Skip to main content
Vraag

downgraden Sonos one van S2 naar S1

  • 31 May 2024
  • 10 reacties
  • 292 Bekeken

Hallo

Ik heb het eea al gelezen over de downgrade van de S2 naar S1. Maar ik krijg ze ook na de update van deze week niet gedowngrade van S2 naar S1. Technische dienst is zeer slecht te bereiken hoop dat een van jullie mij kunnen helpen. Om onverklaarbare reden hebben 2 van mijn 4 Sonos one ge-update naar S2 en die wil ik terug naar S1 downgraden. In de app staat automatisch updaten uit en snap niet dat dit is gebeurt, maar goed het is met twee van de 4 toch gebeurt. Gelukkig zaten ze beiden op een apart netwerk en heb ik er twee die wel nog op de S1 controler zitten. Maar nu kreeg ik ze niet gedowngrade en bleek dat de versie het probleem was en bij een latere update zou het toch kunnen. Deze week kwam de update en ik happy en ben eraan begonnen, maar helaas is het niet mogelijk. De vraag is nu wat ik fout doe? Ik heb echt alles geprobeerd en niets werkt. 
 

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? 

10 Reacties

Reputatie 7

Zoals je hier kunt zien kan je nogsteeds niet downgraden: https://support.sonos.com/nl-nl/article/downgrade-a-sonos-product-to-s1#

Gaat het overigens om One’s of om One SL’s? One SL’s kun je namelijk helemaal niet meer downgraden als ze zijn geügradet, zelfs als de app de mogelijkheid weer zou bieden.

Waarok zou je overigens naar S1 willen? Als je alleen One’s hebt zijn je speakers S2 geschikt……

Badge +1

Ja, ik had gelezen dat het tijdelijk niet mogelijk is, maar in een toekomstige update wel. Van de week was er een update en las in de omschrijving dat er een fix was, maar niet helemaal goed gelezen naar wat nu blijkt. 
Ik heb one’s met startfunctie en gelukkig geen SL. Dus ik zal spijtig genoeg moeten wachten en hoop dat ze er snel mee komen. Wil de S2 niet vanwege de sound, S1 klink veel beter in stereo opstelling.

Reputatie 7

Ik had niet het idee dat er van S1 naar S2 op One‘s iets met de sound veranderd was, maar dat is zeer persoonlijk, je moet doen wat jou goed dunkt.

Badge +1

Toen de S2 update kwam hoorde ik het direct en bekenden van mij die ook Sonos speakers hadden, die hoorden het ook direct. Het was alsof de speakers iets miste, de speakers misten voor mij de warmte van de klanken die de S1 wel hadden. Ik ben een echte muziek en audio liefhebber en ben ook in bezit van een aardig muziek installatie. Mijn trots zijn mijn Acoustic Research LST speakers en mijn B&W 704 icm een Sony ES voorversterker eindversterker ect. en Micro Seiki BL-91L platenspeler. Fenomenaal geluid en dit heb ik allemaal op mijn mancave staan. Echtgenote wil niet zo een grote speakers in de woonkamer en heb toen voor Sonos one icm de smartfunctie gekozen in stereo opstelling met vogel stands. Vrouw blij en klonken nog niet eens slecht. En nu merk ik dat het geluid over de jaren nog niet beter is geworden met de S2 controller. Dus ja, er is wel degelijk verschil te horen. 

Hallo Peter,

Ik zit met hetzelfde probleem, heb in de tuin een opstelling met 3 play 1 speakers en 2 bose tuinspeakers( groene) om deze te sturen gebruik ik de connect amp maar is nog gen1. Play 1 speakers update gedaan en krijg de 2 app’s niet synchroon afgespeeld.

Heb jij al een oplossing gevonden om te downgraden ?

grtjs Jens

Badge +1

Hallo Peter,

Ik zit met hetzelfde probleem, heb in de tuin een opstelling met 3 play 1 speakers en 2 bose tuinspeakers( groene) om deze te sturen gebruik ik de connect amp maar is nog gen1. Play 1 speakers update gedaan en krijg de 2 app’s niet synchroon afgespeeld.

Heb jij al een oplossing gevonden om te downgraden ?

grtjs Jens

Nee, Sonos Support reageert alleen met de standaard antwoorden en ik heb alles al geprobeerd. Ik heb gisteren de CEO direct gemaild, dat mailadres stond op de Sonos site. Ik verwacht er niet veel van, maar je weet maar nooit. Hoe meer mensen klagen erover, hoe sneller men iets gast doen. Maar ik heb het idee dat men het backward compatible niet terug gaat brengen. 

Heel simpel het werkt allemaal niet bij Sonos. Heb een play 1 die ik wil downgraden, omdat te doen moet ik hem resetten naar fabrieksinstellingen. Als ik dat gedaan heb (groene lampje knippert) en ik gaaf aan downgraden dan kan Sonos de speaker niet meer vinden. Inmiddels uren in de wacht en tachtig mensen gesproken en het werkt dus niet. Om hem te downgraden heb ik de S2 app moeten downloaden, nieuwste versie. Eerst de play geïnstalleerd op S2, dan geprobeerd te downgraden volgens de instructies (en dat inmiddels 4 x). Resultaat het WERKT NIET. Gaat de deur uit en ik ga een ander systeem kopen. Bah Sonos! zijn te groot geworden denk ik. 

Badge +1

Heel simpel het werkt allemaal niet bij Sonos. Heb een play 1 die ik wil downgraden, omdat te doen moet ik hem resetten naar fabrieksinstellingen. Als ik dat gedaan heb (groene lampje knippert) en ik gaaf aan downgraden dan kan Sonos de speaker niet meer vinden. Inmiddels uren in de wacht en tachtig mensen gesproken en het werkt dus niet. Om hem te downgraden heb ik de S2 app moeten downloaden, nieuwste versie. Eerst de play geïnstalleerd op S2, dan geprobeerd te downgraden volgens de instructies (en dat inmiddels 4 x). Resultaat het WERKT NIET. Gaat de deur uit en ik ga een ander systeem kopen. Bah Sonos! zijn te groot geworden denk ik. 

Ik heb ook wat moeite moeten doen voor ik alles aan de gang had. Speakers resetten en dan downgraden via de S2 app. Als je dat heb gedaan, dan moet je beide app’s verwijder, dus S1 en S2. S1 app weer downloaden en inloggen en dan vind je de speaker wel. Ik heb ook een paar keer moeten proberen voor ik het probleem had opgelost, bij mij vond de app de speakers ook niet. En zou je toch een ander systeem willen, dan zou ik adviseren Denon Home speakers. Ik heb 2 stuks Denon Home 150 in stereo en die klinken echt beter dan de Sonos.  

Reputatie 7

En hoe is de software van Heos?

Badge +1

En hoe is de software van Heos?

Zeer tevreden over en de app is heel duidelijk en overzichtelijk. Speakers hebben een mooi touchscreen en werkt ook heel dijn. Bekende diensten als Spotify enz zijn makkelijk te koppelen. De spraakassistent reageert ook heel goed, Alexa werk in het Nederlands. Minpuntje is misschien dat de Google assistent niet erop kan, maar Alexa werk toch wel beter. Ik heb 2 stuks Denon 150 in stereo opgesteld en links springt altijd als eerste aan en even later de rechtse pas, dat is het enige waar Sonos het beter voor mekaar heeft. Ik vind dat de Denon home 150 verder in alle opzichten de Sonos One overtreft. 

Reageer