Beantwoord

Reclame bij starten radio


Reputatie 1
Ik stel altijd Sky Radio in om mee wakker te worden. Sinds enige tijd, hoor je bij het starten van de radio eerst een reclame die eigenlijk dwars door de muziek komt. Want als de reclame voorbij is, kom je midden in een liedje. Ik vind dit echt super irritant. Meerdere mensen die dit hebben? En belangrijker: hoe kom je er vanaf???
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 09:56

Bekijk origineel

70 Reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi,

Dat is niet alleen bij Sky, knetter irritant , elke keer als je hem op pauze zet en weer start hoor je diezelfde reclame , dit komt volgens mij door tune-in , de radio-stream. Hier kan SONOS denk ik niets aan doen, tune-in is een externe service net als bijv . Spotify.
Reputatie 7
Badge +2
Dit is inderdaad door TuneIn of door de radio leverancier zo ingesteld dat als de stream gestart word, je eerst een bepaald fragment te horen krijgt.
Sommige radio stations zetten hier reclame in, sommige radio stations alleen een welkoms bericht met dank voor het luisteren.
Behalve TunIn is er dan een alternatief die op de Sonos te installeren is ? Ook wil ik tegen een redelijk bedrag de advertenties afkopen door een betaalde app. Maar hoe kan je dit dan aanpakken ?
Zelfs de radio Veronica app heeft dit, weliswaar niet door een liedje heen, maar je start wel met een reclame. Ik vrees dat dit steeds meer normaal gaat worden.
Reputatie 1
Ik denk inderdaad dat Sonos eens zelf de mogelijkheid moet bieden om zelf radiostations url's toe te voegen, anders zullen wij klanten gaan adviseren om iets anders te zoeken. Ik heb ook het idee dat de hoeveelheid reclame afhangt vanaf welk ip adres je Sonos gebruikt. Dus Sonos. Doe er wat aan.
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk inderdaad dat Sonos eens zelf de mogelijkheid moet bieden om zelf radiostations url's toe te voegen, anders zullen wij klanten gaan adviseren om iets anders te zoeken. Ik heb ook het idee dat de hoeveelheid reclame afhangt vanaf welk ip adres je Sonos gebruikt. Dus Sonos. Doe er wat aan.
Sonos heeft de mogelijkheid een URL toe te voegen via de desktop controller, deze komt dan in de Mijn Radio stations te staan.
Verder hebben we al vaker verwoord dat wij de speaker maker zijn, niet de muziek leverancier, wij bieden radio aan afkomstig van TuneIn, en Tunein verwerkt geen reclame in hun streams, maar het radio station zelf.
Dus als je handmatig een URL invoert van een radio station, zal je waarschijnlijk exact de zelfde reclame ervaren.
Dit is nou eenmaal nodig, omdat anders radio stations geen inkomsten hebben en mogelijk zullen verdwijnen als deze dus geen inkomsten hebben.
Tevens verneem ik graag of u Sonos voor ons verkoopt en vanuit welke winkel u dit zou doen, dan zal ik dit bericht naar je account manager doorzetten die mogelijk even contact zal opnemen omtrent onze verdere samenwerking.
Mocht u geen Sonos voor ons verkopen dan vraag ik me af waarom er zo'n dreigement word gedaan om een probleem wat niks met Sonos te maken heeft.
Reputatie 1
Hallo Tim,

Bedankt alvast voor het reageren. Diverse klanten waar wij Sonos geinstalleert hebben irriteert zich er mateloos aan.
Wat ik dan vreemd vind is dat bij een aantal Nederlandse radiozenders, midden onder een muzieknummer de reclame van IKEA tig keer voorbij komt. Dit is buiten de reclameblokken om die meestal aangekondigd worden door een jingle.Deze reclame is op de autoradio bij dezelfde zender NIET hoorbaar.
Het lijkt erop dat er bij luisteraars die via TuneIN luisteren dit wordt opgedrongen. Ik ga kijken of de rechtstreekse streams geen extra reclame met zich meebrengen.
Ik weet dat reclame injecties in radio uitzendingen al een tijdje gaande zijn. (Vooral in Belgie)
Ik snap dat Sonos alleen een doorgeefluik voor Spotify, Deezer etc is, maar een radiolijst die gewoon alleen de zender doorgeeft zonder deze van extra reclame te voorzien lijkt mij niet al te veel gevraagd. Sonos zou zelf een "schone" radiolijst moeten aanbieden.
Aangezien dit forum veel meer van deze klachten laat zien, denk ik dat de gemiddelde Nederlander hier niet van gediend is.

