Vraag

update app


Wanneer komt er weer een update van de app, app werkt voor geen meter, heb voor duizenden aan apparatuur van jullie, denk de boel maar te gaan verkopen, wat een drama 


25 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je heb niets van ons. Dit is een gebruikersforum waarin gebruikers trachten elkaar te helpen. Sonos zal hier niet reageren op deze berichten.

Wanneer je wilt dat wij als medegebruikers enige hulp bieden om tot mogelijke oplossingen te komen, dan zal je door jou ervaren problemen hier moeten melden.

In principe zouden de apps voor het grootste deel moeten werken. Wel zijn er nog een aantal lopende zaken, welke nog in een latere update deze maand verholpen zouden moeten worden. 

Reputatie 1
Badge

Blijkbaar zijn er nog veel lopende zaken, maar ja een  nieuwe strategie , commentaar direct af blokken. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met “commentaar direct af blokken”?

Reputatie 2
Badge +1

Ik had de oude app nog geïnstalleerd. Maar die hebben ze nu op een of andere manier onklaar gemaakt. Het is een rotstreek wat Sonos nu flikt. Ik kan nu geen ruimtes meer koppelen. Ook niet onafhankelijk muziek laten draaien 

Niets functioneert. Soms gewoon geen geluid. Geen albumhoezen. Kan geen eigen radiostations meer toevoegen in Tunln new. Albumhoezen weg. Zoekfunctie werkt niet in mijn bibliotheek. Wachtlijsten kan ik niet aanpassen. Het is te zit voor woorden. Het spul gaat op marktplaats en ik ga gewoon weer een normale installatie neerzetten zonder  verplichte updates. Wat een ongelooflijke rotzakken bij sonsos. Het klinkt grof maar wat ze doen is puur misdadig. Gewoon dure apparatuur onklaar maken. Het is maar goed dat sonos hier niet in de straat zit. Ik ben niet gauw kwaad maar nu woest 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je het idee dat ze dit bewust doen? Blijf het toch heel lastig vinden waarom het bij andere relatief goed werkt. Persoonlijk heb ik vrij weinig echte problemen meer sinds de laatste update. Ik ken 4 mensen in mijn omgeving die ook Sonos gebruiken bij wie het allemaal redelijk goed werkt na de diverse updates.

Het lijkt mij dat Sonos met diezelfde raadsels zit, waarom bij de één wel en bij de ander niet. 
 

Reputatie 7

Zoekfunctie in de bibliotheek komt terug. “Ruimtes koppelen” of “kamers groeperen “? In de TuneIn app zou je urls’s moeten kunnen toevoegen. Heb je Sonos al eens gebeld?

Reputatie 2
Badge +1

Nee ik heb nog niet gebeld. Maar het is belachelijk dat ze oude app onklaar gemaakt hebben door hem door een update op de speakers te blokkeren. Vervolgens kwam er half uur geen geluid meer uit..pas na een paar keer de speakers opnieuw te hebben opgestart deed het Stereopaar het weer. Maar toen kon ik weer geen muziek afspelen op de One in de keuken. Niet gelijk met de kamer of apart. Dit is echt frustrerend en ronduit een rotstreek om mensen zo te laten martelen met iets wat plug en play zou moeten zijn. Ik raad ook iedereen aan om nooit geen Sonos meer te kopen. Wat een arrogante boel. 

Reputatie 4
Badge +2

Zoals eerder geschreven, heb ik nergens maar dan ook nergens last van. Terug kun je nooit omdat ook de firmware ge-update is, wat overigens ook perfect gegaan is bij mij en bij veel anderen. Ik ontken niet dat er niks aan de hand is, maar om de boel nou arrogant te noemen lost het probleem nou niet echt op. Dit is inderdaad een gebruikers forum waarin gebruikers elkaar trachten te helpen. Of medewerkers van Sonos hier ook in zitten denk ik wel, maar die gaan zeer zeker geen discussie aan. 

