Skip to main content

Volgens mij sinds de introductie van de s1 app, werkt sonos niet meer met Apple’s now playing functie.

dat is bijzonder vervelend, daar de muziek niet meer vanaf begin scherm te bedienen is, na bv in slaap vallen van je iPad/iPhone… dat maakt het lastiger.

ook is daarmee de bediening via mijn Apple Watch via now playing, wat fantastisch werkte, verdwenen.

moet ik iets in instellingen doen, of is het echt verdwenen? Andere apps werken nog prima met now playing dus ik verwacht aan de Apple kant geen issue.

als het echt verdwenen is, heeft sonos slecht woord gehouden, we zouden in legacy niets kwijt raken, toch?

hoop dat het herstelt kan worden.

Nee, ik ben niet van Sonos. Dit is een gebruikersforum waar gebruiker elkaar proberen te helpen. 
Wat ik hier zie is het afspelen van Apple Music op de telefoon zelf. Ik heb net even geprobeerd dit na te spelen met mijn muziekbibliotheek en krijg het bedienen op deze wijze alleen voor elkaar wanneer ik airplay gebruik en de muziek start vanuit Apple Music. Overigens werkt dit alleen bij gebruik van Apple’s eigen muziekprogramma, bij Deezer bijvoorbeeld werkt dit niet en ook niet wanneer de muziekbibliotheek vanuit Sonos gestart wordt.

Ik denk dat dit een apple dingetje is en niet iets wat Sonos kan bepalen cq aanpassen. Het heeft wat mij betreft zeker niets met S1 of S2 te maken.

Nee, 

ben je van sonos?

de oude app gaf de bediening op het vergrendel scherm eigenlijk hetzelfde als de muziek app.

en NEE dit is NIET AirPlay.

nogmaals de oude app deed dat keurig en dat was heel handig. Ik neem aan dat je niet legacy gebruiker bent.