Skip to main content

Wat een drama die nieuwe app!

  • 20 May 2024
  • 58 reacties
  • 1341 Bekeken

Net alle devices voorzien van de nieuwe app. De beste release ever, volgens Sonos! Nu spijt als haren op mijn hoofd. Tal van functionaliteiten zijn niet meer beschikbaar, waaronder het aanvullen van je speellijst. Ook al mijn aangelegde afspeellijst zijn onvindbaar. Terug naar de vorige versie van de app is ook onmogelijk. HELP!!! Als iemand al uitgevonden heeft hoe dit wel mogelijk is, PLEASE let me know!

58 Reacties

Hier ook een drama IOS. 2x 3-serie, 2x 5-serie, 2x Move en Sound Bar voor TV, 

De Default is de Sound Bar die altijd als eerste aangaat en andere instellingen overrult. Dit is pas sinds de update die overigens gepushed is, niet om gevraagd. Bij updates van Apple kan je tenminste ff wachten totdat alle kinderziekten eruit zijn. 

Ook bij Sonos kan je ervoor kiezen om niet te updaten. Automatisch bijwerken van zowel de Appstore als van de firmware binnen de Sonosapp uitzetten. 
 

Ga ik meteen doen!

Tnx

Weet jij toevallig ook hoe ik mijn main speakers (2x 5-series) als default zet?

Reputatie 7
Badge +3

Weet jij toevallig ook hoe ik mijn main speakers (2x 5-series) als default zet?

Sorry, kan ik je niet bij helpen. Heb alleen een surroundset. 

Weet jij toevallig ook hoe ik mijn main speakers (2x 5-series) als default zet?

Sorry, kan ik je niet bij helpen. Heb alleen een surroundset. 

Tnx

 

Reputatie 7

Hier ook een drama IOS. 2x 3-serie, 2x 5-serie, 2x Move en Sound Bar voor TV, 

De Default is de Sound Bar die altijd als eerste aangaat en andere instellingen overrult. Dit is pas sinds de update die overigens gepushed is, niet om gevraagd.

Kun je nader uitleggen wat je bedoelt? Wat bedoel je met default? Sonos devices staan altijd aan - wat bedoel je dan met dat de soundbar altijd als eerste aan gaat? Welke instellingen (op andere speakers, in de app) worden dan overruled?

Wat een ongekend drama zeg, die nieuwe app van Sonos.

Geen enkel alarm werkt meer, zelfs niet na opnieuw instellen.

Gegroepeerde speakers vallen te pas en te onpas uit de groep.

Je mag hopen dat Sonos hier snel iets aan gaat doen !!

28 x play 1, 2 x play 3, 2 x One SL, 2 x Five.

Reputatie 7
Badge +3

Alle updates uitgevoerd, incl. Firmware? De alarmen zouden weer gewoon moeten werken, dit is ook wat je leest in de diverse forumberichten.

Flinke woning overigens met dat aantal speakers. 😉

Badge +1

Als iedereen nou eens duidelijk omschreef wat je exact gebruikt voor mobiel platform dan was er misschien meer kijk op wie, wat en waar en met welk merk er veel problemen zijn. Alleen maar negativiteit verspreiden zonder ook maar enige verdere info heeft zo weinig zin. Geloof me, er zijn best wel zaken die bij een hoop gebruikers zouden moeten of kunnen werken hetzij met hun eigen apparaat of via een andere weg. En ja, het is soms best wel complex maar dat had je vantevoren kunnen weten. Koop dan een soundbar bij de Action. Nogmaals, Sonos is hier vreselijk de mist in gegaan maar laat je niet meteen zo meesleuren de negativiteit in. Komt best goed allemaal. 

Schitterend maar als je voor een paar duizend euro geïnvesteerd hebt omdat je veel waarde hecht aan een goed en fijn werkend systeem  en het werkt vervolgens slechter dan een box van de Action EN je niets van Sonos hoort wanneer deze problemen opgelost zijn, of, dat ze de oude app weer beschikbaar stellen.. Tja, dan is enige boosheid en teleurstelling wel op zijn plaats lijkt me. Het gaat niet over een systeempjes van 150€ he...

Reputatie 7

Sonos heeft laten weten wanneer de missende features terugkomen. Zie De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates | Sonos Community

Reputatie 1

Buitengewoon fascinerend de reacties van mensen die het nodig vinden om te melden wat je had kúnnen doen om te voorkomen dat de app werd geüpdatet. Daar hebben we nu niets meer aan natuurlijk. Geef liever tips wat nu kúnnen doen, of liever nog, stop met Sonos te verdedigen en voer de druk op zodat ze hun zaakjes voor elkaar krijgen en niet nog eens zo’n bok schieten...

Reputatie 7

En welke problemen heb jij?

Reputatie 1

Wat een ellende, typ ik net een heel verhaal; doet zelfs dit forum het niet eens...

Reputatie 1

Ik kan na update en een reset van mn app helemaal geen apparaten meer toevoegen. Play3, Play1 en Playbar blijven allemaal hangen in de laatste stap bij het toevoegen aan het netwerk: “misschien zie je het device niet, trek dan de stekker er uit en weer terug” → Daarna start vrolijk dezelfde procedure weer op om het device opnieuw toe te voegen. Heb dit nu ruim 20 keer doorlopen maar kom niet verder dan dit (met alle apparaten). Ook de Playbar connect nu niet meer met de TV (bekabeld). Kortom; ik kan er niks meer mee. DANK SONOS!!! 

Reputatie 7
Badge +3

Wat een ellende, typ ik net een heel verhaal; doet zelfs dit forum het niet eens...

Dit berichtje staat er anders prima op .