Reputatie 2
Badge +1

Waarom zou je de boel blokkeren in de oude app. Ze waren niet te gebruiken omdat de update uitgevoerd moesten worden. Dat pushen ze toch op een of ander manier. Proberen nu ook weer twee ruimtes aan te zetten maar krijg maar in 1 ruimte geluid. Stereopaar doet het weer niet. Te gek voor woorden. Ik was dit jaar van plan om te upgraden naar de nieuwe vijf. Maar dat gaat dus niet meer gebeuren.steropaar doet het weer niet. Grrr. 

Reputatie 4
Badge +2

@nokin : Je gaat weer een installatie neerzetten zonder verplichte updates? Dan wens ik je veel succes. Alle merken hebben dit. Hiervoor had ik een Only stereo netwerk receiver, een heel mooi apparaat met nog mooiere specificaties, maar die werkt via een server ergens in Japan. Toen die server eruit lag (waarschijnlijk omdat Onkyo failliet ging en niemand meer voor die server betaalde) werkte m’n versterker nog maar net aan. TV geluid kon hij weergeven maar de rest werd heel erg moeilijk omdat hij de server niet kon vinden. Hij stond tijden te zoeken en gaf het op met te tekst op de display “server error”. Dat is dus ook geen echte oplossing. 

Dus dan moet je al iets “ouds” gaan neerzetten. Of je dat echt wilt? 

Reputatie 2
Badge +1

Liever iets ouds dan iets wat niet werkt.  Slechter dan het nu is kan niet. 

Dit heeft gewoon zes jaar goed gewerkt. En na een update zeg maar gerust virus werkt het niet meer

Reputatie 4
Badge +2

Ik snap het deels. Maar alles op marktplaats zetten en weer wat terugkopen kost je veel en je kunt het nauwelijks verkopen, want een koper komt bij je terug omdat het niet werkt. Ik geef je dit mee als overweging en advies. 

Reputatie 2
Badge +1

Dat het veel kost is keer jammer dan. Als je plezier hebt in een systeem ben je de kosten zo vergeten. En ja ik kan me nauwelijks voorstellen dat er nog een Sonos over de toonbank gaat. Zeker als de mensen zich goed laten informeren over de huidige problemen bij Sonos. Als je dit bij Tesla zou hebben sta je gewoon stil

Reputatie 6
Badge +3

Toch ben ik heel benieuwd hoe het kan dat er een klein groepje mensen waaronder ikzelf die echt totaal geen problemen heeft. Hebben wij dan super internet, een super telefoon of de ultime combinatie tussen die 2? 

Reputatie 4
Badge +2

Dat ben ik met je eens. De weg naar Tesla gaat veel gemakkelijker denk ik doordat de dealer de verantwoordelijkheid neemt. Hier in Nederland gebeurt dat beslist niet met electronic. Ga maar eens terug naar de winkel waar je het vandaan hebt en doe je beklag maar eens. Dan kom je nog meer van een kouwe kermis thuis. De koper is te slechte beschermt vind ik in dit geval. Nogmaals ik heb geen last, maar degenen die dat wel hebben zouden ergens naar toe moeten kunnen gaan waar ze gehoord en geholpen worden. Helaas is dat een utopie. 
 

Ik begrijp je heel erg goed hoor. Als het niet (meer) werkt door een handeling van de fabrikant en je kunt niks meer. Nog erger, je hebt niet echt het idee dat er iets aan gebeurd. 

Reputatie 4
Badge +2

Toch ben ik heel benieuwd hoe het kan dat er een klein groepje mensen waaronder ikzelf die echt totaal geen problemen heeft. Hebben wij dan super internet, een super telefoon of de ultime combinatie tussen die 2? 

Dat dus… neemt niet weg dat anderen serieuze problemen hebben. Muziek is mijn leven, als dat niet meer zou werken zou ik op z’n zachtst gezegd niet “amused” zijn. Ik ben wel erg benieuwd naar degenen die geen problemen hebben, want die komen hier niet natuurlijk. 

Hier ook geen problemen alles draait naar behoren.
in het begin wat last gehad met voice over dit is de scherm lezer van Apple  maar dit is vrij snel opgelost na  een update. 

Reputatie 6
Badge +3

Ons netwerk bestaat enkel uit de oude V10 modem van KPN, naar mijn idee de beste. De tv, tv decoder, en ARC zijn bedraad aangesloten. Op een standaard internet verbinding van KPN. 

