Skip to main content

WAT EEN WAARDELOZE ROTZOOI IS HET OOK. 

 

Waarom moet ik godverdomme elke keer na het afsluiten van de app de gehele Sonos One opnieuw installeren? Waarom heeft die troep zo’n moeite met verbinding maken terwijl alles perfect staat ingesteld om verbinding te kunnen maken. 
 

Geen wifi maar kabel, netwerk juist ingesteld, router kust de Sonos One bijna en nog is het niks anders dan gezeik met die waardeloze zooi van jullie.
 

Zum kotsen

Nou dat zal Sonos echt aansporen om je te helpen. 
Sonos kijkt hier echter nooit, dit is een forum waar gebruikers elkaar (pogen te) helpen. Maar ook gebruikers zullen nu niet staan te springen vrees ik. 


marktplaats.nl en lekker wat anders kopen!


Het zal me een worst wezen, Ron. 
 

Na tig keren vanalles te hebben geprobeerd, ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. 


ik heb zojuist weer de gehele Sonos One geinstalleerd. Ik sluit de app af en open deze opnieuw en vervolgens kan ik weer het gehele installatieproces doorlopen want het apparaat kan niet gevonden worden...

 

Waarom is het zo’n drama om je producten fatsoenlijk werkend te krijgen? 
 

Allerlei andere merken is het een kwestie van Plug & Play en het werkt perfect. Bij Sonos is het niks anders dan drama. 


Ik begrijp je frustratie best wel, maar voor mij is het allemaal fantastisch spul. Alles werkt perfect en er zijn totaal geen haperingen of andere problemen. Dit moet ergens aan liggen, bij de één wel en de ander een totale chaos. Wat ik nu lees lijkt me toch meer een probleem van het apparaat waar je het op geïnstalleerd hebt. Die vergeet de instellingen denk ik, maar je geeft te weinig info om hier een oordeel over te geven.

Andere merken zijn plug and play? Ik dacht het even niet. Op elk merk is wel wat aan te ‘merken’😉  Ik had hiervoor een Onyo Stereo Network Receiver, wat geen goedkoop en slecht merk is, maar ten Onkyo failliet ging en het over genomen werd door Pioneer waren ze vergeten dat er ergens op de wereld nog een server draaide die verantwoordelijk was voor de bediening van deze Onkyo. Uiteindelijk werd deze uitgezet, want er moest wel voor betaald worden. Gevolg? M’n Receiver deed helemaal niks meer, geen enkele functie werkte nog, dus denk niet dat het gras ergens anders groener is….dan kom je wellicht bedrogen uit.


Ook ik heb slechte ervaringen met Sonos.

Slecht voorgelicht, nadat een One niet meer werkte. Deze teruggestuurd en hierop geen respons gekregen. Wel een mail dat ik met 30% korting een nieuw apparaat kon kopen. Nu is de One niet meer te verkrijgen en werd door Sonos een Era aangeraden. Helaas is deze niet compatible met de One en Beam en dus niet te installeren. Fijn dat dit niet gelijk gezegd wordt!

Naar de CEO een mail geschreven, want anders alleen via een telefoon te bereiken of comp. chat.

Zou ik 15% korting krijgen, gekke henkie zeker. Nu toch 30% aangeboden gekregen, maar eigenlijk ben ik helemaal klaar met Sonos.


Je gebruikte die One als surround, samen met een andere One? Dan kun je die One inderdaad niet door een Era 100 vervangen. Dat is overigens geen geheim: surrounds moeten altijd twee dezelfde speakers zijn. Zie https://support.sonos.com/nl-be/article/surround-sound-guidelines-and-limitations#

Je kunt de Era overigens wel als aparte speaker (“kamer” in de app) installeren, dus in het gaat wat ver om ze niet compatibel te noemen. Voor jouw is het echter geen oplossing. Wellicht was het handiger geweest om een One (One SL mag overigens ook, die geldt als gelijk aan de One) op Marktplaats aan te schaffen. Een goedkopere optie was wellicht geweest om twee IKEA Symfonisks voor surround aan te schaffen.

Heb je trouwens zomaar die kapotte speaker teruggestuurd?


 Ben ook erg benieuwd naar de uitleg over het terugsturen. Dit is zo hoe het niet werkt bij Sonos.  
 


Reageer