Beantwoord

Onvoldoende netwerksnelheid/buffer

  • 20 November 2019
  • 33 reacties
  • 2618 Bekeken


Toon eerste bericht

33 Reacties

Badge

Oei oei, dat is echt vervelend, paar opmerkingen:

  • Netwerkstorm met slechts 1 Sonos bekabeld zou echt niet je netwerk plat mogen leggen, er gaat geen immers geen data van Sonos over het thuisnetwerk. Snap ik helemaal niks van.
  • Met meer dan 1 Sonos bekabeld heb je dus wel dat risico; heb ik hier bij mij ook gezien. Bij unmanaged switches is dat zeker plug & pray, daar kun je niks mee instellen. Bij managed switches zoals Unifi kun je de switches naar STP downgraden precies zoals Sonos voorschrijft, dat was de oplossing hier.
  • Die STP oplossing was voor mij dan weer geen blijvertje, was leuk voor de test maar het heeft nadelen zoals een belachelijk lange wachttijd alvoor een IP adres wordt toegekend aan een nieuwe netwerk client. 
  • Dus ik weer terug naar RSTP en slechts 1 Sonos bekabeld (Boost dan wel).
  • Voor ik Unifi in huis heb gehaald, had ik alles op TP-Link unmanaged switches en meerdere Sonos bekabeld. Dat heeft altijd goed gewerkt maar het is erg afhankelijk van de opstelling en je andere apparaten. Als je bv nog andere apparaten in huis hebt die multicasten, zoals google chromecast, en helemaal IPTV van KPN, dan gaat er verschrikkelijk veel data over je netwerk, Sonos krijgt het dan zwaar
  • Als ik jouw verhaal zo lees: wellicht toch een Boost proberen en die zo centraal mogelijk neerzetten zodat je niet te veel mesh hubs krijgt. 

Tja, we hebben hier een Chromecast, wie weet speelt dat een rol al was die niet actief op de dagen van het incident.

dank voor je uitgebreide antwoord. Ik snap uit je verhaal dat multicasten mijn netwerkbelast en dat je met managed switches daarin kunt begrenzen… als t weer misgaat ga ik daarmee experimenteren.

Mijn huis heeft een aantal storingsbronnen oa een inpandige lift en een buitenmuur die inpandig is. Dus geen zender ook niet een centrale boost bereikt t hele huis. Wel ontvangen we zo’n 20 wifistations van buren en overburen, …..

Voor nu draait t weer even over Wifi.

NB ik woon hier al twintig jaar en wifi heeft nooit lekker gedraaid, heb al een kudde oplossingen gebruikt, ooit zelf nog ISDN door t huis getrokken, ADSL, VSL en nu glasvezel en door het halve huis cat6/RJ45 bekabeling vanaf een switchboard in meterkast. En nog komen de kinderen en vrouwlief met, de Wifi doet t niet, help!

😂

 

Vraagje aan @Eddie the Eagle ,

Hoi Eddie

Ik heb mijn Sonos ARC ,twee Subs gen 3, twee Play 5 gen 2 allemaal bedraad aangesloten.
Alleen mijn twee One's die ik gebruik voor Surround zijn via Wifi.
Nu wil ik twee Five aanschaffen, en dan de One's aan mijn nichtje geven.
Zou ik die twee x Five bedraad kunnen aansluiten, waar ze komen te hangen kan dat namelijk.
Of zou dat problemen kunnen geven.
 

Reputatie 6
Badge +3

Vraagje aan @Eddie the Eagle ,

Hoi Eddie

Ik heb mijn Sonos ARC ,twee Subs gen 3, twee Play 5 gen 2 allemaal bedraad aangesloten.
Alleen mijn twee One's die ik gebruik voor Surround zijn via Wifi.
Nu wil ik twee Five aanschaffen, en dan de One's aan mijn nichtje geven.
Zou ik die twee x Five bedraad kunnen aansluiten, waar ze komen te hangen kan dat namelijk.
Of zou dat problemen kunnen geven.
 

Hi Simon, je hebt er nu reeds 5 v/d 7 bekabeld als ik goed tel en geen issues ? Wat voor switches gebruik je ? Ik gok unmanaged.

Hoi @Eddie the Eagle ,

De ARC zit rechtstreeks op de Experia Box V10 van KPN en een van de twee de Netgear GS105E zit ook op het modem aangesloten. De andere is doorgelust. Daarmee voorzie ik de twee Play 5 van signaal. Eentje zit op rechts de andere op links

Ik heb de twee Play 5 op de switch zitten ik heb er twee. een links en de andere rechts.

Hoop dat het een en ander duidelijk is zoals ik het beschrijf, want echt heel technisch ben ik niet.
 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Eddie the Eagle ,

De ARC zit rechtstreeks op de Experia Box V10 van KPN en een van de twee de Netgear GS105E zit ook op het modem aangesloten. De andere is doorgelust. Daarmee voorzie ik de twee Play 5 van signaal. Eentje zit op rechts de andere op links

Ik heb de twee Play 5 op de switch zitten ik heb er twee. een links en de andere rechts.

Hoop dat het een en ander duidelijk is zoals ik het beschrijf, want echt heel technisch ben ik niet.
 

Als je nu al geen issues hebt, dan zou ik die nieuwe ook bekabelen en kijken of het werkt. Je kunt altijd terug naar de huidige setup, alleen met Fives ipv Ones.

Heb sinds een week last van de melding netwerksnelheid en de zogenaamde buffer die er niet is.

Zie veel meldingen hiervan staan, maar daarmee krijg ik het probleem niet opgelost.

Verbaast me wel dat ik al oudere meldingen zie van ca een jaar geleden en dat ik na een jaar dezelfde storing heb.

Wellicht dit euvel eens goed oplossen, dat zou de klanttevredenheid over het Sonos systeem wel verhogen.

Heb systeem al ca 3 jaar, maar dit nog niet eerder meegemaakt. 

 

ik hoop dat er snel opvolging is op de “diagnose”  melding die ik zojuist heb verzonden.

Reputatie 7

Vaak zit de oplossing voor dit soort problemen in je eigen netwerk. Dit kan ook "zo maar” ontstaan, bijvoorbeeld als je buurman een nieuwe router koopt die storing op jouw netwerk geeft. Een algemene oplossing van Sonos is er dan dus niet. Twee opmerkingen:

  1. Heb je de voorgestelde oplossingen (bijvoorbeeld de wijzigingen van de kanalen) toegepast?
  2.  Aan een diagnosenummer hangt geen naam. Je moet het nummer dus even vermelden anders weet Sonos niet over welk nummer het gaat.

Bellen met het nummer in de hand gaat het snelste.

Hoi @Eddie the Eagle 

Hoi @Eddie the Eagle ,

De ARC zit rechtstreeks op de Experia Box V10 van KPN en een van de twee de Netgear GS105E zit ook op het modem aangesloten. De andere is doorgelust. Daarmee voorzie ik de twee Play 5 van signaal. Eentje zit op rechts de andere op links

Ik heb de twee Play 5 op de switch zitten ik heb er twee. een links en de andere rechts.

Hoop dat het een en ander duidelijk is zoals ik het beschrijf, want echt heel technisch ben ik niet.
 

Als je nu al geen issues hebt, dan zou ik die nieuwe ook bekabelen en kijken of het werkt. Je kunt altijd terug naar de huidige setup, alleen met Fives ipv Ones.

Werkt allemaal uitstekend.
De 2 x Play 5 als Surround. de 2 x Subs gen 3 en de Arc
En de 2 X Five in verticale Stereo setting.

Alles bedraad dus. :grinning:

 

Reageer