Reputatie 4
Badge +2

The same here met het verschil dat ik de box12 als (glasvezel) modem heb. Ook zeer stabiel hier, zowel intern als extern. 

Reputatie 6
Badge +3

Misschien dat iets minder stabiele netwerken of routers nu net "te slecht" zijn, wat natuurlijk nooit de bedoeling kan/mag zijn. Ik heb ook nog een one sl in de garage hangen die heeft ook altijd goede verbinding. 

Reputatie 4
Badge +2

Ja daar dacht ik ook al aan of wellicht een protocol aanzetten in de modem omdat e.e.a. nu secure (in elk geval veranderd) is. Onze KPN modems zijn er in elk geval wel geschikt voor. 

Reputatie 6
Badge +3

Ja daar dacht ik ook al aan of wellicht een protocol aanzetten in de modem omdat e.e.a. nu secure (in elk geval veranderd) is. Onze KPN modems zijn er in elk geval wel geschikt voor. 

Hopelijk blijft dat ook zo de aankomende 80 jaar 

Reputatie 3
Badge +1

Hier nog iemand met geen problemen en ik heb zelfs Ziggo 😂 

 

Maar serieus, wat Ron zegt alles weer neerzetten zonder updates is gewoon een slecht idee. Ik krijg ook het idee dat een aantal problemen maar voort blijft woekeren omdat men gewoon alles probeert tegen te houden wat naar updates ruikt en dan raken firmware en software niet meer op elkaar afgestemd.  
Goeie modem en/of router is wel belangrijk. Ik heb de Wifi van mijn Ziggo modem uit gezet en gebruik Wifi van mijn router. Als je nou zoveel geld uitgeeft aan Sonos kun je ook best wat geld besteden aan een goede router met Wifi. Moest ik voorheen nog een repeater inzetten om in de tuin de BBQ temperatuur te kunnen regelen met een app, nu kan dat gewoon zonder en heb ik door het hele huis Wifi zonder problemen. 
 

Wat de upgrade betreft.. ik heb best begrip voor het feit dat je op een gegeven moment een nieuw fundament moet bouwen omdat het oude gewoon niet meer geschikt is om op verder te bouwen. Doe je dat niet kom je op een gegeven moment nog verder in de problemen en houdt het elke innovatie die je nog wil doen tegen. Iedereen die wat van software implementaties begrijpt dat je het best modulair op kunt bouwen. Je zet een fundament neer en je voegt elementen een voor een weer terug. Het is voor een grote groep best ruk maar ik denk dat er meer mensen zijn die op dit moment weinig hinder ondervinden, alleen die zie je hier niet. 

Reputatie 7

@HenkV Maar als dat het plan was, waarom dan niet tevoren bekendgemaakt? Dat had goodwill opgeleverd. En nu…….

@nokin Bij Sonos is het altijd al zo dat de versie van de app en de firmware niet te ver uit elkaar moge; liggen. Je had ook de firmware updates uit kunnen zetten. Vraag is wel hoe jouw netwerk eruit ziet. Bellen met Sonos geeft ook hen een indruk over waarom sommigen geen en anderen wel problemen hebben.

Mijn systeem is aangesloten via een Beam op de de hoofdnode van een Deco set. Ziggo router staat in bridge modus. Ik heb met de nieuwe app nooit grote problemen gehad, maar het duurt een paar seconden voor de services gevonden zijn. Het laden van mijn Spotify duurt dan weer enkele seconden.

Reputatie 3
Badge +1

@HenkV Maar als dat het plan was, waarom dan niet tevoren bekendgemaakt? Dat had goodwill opgeleverd. En nu,,,,

 

Nu zijn de rapen gaar, dat is wel duidelijk! 😅  Er is wel heel veel nadruk gelegd op hoe geweldig het allemaal niet word maar te weinig voorlichting geweest over de gevolgen. Een en ander doet me denken aan een bedrijf wat overstapt op SAP. (als je een beetje lang in de IT zit dan snap je wat ik bedoel) 

Ik denk dat Sonos meerdere inschattingsfouten heeft gemaakt en de grootste is misschien wel de goodwill die ze dachten dat ze hadden..     

Reageer