Vraag

sonos one of one sl

  • 1 December 2020
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

hoi allemaal,

Ik ben nieuw in de sonos wereld en heb een vraag over het uitbreiden van het systeem. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Ik heb een Beam en een One SL. Ik weet dat de One SL microfoon bediening heeft. Graag wil ik het tv geluid die nu via de Beam verloopt uitbreiden met 2 boxen. En later nog de sub eens kopen. Stapje voor stapje. En daarna in meerdere kamers nog een box voor het luisteren van muziek. Nu heb ik dus al 1 box de One SL en een Beam waar ik muziek mee luister en via de Beam alleen de tv geluiden. Gezien ik de One SL heb wil ik met deze box eerst de tv geluiden uitbreiden, omdat je niet met 1 box maar met 2 boxen dit alleen kan uitbreiden wil ik dus een box bij kopen. Kan ik dan de One erbij doen of is het raadzamer om de One SL er bij te doen?

En welke box zou ik later per kamer waar ik muziek wil luisteren kopen? 

Wat is het beste voor mijn doel met uitbreiden?

Ps ik gebruik de microfoon nu niet, maar later misschien wel?

 

Alvast bedankt, Groeten Sylvia 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De one sl heeft volgens mij geen microfoon, de Beam daarentegen wel. Je zou nu dus kunnen volstaan met nog een one sl erbij. 

Ik heb een Beam en een One met een microfoon. TV kan ik dus alleen luisteren via de Beam. Muziek luister ik met de Beam en de box. Maar ik wil uitbreiden dat de TV met de Beam en over de box gaat. Dat kan alleen als je 2 boxen aansluit.

Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste aanschaffen. De box One met of zonder microfoon. Die ik nu heb heeft wel een microfoon.

Mijn situatie zou dan worden:
Situatie 1: Beam + One microfoon + One microfoon
Situatie 2: Beam + One microfoon + One zonder microfoon.

 

En welke zou je doen in alle aparte kamers? De one of de one met microfoon?

Reputatie 7
Badge +3

Het beste maakt niet uit, maar in dit geval kan je voor de goedkoopste gaan, de One SL dus.

Optie 2 dus, maar 1 kan ook. 

Reputatie 7

Ter toelichting: als je de One als surroundspeaker toevoegt aan de Beam wordt de microfoon uitgezet: alle opdrachten moeten via de Beam. Dan kun je dus niet zo goed een One SL kopen.

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik kan dus beter One kopen zonder microfoon ( ik weet even niet meer de namen die wel of geen microfoon hebben). En later als ik voor een andere kamer een box wil, kan ik de One zonder microfoon kopen en die omruilen met de One met microfoon die nu bij de Beam staat.

Reputatie 7

Klopt. Ik had twee One's (die met microfoon, zonder is de One SL) als surrounds - toen ik naar Sonos ging bestond de One SL nog niet. Micorofoons dus nooit gebruikt. Vorige week een nieuwe speaker gekocht voor ergens anders in huis, een One SL, en die omgewisseld met één van de One's die als surround staan. Op de nieuwe plek heb ik dus keurig Google Assistent.