Vraag

Wat is er aan de hand?


Reputatie 1
Badge

Beste Sonos,

Wat is er met jullie aan de hand? Het systeem lijkt steeds krakkemikkerger te worden. Een aantal maanden geleden begon de playbar gek te doen en de laatste weken luisteren we steeds vaker naar de verkeerde zender en naar reclames dan naar onze favoriete zenders. Diverse updates kort achter elkaar, moet je weer opnieuw inloggen en aanmelden.

Zelfs bij het aanmelden met een unieke naam voor deze site moet je alles opnieuw intikken als je gekozen naam al blijkt te bestaan.

Volgens mij zit de kwaliteit bij Sonos op een glijdend pad naar beneden, hopelijk verbeterd dit binnen een paar dagen anders gaat alles binnenkort toch echt naar de afvalbak.


10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

En dan maar duimen dat iets anders beter werkt. 

Dear Patrick Spence,

 

“Choose music from your favorite streaming service or from a music library connected to your home network.”

 

That's what Sonos promises to users! But unfortunately, since a recent update, the connection to the music library no longer works.

From the media interviews about this debacle, I have no hope that this connection will be restored.

Never heard of “Customer friendly”.

People hate the new Sonos app even as company calls redesign 'courageous'

 

The only thing that remains is whether loyal customers will accept this and if Sonos has really learned its lesson from the recent debacle.

Try to find information, a solution or an excuse via the inaccessible helpdesk: no way!

 

Tip for the disadvantaged: The Bluesound is a better solution for streaming compared to Sonos. Sonos works with a 16-bit system, which currently works with most music files. However, because there is a shift to 24-bit audio, a Sonos will eventually no longer support these files and simply no longer work. Fortunately, Bluesound does support 24-bit audio.

 

My plan is to put all my sonos shit on Ebay, Amazon etc stating the promised restriction.( half promise = half price)

 

Thank you for your customer-friendly attitude,

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Aandelen Bluesound? Prima statement hoor, maar het is jammer dat je dan ineens een ander merk gaat noemen. Laat mensen zelf besluiten wat goed voor hen is. Persoonlijk nog prima tevreden met Sonos en ook met de nieuwe app.  Vol vertrouwen in herstel van alle problemen. 

Reputatie 3
Badge +1

 

Tip for the disadvantaged: The Bluesound is a better solution for streaming compared to Sonos. Sonos works with a 16-bit system, which currently works with most music files. However, because there is a shift to 24-bit audio, a Sonos will eventually no longer support these files and simply no longer work. Fortunately, Bluesound does support 24-bit audio.

 


Hmm, stukje vertaalde tekst van een audio speciaalzaak die toevallig Bluesound verkoopt en geen Sonos? 😉Oude tekst waarschijnlijk ook, Sonos streamt inmiddels ook 24-bit via Amazon en Apple. Btw, zijn e-mail adres is ceo@sonos.com 

Reputatie 7

Bovendien, tenzij je een verouderde NAS gebruikt, zou de verbinding met je bibliotheek moeten werken (al is het tijdelijk met iets minder features). Als dat niet zo is: bellen met Sonos, in plaats van andere gebruikers te vermoeien.

Reputatie 7
Badge +3

En dan ook nog je eigen bericht “liken”.
Een echte Pias dus.

Reputatie 1
Badge

En dan maar duimen dat iets anders beter werkt. 

Dat is idd maar de vraag, niet alle verandering is een verbetering.

Je klanten bedienen van slechte werkende updates en functionaliteit weghalen, die voor sommige klanten misschien wel een factor was in de keuze van jouw product, kan mensen het gevoel geven dat je ze als klant niet serieus neemt, ondanks de mooie verhalen op websites en in folders. Zeker als je dat zonder enige vorm van goede uitleg doet.

Dus of ik er beter van wordt dat weet ik niet, maar het merk Sonos is voor mij wel van z'n sokkel gevallen.

Reputatie 7
Badge +3

En dan maar duimen dat iets anders beter werkt. 

Dat is idd maar de vraag, niet alle verandering is een verbetering.

Je klanten bedienen van slechte werkende updates en functionaliteit weghalen, die voor sommige klanten misschien wel een factor was in de keuze van jouw product, kan mensen het gevoel geven dat je ze als klant niet serieus neemt, ondanks de mooie verhalen op websites en in folders. Zeker als je dat zonder enige vorm van goede uitleg doet.

Dus of ik er beter van wordt dat weet ik niet, maar het merk Sonos is voor mij wel van z'n sokkel gevallen.

Echt, ik snap het volkomen. Ik heb Sonos nu inmiddels 6 jaar en kan stellen dat dat 6 prachtige jaren waren vwb de beleving. Nu zit er een smet op deze beleving, maar begrijp ook dat dit niet eenvoudig is.Om nu na 6 jaar te stellen dat het merk Sonos van zijn sokkel valt gaat mij persoonlijk te ver. Ik hoop en verwacht gewoon dat ze dit binnen redelijke termijn weten op te lossen en dan kan ik weer verder genieten. Dit laatste kan ik overigens toch nog wel, de door mij ervaren problemen vallen erg mee en de haperingen in de volumeregeling werk ik wel een beetje omheen of ik gebruik de app SonoPad op de iPad.

Nu kun je bij de pakken neer gaan zitten, alles dumpen en een nieuw merk kiezen voor wederom een hoop geld, maar wat is dan je zekerheid. Nul, nul. 
Dan toch maar liever het voordeel van de twijfel aan het merk Sonos die mij nooit eerder in de steek heeft gelaten.

Voorheen kon je moeiteloos van nummer wisselen. zelfs een muziek quiz houden.  songs reageerde altijd meteen. Nu erger ik me groen en geel. Het systeem reageert amper. nummers en andere albums zijn nauwelijks af te spelen. ja. minuten later.  harder en zachter zetten reageert niet of raar. ik kan resetten wat ik wil maar het is echt heeeeel vervelend.  

Reputatie 7

Het gekke is dat het systeem niet bij iedereen zo traag is. Sonos heeft het ook nog niet benoemd als probleem. Misschien toch eens met ze bellen zodat ze beter op de hoogte zijn?

Reageer