Skip to main content

Sinds kort kan ik muziek van spotify maar op 1 speaker(paar) beluisteren. De andere speaker waar ook spotify audio op wordt afgespeeld stopt er dan mee. Account al meerdere keren opnieuw ingesteld. Hebben een family account bij spotify met een vrij slot voor Sonos. Werkte tot voor kort nog prima. Kan het aan de laatste app versie van spotify liggen?

Ik heb dit net even getracht te repliceren maar ik heb er geen last van. Ik heb 3 ruimtes (of 3 speaker(sets) en ik kan evt. met Spotify 3 verschillende nummers afspelen vanaf 3 verschillende devices. Doe je dit met Spotify via de Sonos app of gebruik je Spotify Connect? Je hebt op het moment dat je dit doet ook geen gezamenlijke Jam met een ander persoon? 

Ik heb wel dat het samenschakelen van ruimtes vanuit Spotify Connect, waarbij Spotify de Sonos app gebruikt om dat te doen niet goed gaat. Blijft hardnekkig op 1 speaker afspelen. Doe ik datzelfde met Spotify in de Sonos app dan gaat dat wel goed. 


Wanneer ik het goed begrijp dan heb je meerdere “kamers” zoals Sonos dat noemt. In één kamer staat een stereopaar en in een andere kamer een losse speaker. Vervolgens lukt het niet om deze kamers te groeperen om overal dezelfde muziek af te spelen.

Wanneer dit de situatie is dan lijkt het mij geen spotify probleem.

Wanneer het om verschilde muziek in de verschillende kamers gaat dan zal je moeten zorgen dat de kamers niet gegroepeerd zijn.

Waarschijnlijk inmiddels achterhaalde tekst ivm bijdrage @HenkV 


Vroeger merkte Spotify niet dat je op meerdere Sonos devices hetzelfde account gebruikte, wat van Spotify niet mag. Naar het lijkt ziet Spotify dat nu wel, mogelijk omdat de nieuwe app meer gebruik maakt van verbindingen naar buiten.


Ik gebruik een duo account van Spotify. Mijn vrouw heeft een eigen Spotify account omdat zij graag haar eigen bibliotheken, playlists, etc wil beheren (onafhankelijk van de Sonos app)  Ik weet niet of Spotify het gaat merken, ik heb wel dezelfde credentials gebruikt op mijn iPhone en iPad. Dus dat waren 2 verbindingen met hetzelfde user/password. Maar misschien kijkt Spotify alleen naar het aantal tegelijk ingelogde personen en niet zozeer wie.. Ik kan dat morgen nog wel eens testen of het ook met 3 verbindingen met zelfde user/pw werkt. 


Reageer