Beantwoord

Sonos Roam verdwijnt telkens direct weer uit app

  • 6 June 2024
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik heb sinds een paar weken een Sonos Roam (1). Telkens als ik deze in de Sonos app toevoeg dan verdwijnt hij vaak na een paar minuten weer uit de app. Ik heb hem inmiddels al een stuk of 30 keer opnieuw toegevoegd over de afgelopen weken. Daarvan heeft hij het 1x een paar uurtjes gedaan en muziek afgespeeld. De rest van de keren dus direct weg uit de app en geen muziek via de Roam af te spelen.

 

Wat context die wellicht nog relevant is:

  • Internet komt binnen via een Odido Zyxel T-54 modem. Het wifi signaal hiervan gebruik ik niet.
  • Vanuit het bovenstaande modem gaat er een kabeltje naar mijn bedraad mesh netwerk TP-Link deco M5. Deze heeft bedrade access points verspreid door het huis, met op elke kamer vol bereik.
  • Ik heb nog 3 andere Sonos speakers (Sonos Five en 2x Sonos Symfonisk). Zo nu en dan heb ik met deze speakers hetzelfde probleem; dan is er plotseling eentje weg uit het netwerk. Vaak doet hij het dan wel weer een tijdje als ik hem opnieuw toevoeg. De Roam valt daarentegen dus altijd direct weer weg uit de app. 
  • Ik heb bij bovenstaande problemen ook meestal mijn router opnieuw opgestart. 

Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb geen idee of er iets met de Roam is, of met alle sonos producten in ons huis, of iets met de instellingen in de Zyxel modem of iets met de instellingen in het TP-Link mesh netwerk, of een combinatie van factoren.

 

Is er iemand hier die me op weg kan helpen? Zou heel fijn zijn!

 

Alvast bedankt!

Robbert

icon

Beste antwoord door 10horn 12 June 2024, 15:06

Bekijk origineel

1 Reactie

Badge

Inmiddels heb ik met Sonos support chat contact opgenomen. Ze hebben een aantal stappen met me doorlopen en uiteindelijk bleek het probleem te zitten in dat er meerdere netwerken in de Sonos app stonden. Door alle sonos producten te verwijderen, daarna alle netwerken (behalve één) te verwijderen, en vervolgens de sonos producten weer toe te voegen, is het gelukt en draait het nu vooralsnog al een half uur stabiel. 

Reageer