Vraag

volumecontrol nieuwe app werkt niet goed

  • 10 May 2024
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

In de nieuwe app (iOS) werkt de volumecontrol in de MiniPlayer onderaan het scherm niet goed. Voorheen kon je klikken op het ronde bolletje, dan opende naar boven je groepen en kon je aanpassen wat je wilde. Heel de groep of een van de kamers. Nu gebeurt er niets als je op het bolletje klikt. Pas als je het volume aanpast opent het scherm met de kamers. Je past dan dus alle kamers aan. Ook reageert het systeem met een flinke vertraging. Erg irritant. Hoe kan dit gedrag bij sonos worden aangegeven en het verzoek dit heel snel weer te laten werken zoals voorheen?


7 Reacties

Reputatie 1
Badge +1

Bolletje reageert slecht maar het werkt wel af en toe 😂. Op mijn iPad werkt het wel beter. Je kunt dat scherm onderaan ook naar boven swipen trouwens. 

Reputatie 2
Badge +1

Bolletje reageert slecht maar het werkt wel af en toe 😂. Op mijn iPad werkt het wel beter. Je kunt dat scherm onderaan ook naar boven swipen trouwens. 

Ik dacht dat het aan mij lag. Ik heb hetzelfde probleem. 

Ook ik heb last het de volume met veel vertraging en als ze dan veranderen gaan ze ook niet gelijk op zodat de één op 10 staat en andere op 8 en 9. Ook het toevoegen of verwijderen van een speaker in een groep werkt slecht. Gebruik al 12 jaar Sonos altijd goed gewerkt maar nu is het echt waardeloos te noemen. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt, dit is echt geen verbetering.

Helemaal met MJJGlas eens, in de oude Sonos app werkte alles altijd perfect.

Kan ni geen groep meer aanmaken, volgens de app is de ruimte toegevoegd maar er komt geen geluid uit de luidspreker.

Reputatie 2
Badge +1

Ook ik heb last het de volume met veel vertraging en als ze dan veranderen gaan ze ook niet gelijk op zodat de één op 10 staat en andere op 8 en 9. Ook het toevoegen of verwijderen van een speaker in een groep werkt slecht. Gebruik al 12 jaar Sonos altijd goed gewerkt maar nu is het echt waardeloos te noemen. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt, dit is echt geen verbetering.

Er is ook een firmware-update uitgekomen? Heb je die geïnstalleerd? Daar kan het daar ook aan liggen.  Nogmaals bij mij werkt wat ik gebruik nog steeds zoals voorheen. Ik maak geen nieuwe ruimtes aan en gebruik de timers niet. Gewoon als geluidsinstallatie en verder niks. Heb boven ook twee Sonos One speakers staan en die werken ook nog steeds als vanouds.  

Ook het regelen van volume via telefoon gaat niet? Weet iemand dat?  Het hele stysteem reageert idd traag.

Badge +1

Volume bolletje reageert erg traag en schiet dan weer terug in oude (hardere) positie als je dat juist niet wil op dat moment. De nieuwe app reageert trouwens met regelmaat slecht op instructies vanaf mijn mobiel (samsung). Was bij oude app niet het geval overigens. Ik benut een boost doordat ik in een appartement woon, dan zou je denken dat is beter dan draadloos maar vraag mij sinds de nwe app af of ik die boost er beter tussen uit kan halen? Ook combineren van kamers onderling en koppelen met Spotify of afdraaien muziek vanuit koppelingen met andere services gaat slechter dan voorheen. Hebben meer daar last van? Of ligt het aan mij en mijn situatie? Muzikale groet!

Reageer