Wat een drama die nieuwe app!

  • 20 May 2024
  • 52 reacties
  • 1171 Bekeken

Reputatie 2

Net alle devices voorzien van de nieuwe app. De beste release ever, volgens Sonos! Nu spijt als haren op mijn hoofd. Tal van functionaliteiten zijn niet meer beschikbaar, waaronder het aanvullen van je speellijst. Ook al mijn aangelegde afspeellijst zijn onvindbaar. Terug naar de vorige versie van de app is ook onmogelijk. HELP!!! Als iemand al uitgevonden heeft hoe dit wel mogelijk is, PLEASE let me know!


52 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

https://www.sonos.com/nl-nl/guides/sonosapp?utm_source=braze_consumer&utm_medium=email&utm_campaign=son_bt_eng_aec_npi-passport-maximization-m5&utm_term=2024-05-14&bid=663a6de2ca3190004edd68ea&uid=&sid=

Is gewoon waardeloos, lees kut!

Reputatie 1

Als dat al je klachten zijn mag je nog van geluk spreken! Het is een drama!! Het enige wat nog goed werkt zijn mijn oude 5 boxen met een oude Connect met de oude S1 app

Moet toch aannemen dat Sonos iets gaat doen aan die talloze klachten?

Reputatie 4
Badge +2

En nogmaals. Ik begrijp er niks van. Bij mij loopt alles wat ik gebruik als een zonnetje en heb ik dus nergens last van. Hoe kan dat dan?

Reputatie 6
Badge +3

En nogmaals. Ik begrijp er niks van. Bij mij loopt alles wat ik gebruik als een zonnetje en heb ik dus nergens last van. Hoe kan dat dan?

Zullen er echt maar zo weinig mensen zijn die totaal geen problemen hebben? 

Reputatie 1

Nog niet de upgrade gedaan naar versie 80?

Reputatie 4
Badge +2

En nogmaals. Ik begrijp er niks van. Bij mij loopt alles wat ik gebruik als een zonnetje en heb ik dus nergens last van. Hoe kan dat dan?

Zullen er echt maar zo weinig mensen zijn die totaal geen problemen hebben? 

Zo blijkt het haast van wel. Bij jou draait toch alles ook perfect? Nou ja alles … ik gebruik wellicht niet alles, maar wat ik gebruikte en nu weer (nog steeds) werkt gewoon wat sneller en perfect. 

Reputatie 6
Badge +3

Nog niet de upgrade gedaan naar versie 80?

Jazeker wel en ben er zeer tevreden over. Ik moest alleen de eerste ochtend even de stekkers uit het stopcontact halen, dat was nog het moeilijkste.

Reputatie 6
Badge +3

En nogmaals. Ik begrijp er niks van. Bij mij loopt alles wat ik gebruik als een zonnetje en heb ik dus nergens last van. Hoe kan dat dan?

Zullen er echt maar zo weinig mensen zijn die totaal geen problemen hebben? 

Zo blijkt het haast van wel. Bij jou draait toch alles ook perfect? Nou ja alles … ik gebruik wellicht niet alles, maar wat ik gebruikte en nu weer (nog steeds) werkt gewoon wat sneller en perfect. 

Ja geen enkel probleem gehad.

Reputatie 4
Badge +2

Kun je nagaan, dat hoefde ik nog niet eens te doen. Ja alles hier perfect

Reputatie 1
Badge

Mischien ben jij ronvmeijer wel de Lucky Guy.  Bij mij is het een grote miskleun. Ik ben zeker niet alleen. Dus wees blij en lach met je nieuwe app. Voor heel veel is het dikke miserie.

Met groeten gilver

Reputatie 4
Badge +2

Mischien ben jij ronvmeijer wel de Lucky Guy.  Bij mij is het een grote miskleun. Ik ben zeker niet alleen. Dus wees blij en lach met je nieuwe app. Voor heel veel is het dikke miserie.

Met groeten gilver

Natuurlijk ben ik daar blij mee, maar vraag me wel af waarom ik zo tevreden ben. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een bedrijf als Sonos een “remote control” maakt die voor niemand werkt. Tegelijkertijd kan ik me ook niet voorstellen dat wanneer er zoveel mensen zijn waarbij het niet werkt er een dergelijke “remote control” geleverd wordt. Echt waar, ik meen het echt, alles wat ik voorheen deed met het systeem werkt nu nog steeds gewoon zoals ik het gewent ben. Er staan wat dingen op een andere plek zodat ik wel even moest zoeken, maar nogmaals … het werkt. Waarom bij mij wel en bij zo verschrikkelijk veel anderen niet?

Na de installatie van de nieuwe app is veel functionaliteit verloren gegaan. wij overwegen om ons Sonos systeem maar te vervangen door iets wat wel gebruiksvriendelijk is en normaal werkt.

Het is gewoon schandalig! 