Met Vriendelijke groet,

Peter Rosenkamp
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Tim,

Ik weet dat reclame injecties in radio uitzendingen al een tijdje gaande zijn. (Vooral in Belgie)
Ik snap dat Sonos alleen een doorgeefluik voor Spotify, Deezer etc is, maar een radiolijst die gewoon alleen de zender doorgeeft zonder deze van extra reclame te voorzien lijkt mij niet al te veel gevraagd. Sonos zou zelf een "schone" radiolijst moeten aanbieden.
Aangezien dit forum veel meer van deze klachten laat zien, denk ik dat de gemiddelde Nederlander hier niet van gediend is.

Met Vriendelijke groet,

Peter Rosenkamp


Peter.....hoe dan??
Sonos blijft afhankelijk van wat de aanbieder aanbiedt en als dit reclame is dan is dat helaas zo.
Of Sonos moet zelf de radiostations opkopen en alle reclame verbannen maar dat is natuurlijk gekscherend en een utopie.
Reputatie 1
Ik snap de reguliere reclameblokken die regelmatig hoorbaar zijn. Waar onze klanten zich aan storen zijn de reclame's ( op dit moment Ikea ) die zich op gezette tijden midden in nummers hoorbaar zijn. ( zoals gezegt: niet op FM en DAB). Als de zenders hiermee extra inkomsten hopen te ontvangen, hebben ze het mis. Ofwel Tunein/Sonos wordt aan de kant gezet en kiest men voor de variant waar de minste reclame te horen is. De reclame aan het begin van de stream kan mee geleefd worden.

Gr. Peter
Reputatie 5
Badge +3

Ik snap dat Sonos alleen een doorgeefluik voor Spotify, Deezer etc is, maar een radiolijst die gewoon alleen de zender doorgeeft zonder deze van extra reclame te voorzien lijkt mij niet al te veel gevraagd. Sonos zou zelf een "schone" radiolijst moeten aanbieden.
Aangezien dit forum veel meer van deze klachten laat zien, denk ik dat de gemiddelde Nederlander hier niet van gediend is.


In alle eerlijkheid Peter zou dat een behoorlijk grote taak zijn om een complete lijst te maken met alle zenders die geen reclame aanbieden. Je bent helemaal vrij om in de desktop versie van onze app zelf handmatig een stream toe te voegen van je favoriete reclameloze zender. Dit kan onder 'Beheren', 'Radio station toevoegen'. Enkel op Windows of Mac PC/laptop.

Daarnaast is TuneIn een gratis dienst en verdienen die meestal, zoals bijvoorbeeld YouTube, hun inkomsten via reclame.
Badge +1
Ik snap de frustratie ook wel een beetje. Ik weet nu inmiddels ook wel wat die acer kost bij coolblue, dat hoef ik niet elke keer weer te horen als ik een stream bij tunein start. Ik heb ook nog radio via de kabel, daar betaal ik ook voor. Als ik de tuner aanzet dan hoor ik direct muziek. Ik betaal ook voor mijn internetverbinding dus dan wil ik het liefst daar ook direct muziek.

sinds kort heb ik reclame bij het aan zetten van het sonos systeem.

Op dit topic heb gelezen dat dit door TUneln app kwam.

Ik heb deze er afgegooid en gebruik nu de Sonos radio,maar de iritante reclame blijft bij het opstrarten.

Weet iemand hoe ik hier van af kom?

Reputatie 7
Badge +3

Zelf een rechtstreekse koppeling maken naar het gewenste radiostation (zoals Frank N aangeeft) of kijken of bijvoorbeeld mytuner Radio wel jouw station  zonder voorafgaande reclame doorgeeft.

Ben toch echt bang dat reclame steeds meer opgedrongen zal gaan worden omdat dit nu eenmaal het verdienmodel van de aanbieder is. Sonos staat hier in principe verder buiten. Zelf ben ik erg blij met Stingray, welke ik, tot op heden nog, gratis kan gebruiken via mijn provider. Volgens mij wordt dit door veel providers in Nederland aangeboden. Non-stop muziek in vele genres en zonder enige reclame.

De reclame die op het station zelf wordt uitgezonden uitgezonderd evenals reclame op gratis diensten van bijvoorbeeld Spotify, dit is belachelijk en erg irritant. Zelfs op Franse zenders die ik beluister krijg je Nederlandse reclame te horen.

Ik gebruik Sonos radio en juist hier zou je toch verschoond moeten blijven van ongewenste reclame. Vraag me dan af is dat reclame waar Sonos de opbrengsten van ontvangt? 

Als ik dit van te voren had geweten had ik geen dure Sonos installatie gekocht.

Reputatie 7
Badge +3

Ik geloof niet dat Sonos hier iets mee te maken heeft. Denk eerder dat het de overkoepelende organisaties zijn die de diverse radio-stations verzamelen. Denk dat het grote problemen hier veroorzaakt wordt door populariteit van producten als Sonos, waar reclamemakers handig op inspelen. 
Kijk bijvoorbeeld naar  YouTube waarbij je vrijwel geen filmpje meer kan kijken zonder tussendoor steeds lastig gevallen te worden. 

