Skip to main content

Ik heb 2 play5 speakers en een playbar.
Oud spul maar ze geven nog steeds een erg goed geluid, dus zonde om te vervangen.
Echter…. helaas kan ik niet met de nieuwere apps werken maar ben ik door de leeftijd van de speakers veroordeeld tot de S1 controller.

Sinds ik de opstelling na een grote verbouwing opnieuw heb opgezet lopen de speakers niet meer synchroon.
Als ik de speakers groepeer nog wel even, maar al na een paar minuten loopt het uit elkaar en wordt de muziek wel erg rommelig.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd van resttten tot zelfs een andere muziekdienst, maar heb geen oplossing gevonden.
Is dit een probleem dat vaker voorkomt? en is het op te lossen?

Uit je bericht begrijp ik dat je ze in meerdere kamers, zoals Sonos dat noemt, hebt geplaatst. Maar omdat je een vertraging hoort lijkt het er ook op dat ze in één ruimte staan. Heb je al geprobeerd om ze in een surroundopstelling te plaatsen? 

De play5 speakers heb ik op surround in één kamer ingesteld. Dt werkte voorheen fantastisch.
De bar staat in een andere kamer.

Bij het zoeken naar een oplossing heb ik natuurlijk ook geprobeerd wet er gebeurt ls ik ze niet in surroundopstelling plaats. Dat maakte geen verschil.

Die begrijp ik niet helemaal. Surrounds zijn voor achtergrondgeluiden bij het kijken naar een film en staan dus voor Sonos altijd in dezelfde kamer. Bedoel je soms dat de play 5’s in stereo staan in een andere kamer?

Wanneer eea als surroundopstelling is ingesteld dan ziet Sonos dat als 1 speaker. Voor muziek heb je de mogelijkheid om te kiezen voor volledig of sfeervol, waarbij je dubbelstereo krijgt bij volledig. Dus stereo op de soundbar en op de play 5’s.

sorry, ik bedoel inderdeed als stereopaar.

Er zou geen vertraging mogen zijn. Al geprobeerd om alles even stroomloos te maken, de router ook even een paar minuten van de stroom en deze dan weer opstarten. Na volledig opstarten router de sonossen weer onder stroom zetten.

Ook dat heb ik al een paar keer geprobeerd.
Dat is inderdaad een standaardhandeling waarmee veel problemen opgelost kunnen worden.