Reputatie 6
Badge +3

Na de installatie van de nieuwe app is veel functionaliteit verloren gegaan. wij overwegen om ons Sonos systeem maar te vervangen door iets wat wel gebruiksvriendelijk is en normaal werkt.

Het is gewoon schandalig! 

Even geduld de meeste problemen worden snel opgelost...

Reputatie 3
Badge +1

Als iedereen nou eens duidelijk omschreef wat je exact gebruikt voor mobiel platform dan was er misschien meer kijk op wie, wat en waar en met welk merk er veel problemen zijn. Alleen maar negativiteit verspreiden zonder ook maar enige verdere info heeft zo weinig zin. Geloof me, er zijn best wel zaken die bij een hoop gebruikers zouden moeten of kunnen werken hetzij met hun eigen apparaat of via een andere weg. En ja, het is soms best wel complex maar dat had je vantevoren kunnen weten. Koop dan een soundbar bij de Action. Nogmaals, Sonos is hier vreselijk de mist in gegaan maar laat je niet meteen zo meesleuren de negativiteit in. Komt best goed allemaal. 

Een manueel ingegeven url van een radio zender werkt niet meer. TuneIn radio stations staan grijs/kunnen niet meer worden geselecteerd. Mijn synology muziek bib is niet bereikbaar via de app. Hopeloos triest. 

Moet ik de pc opstarten omdat die mobile app niet werkt. Ontslag voor de hele ontwikkelingsdienst is het minste. 

Reputatie 1

Sinds de nieuwe App is er naar mijn mening weinig verbeterd. Sowieso vindt ik het totaal niet overzichtelijk. Ik weet, alles moet wennen maar vooralsnog is het geen verbetering qua lay-out. Het meest ernstige vind ik nog dat de externeschijf (SSD) niet meer gebruikt kan worden waardoor mijn muziek niet meer af te spelen is. Ik vind dit een zeer ernstige ontwikkeling en ben ik al aan het kijken naar andere opties. Ook kwam ik erachter dat je de tijd van afspelen niet meer kunt instellen op de nieuwe App. Waarom is dat nu weer? Na telefonisch contact werd mij gezegt dat beide functionaliteiten weer terugkomen maar wanneer is nog niet bekend. Ik wil allerminst negatief zijn maar het is toch jammer dat SONOS met een nieuwe App komt en daar zelf nogal lyrisch over doet maar dat vervolgens bepaalde functionaliteiten het niet meer doen.

Wanneer komt die goede oude versie terug.

dit is namelijk rommel

De nieuwe app is ook hier (nieuwste iOS op iPad en iPhone) een absoluut drama:

  • traag met verbinding maken overall
  • spotify direct afspelen is eigenlijk niet meer mogelijk omdat de app dan niet of traaaaag reageert
  • volume doet soms maar wat, en reageert sowieso traag of niet
  • geen tracks meer kunnen toevoegen aan de wachtrij
  • algehele UI is een drama, en nee dat is geen kwestie van “even wennen”

Ik begrijp niet waarom een over het algemeen prima functionerend iets perse veranderd moet worden. Los geen problemen op die er niet zijn. Werkt iets? Blijf er dan vanaf!

Reputatie 7
Badge +3

De nieuwe app is ook hier (nieuwste iOS op iPad en iPhone) een absoluut drama:

  • traag met verbinding maken overall
  • spotify direct afspelen is eigenlijk niet meer mogelijk omdat de app dan niet of traaaaag reageert
  • volume doet soms maar wat, en reageert sowieso traag of niet
  • geen tracks meer kunnen toevoegen aan de wachtrij
  • algehele UI is een drama, en nee dat is geen kwestie van “even wennen”

Ik begrijp niet waarom een over het algemeen prima functionerend iets perse veranderd moet worden. Los geen problemen op die er niet zijn. Werkt iets? Blijf er dan vanaf!

Dan kan je natuurlijk ook stellen: Waarom heb je de updates gedaan? Het werkte toch?

Voor mij geldt dat, onder IOS eea redelijk werkt. Natuurlijk heb ik wat probleempjes, maar die had ik onder de vorige versies ook (o.a. slecht reagerende volumeregeling). De UI vind ik zeer overzichtelijk en prettig werken (zo zie je maar hoe persoonlijk dat deel kan zijn).

Ieder bedrijf moet innoveren en vooruit kijken. Binnen een app zullen ze aanpassingen moeten doen om ook klaar te zijn voor de toekomst. Noem mij één app/is die nooit geüpdatet hoeft te worden, dat is nu eenmaal waarvoor gekozen is toen je met dit soort apparatuur bent begonnen. Natuurlijk verdient dit handelen van Sonos hier geen schoonheidsprijs, maar over een maand zijn we het weer vergeten en kopen we weer net zo hard Sonosapparaten.

Advies: probeer eens SonoPad. Leuke app met goede werking voor dagelijks gebruik. 