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb al jaren TuneIn pro op mijn telefoon staan, eenmalig rond de 10 euro en je bent van die reclame terreur af.

Helaas is het niet mogelijk om dit account aan Sonos toe te voegen.

Ook is het niet mogelijk om het huidige account op Sonos te upgraden naar pro.

Dat zou een hoop ergernis schelen. 

De reclame is te horen via de app Sonos Radio. Dat lijkt me iets van Sonos zelf en dat zullen ze mogelijk maken via de software. Sonos is daar dus m.i. wel bij betrokken. 

Verder kun je een andere muziek service toevoegen maar daar zul je ook met reclame worden lastig gevallen. Verder kun je nergens heen, geen internet radio zoals op de pc.

Kortom, een kwalijke zaak.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik zelf vooral Duke en TuneIn en ben het probleem, buiten de standaard reclame, nog niet tegengekomen. Zou er dan ook nog een koppeling met naar welke zender je luistert zijn?

Misschien ben ik niet interessant voor de reclamemakers. 😉

Ik hoor sinds een week of wat ook steeds een reclame bij het opstarten. Vervelend, zeker als je Tuneln gebruikt om via een Alarm lekker met rustige muziek te ontwaken . Ik Ben blij te zien dat er nu hier een verhelderende discussie over is (want ik dacht eerst ook dat Sonos voor die reclame verantwoordelijk voor was,). ik volg dit gesprek met belangstelling. 

Heb er via TuneIn ook last van sinds de laatste paar dagen. Bijzonder irritant, temeer ik zelf ook een pro-account heb bij TuneIn, maar die lijkt niet te koppelen aan mijn Sonos. 

Helaas heb ik op mijn Sonos-installatie ook hinder van dit ongelooflijk irritante en kwalijke fenomeen. De producten, die in de spotjes genoemd worden, ga ik voor zover mogelijk niet kopen. In principe ben je dubbel slachtoffer. Je krijgt reclame van de stream en van het radiostation zelf. Ik ben ook op zoek naar streams van radiostations waar dit niet optreedt. Als iedereen dit gaat doen, houdt het hopelijk op! 

Ik vraag me overigens ook af, of dit soort praktijken volgens de mediawet wel legaal is.

Ik wil Sonos vragen om samen met andere streaming-producenten dit fenomeen te bestrijden. Dit lijkt mij een gemeenschappelijk belang van de producenten, want op een gegeven moment zullen consumenten dit soort audio-producten niet meer kopen.

Misschien is het ook een idee om eea bij het TV-programma RADAR aan de orde te stellen.

Sinds 2008 luister ik via Sonos naar internationale radiostations en ineens, een paar maanden geleden, begon die vervelende Nederlandse reclame er doorheen te komen.
Ik lees hier dat dit bij anderen al 2 jaar geleden begon.
Hoe is het mogelijk dat we allemaal TuneIn gebruikten en sommigen wel en anderen (nog) geen reclame kregen?

Ik denk daarom dat dit met een Sonos update te maken had.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de manier waarop TuneIn benaderd wordt.
En ik denk dat dit niet per ongeluk gebeurt.

Sonos-medewerkers kunnen zich wel verschuilen achter het argument dat Sonos een speaker-maker is, ik heb helemaal geen Sonos-speakers. Sonos is vooral een home network maker.

Zou het kunnen dat Sonos-Support niet over alles wordt ingelicht door Sonos Development?

Reputatie 7

Wel een beetje een samenzweringstheorie zo…..

Badge

De manier waarop reclame wordt uitgezonden verschilt per radiozender. Ook hebben niet alle zenders reclame. Reclames gaan echter niet door de muziek heen, maar ervoor. Bij sterren.nl (en veel andere zenders) komen de reclameboodschappen direct bij het inschakelen. Na de reclame wordt overgeschakeld naar de radiostream die zelf geen reclameboodschappen bevat, althans zo is het bij sterren.nl-radio. Er zijn ook radiostations die de reclames niet bij het inschakelen ten gehore brengen, maar ze in de radiostream toevoegen (net als het vroeger ging bij analoge radio). Het voordeel van de reclame bij het inschakelen is dat je eerst reclame hebt en daarna de rest van de dag niet meer.

Badge

Ik had reclame op mijn TuneIn, overgestapt naar Sonos Radio maar ook daar: bij het inschakelen krijg je een lange (wel 30 sec denk ik) reclame, op laag volume. Eerst van Volkswagen, nu van Univé. Kortom: het is een Sonos-verantwoordelijkheid! :angry:

Is er een mailadres waar we een bericht kunnen sturen dat we dit NIET willen?

Reageer