat je probleem er mee te maken heeft dat de Roam dus aan het ‘Roamen’ is tussen je verschillende AP`s. De Sonos Roam verdwijnt dus op het moment dat deze wisselt tussen je UAP`s bijvoorbeeld na een verplaatsing. Zoals je zelf al aangeeft, gebruikt de Sonos Roam geen SonosNet maar Wifi hetgeen een bewuste keuze is van Sonos vanwege de flexibele inzet.

Eigenlijk zou de Sonos Roam vanzelf weer moet opkomen, maar dat zal wellicht even duren. Er zijn instellingen in Unifi Controller die het wisselgedrag (roaming) tussen je AP`s kunnen beinvloeden en dus verbeteren maar daar heb ik geen ervaring mee omdat ik daar geen issues mee heb; ik heb ook geen Sonos Roam. Je zou eens een vraag kunnen plaatsen in het https://unifi-forum.nl/, dat is een actief forum waar gebruikers zijn die daar meer kennis en ervaring mee hebben.

Badge

Hi Jeroen,

Mijn thuis netwerk ziet er als volgt uit:

  • Ziggo Connect box in bridge modus gelinkt aan
  • Security Gateway router/firewall van Unify die weer gelinkt is aan
  • Unify Switch waaraan gekoppeld zijn:
    • Access Points van Unify (AC-Pro's), hal, woonkamer, veranda
    • Sonos Boost 

Ik heb dus een eigen router en WiFi netwerk. Ik zie dat al mijn andere Sonos Producten (Soundbar, Subwoofer etc.) via de Sonos Boost aangestuurd worden. De Roam zoekt direct verbinding met een Access Point  zie ik (wordt dus niet door Boost aangestuurd). 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Dovski goedemorgen.

 

Om wat beter beeld te krijgen van de situatie waarom de Roam af en toe offline staat, zou ik graag willen weten hoe thuis je netwerk er uit ziet.

Maak je alleen gebruik van de router die je gekregen hebt van de internet service provider, of heb je thuis nog andere WiFi punten liggen?