Skip to main content

Wellicht is het een verzoek en geen vraag, hoop maar dat iemand van Sonos dit leest.

Gebruik van de volumeknop is nooit het sterkste punt geweest van Sonos, maar in de “nieuwe” app is het er zeker niet beter op geworden.

Buiten het feit dat de widget voor de volume regeling verdwenen is, is er ook vaak een vertraging te merken in de volume regeling. Soms schuif je het volume omhoog of omlaag en duurt het enkele seconde alvorens het volume wijzigt. Erg irritant…..

Sinds enkele weken kom ik er achter, en dit is mijn daadwerkelijke punt voor deze post, dat bij gebruik van verschillende gegroepeerde speakers de volume regeling gewijzigd is. Voorheen tikte je op de volume “balk” (gaat gelijk het volume harder (?!?)) en kreeg je verschillende balken om individueel het volume te regelen. Bijvoorbeeld je hebt een groep van “Huiskamer voor”, “Huiskamer achter” en “Keuken”. Heb je “Huiskamer voor” en “Huiskamer achter” gegroepeerd dan kan je alleen het totaal volume regelen. Om alleen je “Huiskamer voor”, zachter of harder te zetten, moet je naar de gegroepeerde ruimtes, het volume van de “Huiskamer voor” zachter zetten, en dan klikken op “toepassen”.

Erg onlogisch en ook onwerkbaar.

Hopelijk kan Sonos bij het volmaken van de app, ook de volume regeling eens onderhanden nemen. Bij mijn Android systeem (diverse mobiele telefoons en tablet) werkt het niet erg goed.

Tevens is dit ook een oproep om zo spoedig mogelijk weer de widget te ontwikkelen, voor deze toepassing is het openen van de gehele app te omslachtig en deze werkte altijd prima.

Sinds 28 mei is de sonos app zo'n succes dat het aandeel van Sonos 37% minder waard is. .  Natuurlijk zijn er gebruikers dat alles perfect functioneert. De klachten in de US zijn ook daar gigantisch


Sinds 28 mei is de sonos app zo'n succes dat het aandeel van Sonos 37% minder waard is. .  Natuurlijk zijn er gebruikers dat alles perfect functioneert. De klachten in de US zijn ook daar gigantisch

Heb me ondertussen al neergelegd bij de nieuwe/slechte app. Het gaat langzaam, maar er komt hopelijk verbetering. Mijn vraag/opmerking gaat over de nieuwe app, dus hopelijk nemen ze dit mee en kunnen we binnenkort een streep zetten onder het zeuren over de huidige Sonos app.


Is dit alleen zo bij groepen met een naam? Die heb ik niet.

Bij twee gegroepeerde speakers zie ik dit op mijn iPhone:

Je hebt dus daar wel de keuze tussen één van beide speakers of beide….. Hoe zit dat op Android?


@Twan Hendrix 

Ik heb ( wel op ios ) ook de mogelijkheid , zoals 106rallye aangeeft om apart volume te regelen binnen gegroepeerde speakers of ruimtes… hiervoor wel eerst even op de gemeenschappelijke volumebalk tikken (zie foto 1 ) en daarna dus mogelijkheid om apart volume te regelen (zie foto 2).

de vertragingen op de volumebalken heb ik zeker ook, dit is inderdaad erg irritant .de pagina waar je de kamers kan groeperen vind ik ook wat overbodig en onhandig zoals je zegt , je kan er zelfs niet eens een kamer mee afsluiten...als je alles wil afvinken en op toepassen klikt komt er dan ook nog een onnodige melding “geen uitvoer geselecteerd”….(Kamers groeperen en uitschakelen zou veel handiger zijn via de pagina op foto 2) Ik weet ook niet exact meer hoe het ging in de vorige app , maar het was met zekerheid toch een stuk efficienter !!! ik begin er zelfs aan te twijfelen of het ooit nog weer goed komt.

 


foto 2

 


Beste @wesley46 ,

Dank voor je reactie.

Om mijn scherm te reproduceren voor een screenshot, heb ik jouw settings zo goed als nagebootst. Nu blijkt bij de opstart Keuken en Tuin wel apart te regelen zijn. Als ik de huiskamer hier aan toevoeg, lukt het niet meer.

Ontkoppel is ze weer, en huiskamer staat als aparte groep, lukt het nog steeds niet. Zet ik alleen het tabblad met de groepen Tuin en Keuken onderin, dan lukt het weer wel. Screenshot heeft dan ook weinig zin om deze te tonen.

Kan je het nog volgen? Nog veel werk te doen, bij Sonos, Dit is gewoon verkeerd geprogrammeerd.

Hopelijk komt het ooit goed…..


@Twan Hendrix 

de problemen liggen  bij iedere sonos gebruiker hier en daar wat verschillend , waardoor de zaak nog wat ingewikkelder wordt…. Ik blijf geduldig afwachten, alsook de weinige info (betreft de vorderingen die sonos maakt ivm de nieuwe app) opvolgen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Reageer