Reputatie 7

Ik heb toch wel wat meer kritiek op de nieuwe app. Het duurt een paar seconden voor mij functies verschijnen - de niet uit te zetten reclame voor Sonos verschijnt dan weer wel onmiddellijk. De UI is niet consistent, danwel werkt niet volgens de normale normen: "Beheren” is een knop, maar niet als zodanig herkenbaar. De "knop” (want afgeronde hoeken) onderaan het hoofdscherm blijkt geen knop maar (ook) een menu. Dat kun je uiteindelijk wel zien omdat er een heel licht streepje bovenin staat waaruit blijkt dat je het omhoog kan trekken, maar ik kan mij voorstellen dat je op een knop tikt - en dan krijg je het menu voor groeperen. Heeft mij een paar dagen gekost voordat ik deze “overtreding” van de normale conventies doorhad. Sommigen komen er nooit achter.

De nieuwe app leidt ertoe dat sommigen hun database niet meer kunnen zien. Maar een paar dagen na de nieuwe app heeft Sonos ook (terecht, maar waarom niet eerder of nog wat weken later) SMBv1 uitgezet, wat er ook toe kan leiden dat de database niet meer werkt. Door deze domme timing lopen twee problemen door elkaar heen op het forum.

Sonos is bovendien volstrekt onduidelijk over wat er nu via internet gaat en wat niet. Zorgen over het ontbreken van 2FA worden niet beantwoord. De tijdlijn voor verbetering die men via de community geeft is niet eens een "pinned reply” op de openingspagina en is dankzij de brakke forumsoftware nauwelijks te vinden. Dat leidt mede tot een barrage aan posts met dezelfde klachten wat de leesbaarheid van het geheel ook niet ten goede komt.

Ja, updaten moet soms. Maar Sonos blijft in eerste instantie weer steken in PR-blabla in plaats van zich open, transparant en kwetsbaar op te stellen naar de klanten, bijvoorbeeld over het (tijdelijk) verdwijnen van functies. Daar had men een hoop goodwill mee kunnen verdienen. Die verdwijnt nu. Dat is jammer.

Ga ik het systeem verkopen? nee, maar erg gelukkig wordt ik van deze gang van zaken ook niet. Dit had zoveel beter en eerlijker gekund…..

De nieuwe app is ook hier (nieuwste iOS op iPad en iPhone) een absoluut drama:

  • traag met verbinding maken overall
  • spotify direct afspelen is eigenlijk niet meer mogelijk omdat de app dan niet of traaaaag reageert
  • volume doet soms maar wat, en reageert sowieso traag of niet
  • geen tracks meer kunnen toevoegen aan de wachtrij
  • algehele UI is een drama, en nee dat is geen kwestie van “even wennen”

Ik begrijp niet waarom een over het algemeen prima functionerend iets perse veranderd moet worden. Los geen problemen op die er niet zijn. Werkt iets? Blijf er dan vanaf!

Dan kan je natuurlijk ook stellen: Waarom heb je de updates gedaan? Het werkte toch?

Voor mij geldt dat, onder IOS eea redelijk werkt. Natuurlijk heb ik wat probleempjes, maar die had ik onder de vorige versies ook (o.a. slecht reagerende volumeregeling). De UI vind ik zeer overzichtelijk en prettig werken (zo zie je maar hoe persoonlijk dat deel kan zijn).

Ieder bedrijf moet innoveren en vooruit kijken. Binnen een app zullen ze aanpassingen moeten doen om ook klaar te zijn voor de toekomst. Noem mij één app/is die nooit geüpdatet hoeft te worden, dat is nu eenmaal waarvoor gekozen is toen je met dit soort apparatuur bent begonnen. Natuurlijk verdient dit handelen van Sonos hier geen schoonheidsprijs, maar over een maand zijn we het weer vergeten en kopen we weer net zo hard Sonosapparaten.

Advies: probeer eens SonoPad. Leuke app met goede werking voor dagelijks gebruik. 

Heel zinvolle reactie, dank daarvoor. Echt fijn om te weten dat het bij jou wel werkt.

Hier ook een drama IOS. 2x 3-serie, 2x 5-serie, 2x Move en Sound Bar voor TV, 

De Default is de Sound Bar die altijd als eerste aangaat en andere instellingen overrult. Dit is pas sinds de update die overigens gepushed is, niet om gevraagd. Bij updates van Apple kan je tenminste ff wachten totdat alle kinderziekten eruit zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier ook een drama IOS. 2x 3-serie, 2x 5-serie, 2x Move en Sound Bar voor TV, 

De Default is de Sound Bar die altijd als eerste aangaat en andere instellingen overrult. Dit is pas sinds de update die overigens gepushed is, niet om gevraagd. Bij updates van Apple kan je tenminste ff wachten totdat alle kinderziekten eruit zijn. 

Ook bij Sonos kan je ervoor kiezen om niet te updaten. Automatisch bijwerken van zowel de Appstore als van de firmware binnen de Sonosapp uitzetten. 
 

Reageer