Skip to main content
Vraag

Verzamelalbums staan ineens 20x in albumlijst

  • 23 July 2024
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Sinds vorige week worden mijn verzamelalbums (of in ieder geval albums met verschillende artiesten) ineens per artiest als los album getoond in de muziekbibliotheek. Dus bijvoorbeeld een CD met daarop De Beste filmmuziek met 20 nummers van verschillende artiesten staat nu als De Beste Filmmuziek - John Williams, De Beste Filmmuziek Hans Zimmer, De Beste Filmmuziek John Barry etc in de albumlijst.

Dit was eerst niets. Ik heb - volgens mij - niets veranderd, maar het maakt niet uit hoe vaak ik de muziekbibliotheek opnieuw indexeer, ik krijg het niet terug naar hoe het was.

Heeft iemand hetzelfde probleem - of liever nog - een oplossing?

3 Reacties

Reputatie 7

Ik zie dit ook op het Engelstalige forum terugkomen. Je bent dus niet de enige. Hier meer info over wat Sonos nog gaat doen met de bibliotheek: https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/the-new-sonos-app-and-future-feature-updates-6892942

Dank voor de link. Maar wat de plannen  zijn voor de toekomst vind ik zelf minder interessant als het me ondertussen moeilijk wordt gemaakt om het product te gebruiken zoals het bedoeld is (en zoals het altijd al gewerkt heeft) Er staat niets in de releasenotes hierover en het gebeurde door een automatische update. Dat vind ik bijzonder slordig. Scrollen door albums is vrijwel onmogelijk geworden hierdoor.
En terugrollen naar vorige versies wordt niet ondersteund, dus ik zit klem.

Reputatie 7

Gezien het feit dat Sonos op de hoogte is van het probleem zal er een oplossing komen. Je geduld wordt echter wel op de proef gesteld.

Zie ook Music Library Compilation Issue under new 16.3 Firmware | Sonos Community

Reageer