Reputatie 1

Wat een ellende, typ ik net een heel verhaal; doet zelfs dit forum het niet eens...

Dit berichtje staat er anders prima op .

Nadat ik voor de 2e keer mn frustratie wegtypte :-)

Reputatie 7

Ik lees meer over dit soort problemen. Ik lees ook dat het soms wel lukt als de opdracht tot updaten met de PC- of Mac-app wordt gegeven. Al geprobeerd?

Anders eens bellen met Sonos?

Reputatie 1

Ik lees meer over dit soort problemen. Ik lees ook dat het soms wel lukt als de opdracht tot updaten met de PC- of Mac-app wordt gegeven. Al geprobeerd?

Anders eens bellen met Sonos?

Gebeld al wel, maar de wachtrij is zo lang dat ik na 30 min nog niet aan de beurt was; dit voorlopig opgegeven. Goede tip om via de PC/Mac te proberen, dat heb ik nog niet gedaan… 

Hier ook. Meerdere malen per dag kan de app ‘het product niet vinden’. Frustratie. 
 

Vandaag heb ik een negatieve review achtergelaten, geen scheldwoorden (niet mijn stijl) maar wel aangeven dat het erg jammer is. Kreeg bericht van Apple dat mijn review is verwijderd, heel vreemd. Waarom precies? Mij een raadsel. 
 

hoe dan ook, de app is echt hier oké. 

Als je al het commentaar bij elkaar bekijkt over de introductie van de nieuwe app, moet je je als sonos toch gaan afvragen of het niet slimmer is om de oude goed werkende app weer vrij te geven en deze vernieuwde rommel als beta versie aan te bieden voor de masochisten onder ons.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk niet dat dat nog zomaar kan ivm het feit dat er ook firmware updates zijn geweest.

Reputatie 3
Badge +2

Zouden de firmware updates dan niet te implementeren zijn in de oude app?

Lijkt me sterk dat zoiets niet kan.

Nu werk ik met Sonopad op de iPad en de oude app op mijn telefoon naar volle tevredenheid.

Met Sonopad kan ik mijn muziekbestand indexeren als ik wat toegevoegd heb. 

Ik las op Reddit trouwens heel veel positieve reacties over Sonophone/Sonopad.

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Ik weet niet wie het nieuwe platform heeft lopen testen, maar dit is een pruts app waarbij alle goede functionaliteit er uit gesloopt is om een gedrocht terug te plaatsen met tal van grote mankementen:
1. Geen album art meer van mijn eigen platen collectie, en ja ze zijn in de files ingebakken. Waren ook gewoon zichtbaar in V16.
2. Wachtrij niet te verwijderen
3. Volume doet waar het zin in heeft.
4. Maken van verbinding met het systeem dramatisch
5. Favoriete Radio zenders niet meer in een zelf te bepalen volgorde weer te geven, staan nu random terwijl ik ze genummerd heb.
6. Layout totaal geen verbetering met V16, snap niet dat gedacht wordt dat dit wel zo is.
Hoe kan zoiets ooit uitgerold zijn? Totaal niet duidelijk wanneer en of dit opgelost gaat worden gezien het zeer grote aantal fix updates in zeer korte tijd. 
Het zou SONOS sieren als ze pas op de plaats maken en heel gauw V16 weer terugzetten en eerst maar eens serieus uitgebreid gaan testen. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet naar voren is gekomen. Internet staat vol met negatieve reacties over deze update. Ik heb nog nooit zoveel negatieve reacties gezezien in zo'n korte tijd in de android playstore.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Topi Here  Jammer dat je punt 6 erbij zet. Alle overige punten zijn daadwerkelijke klachten over de werking van de app, punt 6 is een kwestie van smaak.

Persoonlijk vind ik dit echt één van de positieve ervaringen. Wat mij betreft nooit meer terug naar de oude, de rest wordt wel opgelost.

Reputatie 7

@Zjossss Probleem is dat dat ontwikkeltijd kost, die Sonos nodig heeft om de nieuwe app af te maken. Men lijkt er al vorig jaar voor gekozen te hebben de oude app niet meer te ontwikkelen en alles te gooien op de nieuwe.

@Erooij Miss hier is het smaak, maar toch. De nieuwe app is voor mij onduidelijk gebruikt geen natuurlijke UI met duidelijke knoppen en menu’s. Zie de knop onderaan de app, die eigenlijk ook een menu is. Ettelijke lezers hier komen daar niet zelf achter en blijven hangen bij “groeperen” omdat ze op de knop tikken in plaats van hem naar boven de swipen - ook ik kwam daar pas na drie dagen achter. De term “Beheren” is niet alleen een kopje maar ook een knop. Je gaat terug door op Sonos linksboven te klikken, maar ook dat ziet er niet uit los een knop. Je zou de app zelf aan kunnen passen, maar je kunt bij de volgorde van de muziekservices alleen een service vooraan zetten en verder niks. Die knop onderaan die je ook naar boven kunt swipen geeft altijd de alfabetisch eerste speaker weer, wat in veel gevallen niet de meestgebruikte is. Waarom geen keuze gegeven om bij mij niet “Badkamer“ maar “Keuken” weer te geven. Scheelt mij een hoop geswipe.

Wat vervelend voor de gebruikers die zo veel ongemak en frustratie ervaren met de werking (of het gebrek daaraan) van de nieuwe app en bijkomend hun (!) hardware. Ik hoop van harte dat er positief en constructief op gereageerd wordt bij wie het nodig heeft.

Wellicht ook niet puur constructief over Sonos maar nog wel met een sprankje vertrouwen, liet ik enkele opmerkingen achter binnen mijn reactie over het kunnen koppelen van de Ace aan TV / Arc:

 

Reageer