Skip to main content
Vraag

Spotify muziek overgang werkt niet (afspelen grijs)

  • 28 June 2024
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Ik heb al een lange tijd hetzelfde probleem en het is best wel vervelend.

Normaal gesproken bij alle apparaten kan je de overgang van muziek aanzetten bij instellingen → afspelen

Als ik verbind met mijn Sonos systeem (Beam of Roam 2) wordt deze functie grijs en kan ik het niet aanklikken + werkt de overgang van muziek niet.


Ik heb echt al zoveel verschillende dingen geprobeerd maar het lukt mij niet.

Spotify ontkoppelen, Spotify resetten, groeperen aan- en uitzetten, iPhone en Samsung tablet geprobeerd, Beam opnieuw koppelen (Roam 2 is net nieuw).

Niks hierboven lost het probleem op dat ik de functie in Spotify aan kan zetten.
Als ik via de Sonos app naar Spotify ga, dan vervolgens een lijst afspeel dan is de functie “Crossfade” wel mogelijk.

 

Als ik gebruik maak van Airplay dan is het wel mogelijk om de overgang bij “Afspelen” te configureren.
(Hier wil ik geen gebruik van maken, omdat als ik gebeld wordt stopt de muziek).

 

Hieronder een paar screenshots (lees de omschrijving onder de afbeelding):

 

Hier speel ik de muziek normaal af op mijn telefoon. (alles lijkt normaal)

 

Hier heb ik dus mijn Beam en Roam 2 gegroepeerd en je ziet dat 4 functies vergrijst zijn.
Waaronder “Afspelen” want hier zit de functie overgang in.

 

Als ik via Airplay werk dan is het wel weer mogelijk om overgang te gebruiken.
(Dit is niet prettig aangezien als ik wordt gebeld stopt het ermee)

 

Ik hoop dat iemand hier raad mee heeft en mij hiermee kan helpen…

 

3 Reacties

Jammer dat niemand mij kan helpen, het probleem speelt nog steeds...😓

Reputatie 7

Gaat het om de “crossfade”? Volgens mij is dit een al langer bestaand probleem met Spotify op Sonos. Zie bijvoorbeeld https://en.community.sonos.com/general-feedback-and-conversation-229090/don-t-suppress-crossfade-from-spotify-6863199

Bedankt voor de reactie!

 

Schandalig dat iemand het 2 jaar geleden ook al aangekaart heeft en blijkbaar nu dus nog steeds is.

Veel mensen om mij heen hebben Sonos maar dit probleem heb ik echt nog van niemand gehoord.

 

Jammer dat er geen fatsoenlijke oplossingen voor zijn.

Reageer